דילוג לתוכן

 

איך בוחרים קרן פנסיה?

קרן פנסיה אמורה לספק לכם קצבה חודשית לתקופה שאחרי הפרישה. ככל שתחסכו יותר, כך יהיה לכם יותר כסף בפנסיה.

לכן, חשוב להתחיל לחסוך בגיל צעיר, וחשוב גם להשתדל שלא למשוך את כספי הפנסיה והפיצויים לאורך החיים. אם תמשכו, יהיה לכם פחות בעתיד.

הקצבה שלכם בפנסיה היא מעין משכורת שתקבלו אחרי הפרישה, ומסתבר שיש כמה דרכים להגדיל את המשכורת הזו.

דרך ראשונה היא בחירה נכונה של מרכיבי הקרן. תבחרו קרן פנסיה שמתאימה לכם. על פי מחקרים רבים, שוק המניות מספק תשואה גבוהה יותר משוק איגרות החוב בטווח הארוך. זה אומר שאולי בשנה מסוימת זה לא כך, ואולי בכמה שנים בודדות זה לא כך, אבל לטווח השקעה של עשר שנים ועשרים שנה, שוק המניות עדיף על שוק האג"ח.

אז אם אתם צעירים, יש לכם זמן עד הפנסיה, לכן ההמלצה של המומחים היא שתיקחו סיכון ותלכו על רכיב מניות גבוה. מנגד, המבוגרים שבינינו, שמתקרבים לתקופת הפנסיה, צריכים, על פי המומחים בתחום, להקטין סיכון, ללכת על בטוח, כלומר פחות מניות ויותר אג"ח. הסיבה – אין להם הרבה זמן עד לפנסיה, ובטווח הקצר שוק המניות עשוי להיות מסוכן.

דרך שנייה להגדיל את הפנסיה היא לבחור נכון את הקרן עצמה. קרן פנסיה היא מכשיר פיננסי שקוף – יש מידע על התשואות ועל הסיכון של הקרן, ויש מידע על המרכיבים הביטוחיים בקרן. אז תבדקו אם הקרן שלכם מספיק טובה לכם, ואם לא – תחליפו קרן.

כשבוחרים קרן פנסיה, חשוב מאוד לבחון דירוגים של קרנות פנסיה. מידע על דירוגים ודמי ניהול תוכלו למצוא באתר שלנו, באתר של ערוץ 20 ובאתר משרד האוצר – מייגמל.נט.

אבל צריך גם לבדוק אם יש לכם הטבות ביטוחיות בקרן שאתם מחזיקים לעומת הקרן שאליה אתם שוקלים לעבור. כל מה שצריך זה לעשות בדיקה קלה מול מנהלי הקרן הנוכחית והקרן שתרצו לעבור אליה, ותקבלו תשובה ברורה.

 

 

מעודכן ל-05/2019

אם יש לכם אתר וורדפרס, זה כבר טוב לקדם את העסק שלכם. האתר מאפשר אלמנטים. שגוגל אוהב כמו תגיות וקטגוריות פשוטות לביצוע. אבל אחד התוספים שהכי כדאי להכיר הוא Youst SEO. זה התוסף שרלוונטי לכל מי שרוצה לקדם את האתר שלו ויש לו שרת משלו ולא דרך WordPress.com

תוסף Yoast SEO (נקרא גם יוסט SEO) עוזר להטמיע את הקוד של מנהלי אתרים במנועי החיפוש גוגל, יאנדקס ובינג (של מיקרוסופט), כך שתוכלו לעקוב אחר מילות החיפוש שמכניסות לאתר שלכם, פתרון תקלות באתר ועוד. כמו כן תוכלו לדעת אם בחרתם כותרת מתאימה, לבדוק אם מילת המפתח מתאימה. התוסף, Yoast SEO  גם מציע מגוון הצעות איך לשפר .

התוסף הוא באנגלית ויעיל מאוד אך יש לזכור שגם מנועי החיפוש באנגלית ובעברית עובדים קצת שונה.

איך להוריד תוסף Yoast SEO

יש שתי דרכים להוריד את התוסף. הדרך המהירה היא ישירות מהאתר שלכם. נכנסים באתר הוורדפרס בספריית התוספים בתוסף חדש, מורידים ומפעילים והנה הוא אצלכם.

אפשר גם דרך wordpress.org. אבל דרך זו אינה מומלצת אלא מסיבה כלשהי אתם לא יכולים להפעיל את התוסף מאתרכם.היכנסו לעמוד התוסף בספריית התוספים של וורדפרס כאן: wordpress.org/plugins/wordpress-seoואז לחצו על "הורדה", התוסף יורד למחשב שלכם.

בשלב השני, בלוח הבקרה של אתר האינטרנט שלכם גשו לתוספים ולחצו על "תוסף חדש" לאחר מכן לחצו על "העלאת תוסף" > לחצו על "Browse" ובחרו את הקובץ מתיקיית ההורדות במחשב שלכם. בשלב הבא לחצו על "התקן עכשיו", המתינו לסיום ההתקנה ולחצו על "הפעל תוסף".

איך להגדיר ב-Youast seo

אחרי הורדה והתקנת התוסף צריך להגדיר, תהליך קצת ארוך אבל  חד פעמי. שימו לב מאוד לפרטים בהגדרות. אם התוסף כבר הותקן בעבר אצלכם, כדאי לראות אם הוא זקוק לעדכונים, זאת ניתן לראות על ידי גישה לתפריט צדדי תוספים מותקנים בלוח הבקרה. שם כבר יצוין לכם אם צריך עדכון

אלו ההגדרות המופיעות

תחת dashbord

כאן תוכלו לראות את כל ההודעות וההתראות שהתוסף מציג,.

