רכב ותחבורה    

איזה רכב לקנות? – אמריקאי, אירופאי או יפני?

מעודכן ל-03/2018

איזה רכב לקנות – תוצרת ארצות הברית, תוצאת אירופה או תוצרת יפן. ובכן, אין תשובה מוחצת, זה ויכוח היסטורי  שעדיין מצליח לסחוף אחריו בעלי רכבים כל פעם מחדש, הוא הוויכוח על המכונית הטובה ביותר – מיהי המכונית הטובה ביותר – המכונית האמריקאית, היפנית או המכונית האירופאית. טוב, אז זהו שאין תשובה מוחלטת – לכל מכונית יש יתרונות וגם חסרונות. נתמקד הפעם, ביתרונות של המכוניות האמריקאיות לעומת המכוניות האירופאיות והיפניות ונסביר מדוע בשנים האחרונות ניתן לזהות יותר ויותר צרכנים המתעניינים ביצרניות אמריקאיות.

יתרונות האמריקאים

האמריקאים אוהבים את זה בגדול! כן, אי אפשר להתעלם מהיתרונות של המכוניות האמריקאיות, יתרונות שהפכו מכוניות אלו למבוקשות בעולם. היתרונות המרכזיים של הרכבים האמריקאיים באים לידי ביטוי במספר פרמטרים בעלי מכנה משותף – גודל, נוחות, אבזור, ובמילים פשוטות ביכולת לספק ללקוח תחושה שהו "המלך" . הנה חלק מהיתרונות –

  • גודל- הרכבים האמריקאים לעיתים גדולים יותר מהרכבים האירופאים והיפנים. דבר זה בא לידי ביטוי בתא המטען הגדול ובמרווחים בין הכיסאות.
  • מרווח- אי אפשר להתחרות עם האמריקאים כאשר מתייחסים לנוחות. המכוניות האמריקאיות, במיוחד דגמי קרייזלר, מרווחות ונוחות להפליא. בדגמים אלו כל נוסע ירגיש כמו מלך, הרגשה שלעיתים אינה קיימת במכוניות האירופאיות או היפניות.
  • אבזור- בדרך כלל המכוניות האמריקאיות החדישות כוללות אבזור מתקדם ומהודר ותא נוסעים נוח מאוד. בשנים האחרונות ייצור רכבים אמריקאים מתבצע בשילוב טכנולוגית רבה ומתקדמת.
  • מנוע- בדרך כלל מדובר על איכות גבוהה מאוד ועל מנוע שמספק ביצועים מצוינים.
  • עיצוב- מרשים ביותר שאף מכונית אירופאית או יפנית עדיין לא הצליחה להתחרות בעיצוב זה, כמו למשל בקרייזלר דגם 300C
  • מיכל דלק- מכלי הדלק של הרכבים האמריקאים הם גדולים מאוד
  • מחירים נוחים- המחירים של הרכבים האמריקאיים זולים בהשוואה אל יתר היצרניות.

רכבים אירופיים ויפנים

האירופאים- רוב הרכבים האירופים נמכרים בישראל במחירים קצת גבוהים מהרכבים היפנים ולמרות זאת יש להם ביקוש גבוה מאוד וזאת משום האיכות הגבוהה, היעילות והעובדה שהם יכולים לשמש את בעלי הרכבים לאורך שנים. בנוסף, תחושת ההגנה והביטחון בהם גבוהה ורבים טוענים כי משתלם לשלם מחיר קצת יותר גבוה עבור האיכות האירופאית.

היפנים- בישראל יש ביקוש גבוה מאוד למכוניות יפניות, גם לגבי רכבים חדשים וגם לגבי רכבים יד שנייה ויד שלישית. כאן מדובר על מכוניות מעוצבות בצורה אסתטית, לצד מכוניות עם חלקי חילוף זולים לעומת המכוניות האירופאיות והאמריקאיות. למרות כל זאת חשוב לקחת בחשבון שיש הבדל משמעותי בין המכוניות היפניות לבין האירופאיות והאמריקאיות, הן מבחינת חוזק, מבחינת בטיחות, מבחינת המפרט הממוצע אותו הן מציעות והעובדה שרוב המכוניות היפניות מגיעות לתיקונים שונים במוסך לעומת המכוניות האמריקאיות והאירופאיות.

לסיכום, ניתן לומר שאין באמת תשובה לשאלה – איזה רכב לקנות? כל אחד צריך לשקול את היתרונות והחסרונות של המכוניות האירופאיות, האמריקאיות והיפניות טרם הוא מחליט איזה רכב הוא מעוניין לרכוש. חשוב לקחת בחשבון כי נכון להתעדכן בחידושים האחרונים, ובסוגים השונים של המכוניות, שכן הנטייה של היצרניות היא לעבוד על החסרונות ולהוליד את דגמי המכוניות הטובות ביותר לציבור, כמו במקרה של משפחת רכבי קרייזלר האמריקאית שמצליחה להתחדש ולהשתדרג כל הזמן.

מדריכי רכב:

לקנות רכב או לשכור (בליסינג)? 

פוליסת חובה או ביטוח צד ג'?

רכב היברידי – האם באמת חסכוני

רכב אוטונומי  – גימיק או מציאות