או.פי.סי אנרגיה, הנמצאת בשליטתו העקיפה של עידן עופר, סיימה את הרבעון השלישי עם עלייה של כ-14% ברווח הנקי לכ-39 מיליון שקל.
ה-EBITDA של או.פי.סי אנרגיה ברבעון השלישי גדל בכ-20% לכ-107 מיליון שקל.
שער המניה של או.פי.סי אנרגיה עולה כעת במסחר בבורסה בתל אביב בכ-2.8% ל-19.15 שקל למניה המשקף לה שווי שוק של כ-2.5 מיליארד שקל.
או.פי.סי אנרגיה היא חברת החשמל הפרטית הראשונה בישראל ועוסקת בייזום, פיתוח, הקמה ותפעול של תחנות כוח וכן ייצור חשמל ואספקתו ללקוחות פרטיים וחברת החשמל. ל או.פי.סי אנרגיה 80% בפרויקט תחנת הכוח מישור רותם, 100% בפרויקט תחנת הכוח חדרה שנמצאת בשלבי הקמה מתקדמים ואשר צפויה להתחיל לפעול עד יולי 2019, ו-95% מפרויקט תחנת הכח צומת הנמצאת בשלבי פיתוח.
ההכנסות של או.פי.סי אנרגיה ברבעון הסתכמו בכ-342 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-348 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון עלה בכ-20% לכ-107 מיליון שקל, בהשוואה לכ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נבע בעיקר מעדכון בתעריפים ומהחזר עלויות חד פעמי בגין תקופות קודמות.
מ או.פי.סי נמסר כי בספטמבר החלה עבודת תחזוקה מתוכננת בתחנת הכוח רותם אשר הושלמה כמתוכנן בנובמבר 2018. להפסקה זו צפוייה להיות השפעה שלילית על תוצאות הרבעון הרביעי.
הרווח הנקי ברבעון עלה בכ-14% לכ-39 מיליון שקל (כ-30 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לכ-34 מיליון שקל (כ-26 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד.
גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "ברבעון השלישי המשיכה או.פי.סי להציג ביצועים טובים, עם גידול ב-EBITDA וברווח הנקי, תוך המשך התמקדות בפיתוח תחנות כוח נוספות. אנו נמצאים בשלבים מתקדמים של הקמת תחנת הכוח בחדרה בהספק של 148 מגוואט, הצפויה להתחיל לפעול במחצית הראשונה של 2019, כאשר נכון לסוף הרבעון השלישי של 2018 הושקעו בפרויקט כ-760 מיליון שקל. בנוסף, ממשיכה החברה לקדם את תחנת הכוח "צומת", בסמוך לצומת פלוגות בהספק של 396 מגה וואט, ובהתאם לכך חתמה על הסכם הקמה עם PW Power Systems LLC המוחזקת ע"י Mitsubishi Hitachi Power Systems. תחנת הכוח צומת צפויה להתחיל לפעול במהלך 2022. מעבר לכך, אנו רואים בחיוב את השינויים ברפורמת החשמל במשק, ובוחנים בהתאם הזדמנויות עסקיות רלבנטיות שיסייעו לצמיחתה העתידית של החברה".
סיכום תוצאות תשעת החודשים הראשונים של 2018
הכנסות החברה בתקופה הסתכמו לכ-993 מיליון שקל, לעומת סך של כ-996 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ה-EBITDA בתקופה עלה בכ-19% לכ-290 מיליון שקל, בהשוואה לכ-243 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור מיוחס בעיקר לעדכון תעריפים, לזמינות גבוהה יותר בתחנת הכוח רותם בשנת 2018 ולהחזר עלויות חד פעמי בגין תקופות קודמות.
הרווח הנקי בתקופה עלה בכ-153% לכ-98 מיליון שקל (כ-75 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה ל-39 מיליון שקל (כ-23 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בתקופה המקבילה אשתקד.
הונה העצמי של החברה, נכון ל-30 בספטמבר 2018, הסתכם בכ-757 מיליון שקל, לעומת כ-685 מיליון שקל בתום שנת 2017.
נכון ל-30 בספטמבר 2018, לחברה (סולו) מזומנים, פיקדונות לזמן קצר ומזומנים מוגבלים בהיקף של כ-409 מיליון שקל, המיועדים ברובם להשקעה בפרויקטים חדשים.
השקעה במניות – ככה תשקיעו נכון (ובזהירות)