חדשות    

אחרי שדה דב: מאה עובדי ארקיע לפני פיטורים

כ-100 עובדי ארקיע, מהם כ-20 טייסים שגויסו לחברה והוכשרו בשלושת הקורסים האחרונים, קיבלו הודעה על פיטורים. מדובר בכשישית ממצבת כוח האדם של החברה. לשאר העובדים יקוצץ השכר בשיעור של 10% עד 35% בהתאם לגובה השכר. חברי הדירקטוריון יקצצו 50% משכרם. הקיצוץ תקף לחודשיים.

בארקיע העובדים שותפים וב-30% ממניות החברה. בשליטה מחזיקה קבוצת ג'ורדאש שבבעלות האחים נקש. יו"ר מועצת המנהלים  פרופ' זליכה מהנ את הגורמים למשבר בארקיע. הוא לא מונה את סגירת שדה דב כסיבה העיקרית אלא שינויים במודל העסקי של חברות התעופה ,ונראה שמתייחס לחברות הלואו קוסט שכבר כמה מהן פשטו רגל השנה.

לדברי זליכה, הפחתת השכר היא זמנית ברובה, כאשר "הבעלים הזרימו סכומים נכבדים ליישום התוכנית שמחייבת השקעות שיאפשרו שינוי בצי המטוסים ובצמצום מצב החובות הבנקאיים של החברה. את המהלכים המקדמיים התחלנו במרץ השנה, ועכשיו אנחנו מיישמים את רוב התוכנית שתאפשר להבריא את ארקיע".

השינויים בחברה על רקע סכסוך מתמשך  בין עובדי ארקיע להנהלה, שהתחילו עם סגירת שדה דב וכוונה של מהנכ"ל הקודם לפטר עובדים. לאחר הסגירה חלה ירידה של כ-30% בתנועת הנוסעים בטיסות הפנים שנובעת מהעתקת הטיסות הפנים-ארציות לנתב"ג.

מארקיע נמסר בתגובה: "השינויים בתנאי שוק התעופה האירופי והישראלי מחייבים את ארקיע לתוכנית התייעלות משמעותית הכוללת צמצום כוח-אדם ושכר. כך מתאימה עצמה ארקיע לעולם התעופה החדש בעידן שמיים פתוחים ולואו קוסט. במקביל, בקיץ 2019 הייתה ארקיע החברה השנייה בגודלה בנתב"ג בין כל החברות, עם הגידול המשמעותי ביותר יחסית לחברות הישראליות. וכעת, כמו בכל חורף, מותאמת הפעילות האירופית לביקושים, ובמקביל נוספו יעדים חדשים כמו טנריף ודרום הודו".

ב-1 ביולי עומד להיסגר שדה דב, ישראייר וארקיע עדיין ממשיכות לשווק כרטיסים ממועד זה

מספר הטסים מחוארקיע;ל לשדה התעופה רמון זינק באוקטובר השנה ב־77%