חדשות    

איטרייד הודתה שהפרה את תנאי הרישיון, תיקנס בחצי מיליון שקל

. לא פעם ראשונה שזירת הסוחר איטרייד מסתבכת, הפעם זה לא צחוק ותיקנס בחצי מיליון שקל. ועדת האכיפה המנהלית, בראשות השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, וחברי המותב עו"ד רוני טלמור, ועו"ד שלי אודוין-אהרוני, אישרו הסדר אכיפה מנהלי בעניינה של זירת הסוחר אייטרייד.

זירת סוחר היא מערכת ממוחשבת שבאמצעותה קונה אדם מלקוחותיו, לחשבונו העצמי, מכשירים פיננסיים או מוכר  ללקוחותיו, מחשבונו העצמי, מכשירים פיננסים, באופן מאורגן, תדיר ושיטתי, למעט מערכת שבה כל המכשירים הפיננסיים שנקנים או שנמכרים הם מכשירים פיננסיים שתנאיהם נקבעו במשא ומתן ישיר בין הצדדים לעסק; או מערכת ממוחשבת המאפשרת ללקוח לסחור ישירות במערכת כזו. ניהל זירת סוחר מותנה ברישיון וב-2016 ניתנו הרישיונות הראשונים.

איטרייד היא חברה בעלת רישיון לניהול זירת סוחר והיא מאפשרת ללקוחותיה לסחור עצמאית במכשירים פיננסיים שערכם נגזר ממדדים, סחורות, מט"ח, מניות ואג"ח. החברה הודתה שאפשרה לחלק מלקוחותיה לבצע עסקאות חדשות במכשירים פיננסיים שנאסרו למסחר על ידי רשות ני"ע,  בניגוד לתנאי הרישיון

החברה הודתה  בכל העובדות ובההפרה המיחסת לה והסכימה לעיצום כספי בסך של 500,000 שקל, ועיצום כספי נוסף על תנאי גם כן  בסך 500,000 שקל, כשהתנאי הוא שלא תבצע הפרה נוספת של העבירה למשך שנתיים מיום אישור ההסדר. כמו כן נדרש ממנה לנקוט צעדים למניעת חזרה על ההפרה באמצעות  אימוץ ויישום תכנית אכיפה פנימית מקיפה בחברה, לפי אמות המידה שהוסכמו בהסדר, הכולל בין היתר, מינוי בודק חיצוני שיוודא את יישומה האפקטיבי של תכנית האכיפה ונהליה, ואשר יגיש מידי רבעון דו"ח עם ממצאי בדיקתו לרשות.

זו לא פעם ראשונה שאיטרייד מסתבכת. ב-2017 קנסה אותה רשות ניירות ערך ב-150 אלף שקל לאחר שהחברה הבטיחה בפרסומת שהרישיון שקיבלה כי הרישיון מגן על כספי המשקיעים. אז נקנסה רק ב-150 אלף שקל. עם זאת תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה ב-2013 ונגד פלטפורמות נוספות קבעה  שמסחר באופציות בינאריות אינו הימורים לא חוקיים.

זירות סוחר – האם אפשר למנוע את הפעילות של זירות מחו";ל בארץ? לא

רשות ניירות ערך: זירות הסוחר יפחיתו את המינוף לסוחרים; כך הזירה תהיה פחות מסוכנת

רשות ני;ע: הסתיים שלב הגשת בקשות של זירות הסוחר הקיימות לקבלת רישיון (זירות הפורקס)