שוק ההון    

איי.די.או: לא הוגשה הצעת חוק להקפיא את שכר הדירה בברלין

לאחורנה התפרסם כי יוקפא שכר הדירה בברלין, מניית אי.די.או, העוסקת בנדל"ן מניב בגרמניה, נפגעה בעקבותיהם. לתגובתה:"נכון למועד הדוח טרם הוגשה לאישור הצעת חקיקה כאמור וכי טיוטת הצעה כאמור אף טרם פורסמה"

על פי הפרסומים, מהלכים רגולטוריים בגרמניה אמורים להקפיא את שכר הדירה בגרמניה. השמועות כבר פגעו במניית איי.די.או, העוסקת בנדל"ן מניב בגרמניה. על כך כתבה החברה:

"בהמשך לפרסומים האחרונים בתקשורת הגרמנית בדבר כוונת הממשל בברלין לקדם הצעת חקיקה שעניינה הקפאת העלאת שכר הדירה של דירות מגורים בברלין למשך תקופה של 5 שנים החל מחודש ינואר 2020 ,מתכבדת החברה להבהיר כי למיטב ידיעתה, נכון למועד הדוח טרם הוגשה לאישור הצעת חקיקה כאמור וכי טיוטת הצעה כאמור אף טרם פורסמה. בהתאם לכך אין באפשרות החברה או באפשרות .A.S PROPERTIES ADO לבחון
ולהעריך את נכונות הפרסומים ואת מידת דיוקם נכון למועד הדוח."

עסקיה של החברה הבת איי.די.או פרופרטיז מתמקדים בשוק השכירות הגרמני. איי.די.או  מחזיקה בכ-38% מהון המניות של ADO Properties, אשר מחזיקה 23 אלף יחידות דיור להשכרה בברלין. ADO Properties ירדה 13% בשני ימי המסחר חמישי ושישי בפרנקפורט.

גם בדוח השנתי הזהירה אי.די.או משיינויים רגולטוריים: שם כתבה שבמסגרת ההתייחסות לסיכוני הרגולציה הקיימים ציינה החברה שבמהלך השנה החולפת קיימת מגמה של הקשחת התנאים למשכירי הדירות, הן ביחס לאפשרות להעלות שכר דירה, הן באפשרות העומדת לבעלי נכסי מגורים להותיר דירות פנויות לא מושכרות למשך תקופת זמן ממושכת והן בהצעות חקיקה שבסיסם הרצון לבצע הלאמה של חברות נדל"ן בעלות פורטפוליו משמעותי של בנייני מגורים בעיר.

בין היתר מציינת איי.די.או בהקשר זה הוראה המחייבת דיווח של משכירי הדירות על דירות להשכרה שאינן מאוכלסות במשך תקופה העולה על 3 חודשים, ומנגד איסור השארת דירות המיועדות לשכירות כשהן פנויות משוכרים למשך תקופה העולה על שלושה חודשים ללא קבלת היתר מתאים.

התחום הבא בהשקעות נדל";ן: מרכזים לוגיסטיים בחו"ל

בראק אן וי – ההכנסות עלו ל-19.8 מיליון אירו; הרווח הנקי ירד ב34% ל-11.8 מיליון אירו