חדשות    

תוכנית שדה דב אושרה להפקדה; ייבנו 16,000 דירות שכמעט מחציתן יוקצו לדיור בר השגה

לאחר שנים רבות של ציפייה, אושרה להפקדה בוועדה המחוזית תל אביב התכנית הקרוייה "תכנית שדה דב".

במסגרת התונית יפונה שדה התעופה שדה דב ובמקומו ייבנו במקום 16,000 דירות חדשות. על פי התכנית, כמעט 7,000 דירות יוקצו עבור דיור בר השגה. המונח דיור בר השגה כולל בתוכו דירות להשכרה בהנחה ממחיר השוק, דיור ציבורי, דיור מוגן ומעונות לסטודנטים.

במתחם החדש מתוכננים להבנות שטחי מסחר בשטח של כ-125 אלף מ"ר, מיבני ציבור בשטח של כ-514 אלף מ"ר, שטחי תעסוקה בשטח של מעל ל-330 אלף מ"ר , מלונות בשטח של כ-125 אלף מ"ר. עבור שטחים ירוקים יוקצו על פי התוכנית כ-385 דונם.

התוכנית שתשתרע על שטח כולל של כ-2,500 דונם שבין מתחם רידינג בחלקו הדרומי, תכנית תא/3700 מצפון, שכונות "נופי ים" ושיכון ל' ממזרח והים ממערב.

על פי התכנית ייבנו במקום בניינים בני 5-10 קומות לאורך הרחובות הראשיים, וכן כ-35 מגדלים בגובה של עד 40 קומות .

כרחוב הראשי של המתחם ישמש המשכו של רחוב אבן גבירול שיימתח לכיוון צפון, ולאורכו מתוכנן לעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה. רחוב איינשטיין מתוכנן להמשיך מערבה עד הים, וכמו כן מתוכנן לקום פארק אשר יחצה את המתחם ממזרח למערב, באופן רציף, ולאורכו יהיה רצף של מבני ציבור ושדרה עירונית נוספת.

התוכנית כוללת גם הצעה לקבוע תקן חנייה מופחת במטרה למתן את התנועה ולהפחית שימוש ברכב פרטי.

שדה דב הוקם כשדה תעופה אזרחי בשנת 1938. השדה היווה חלק מהמערך הצבאי של 'ההגנה' תחת המסווה של חברת 'אווירון'. עם הקמת המדינה הפך שירות האוויר של 'ההגנה' ל'טייסת א' ועם הקמת צה"ל לטייסת "הגמל המעופף". כיום בתחום השדה, קיימים בסיס צבאי וטרמינל אזרחי.