 Features

בסעיף זה מוגדרים המאפיינים של האתר שלכם, בואו נעבור עליהם:

  1. SEO analysis (ניתוח קידום אתרים) – בעבר נקראה Keyword analysis, ההגדרה הזו מאפשרת לכם לשפר את הנראות של הכותרת, מילת מפתח ותיאור וזאת באמצעות המלצות וטיפים נוספים. מומלץ להשאיר אותה פעילה (On).
  2. Readability analysis (ניתוח קריאות) – ההגדרה הזו מאפשרת לכם להבין האם הכתבה היא ניתנת לקריאה בצורה תקינה או לא. מומלץ להשאיר אותה פעילה (On).
  3. Cornerstone content (תוכן אבן פינה) – האפשרות הזאת עוזרת לכם להגדיר מהם הכתבות החשובות באתר כדי שתוכלו בעתיד לקבל טיפים לאופטימיזציה שלהם. תוכלו להשתמש בה או לא לשיקולכם.
  4. Text link counter (מונה קישורים) – חושפת כמה קישורים פנימיים יש אל כתבה כלשהי וכמה קישורים פנימיים מן הכתבה לכתבות אחרות באתר. כדאי להשאיר אותה פעילה (On).
  5. XML Sitemaps (מפות אתר) – ההגדרה הזו מאפשרת לתוסף ליצור מפות XML לאתר שלכם. מפות אתר עוזרות למנועי החיפוש להבין טוב יותר את אתר האינטרנט שלכם. כדאי להשאיר אותה פעילה (On).
  6. Ryte integration – זה ספק שבודק האם האתר שלנו מאונדקס במנועי חיפוש. לרוב עמודי וורדפרס מאונדקסים ויש גם כלים טובים יותר כמו של גוגל בתחום זה.
  7. Admin bar menu (תפריט בסרגל של המנהל) – בצד העליון באתר שלכם, ליד השם של האתר יש סמל של Yoast המאפשר לכם להגיע להגדרות במהירות. מומלץ להשאיר את זה מופעל, יעזור לכם בעתיד.
  8. Security: no advanced settings for authors – כאן ניתן להגדיר האם כל משתמש יכול לקבוע הגדרות מתקדמות לכתבה, כגון האם היא תופיע במנועי חיפוש או לא. ברירת מחדל היא שרק מנהלים ועורכים רשאים לערוך זאת. מצב Off יאפשר לכולם לשנות הגדרות.

חשוב לא לשכוח ללחוץ על שמור.

Webmaster Tools

לשונית המתחברת לכלים של מנועי החיפוש ומספקת מידע על האתר שלכם על אינדקס, מילות מפתח, שגיאות ועוד. בגדול עליכם להזין את הקוד שמנוע החיפוש מספק לכם כדי לאמת שהאתר בבעלותכם. קוד זה ניתן לקבל כאן:

אנחנו עובדים בעיקר עם גוגל. באתרים ישראליים שאר המנועים שוליים

חזות

תחת search apperance  תמצאו את ההגדרות הקשורות לחזות

 General

כאן תוכלו לבחור מהו מפריד הכותרת שלכם. המפריד זה עושה הפרדה בין שם הכותרת של העמוד או הכתבה לבין השם של האתר או העסק שלכם.

כמו כן, ניתן להגדיר Knowledge Graph. זהו החלק שמראה נתונים על העסק שלכם בעת חיפוש בגוגל,

לבסוף שמרו את ההגדרות.

דף הבית – Homepage

חלק זה מתייחס לכותרת ולתיאור של דף הבית. בחרו כותרת קצרה אך ״חזקה״ ובעלת מילים וביטויים שמתמצתים דף זה. ניתן להוסיף לפני (או אחרי) את המשתנה %%sitename%% אשר יכניס בצורה אוטומטית את שם האתר.

שימו לב – אם בהגדרות הקריאה של וורדפרס עמוד הביתעמוד סטטי, לא תראו אפשרות זו. במקרה זה קביעת הכותרת והתיאור לעמוד הבית תתבצע דרך ההגדרות המקומיות של עמוד הבית עצמו.

הכותרת אמורה להיראות בסגנון הזה: %%sitename%% | המילים החזקות שבחרתם, או הפוך כאשר שם האתר מופיע בסוף הכותרת. יש להוסיף את מפריד הכותרת בינהם ולשים לב שמספר האותיות בכותרת אינו מעל 70 תווים, אחרת הכותרת תחתך בתוצאות החיפוש של גוגל.

תיאור הדף אמור להיות מורכב גם כן ממילים וביטויים משכנעים ה״מוכרים״ לגולשים את דף הבית שלכם. שמרו שמספר האותיות בחלק זה יהיה לא יותר מ 160-155 תווים, מעבר לכך זה ייחתך בתוצאות החיפוש.

סוגי תוכן – Content Types

במסך זה יוצגו לפניכם כל סוגי התוכן באתר הוורדפרס שלכם. סוגי תוכן כוללים פוסטים, עמודים,סוגי תוכן מותאמים שקיימים באתר ואף עמודי הארכיון עבור אותם סוגי תוכן מותאמים אם מוגדרים ככאלו שתומכים בעמודי ארכיון.

ל אחד מאותם סוגי תוכן ישנן כמה אפשרויות:

1. תוכלו לבחור האם להציג אותו בתוצאות החיפוש של גוגל. אם תבחרו לא להציגו – התוסף Yoast יוסיף את התגית noindex עבור אותו סוג תוכן ומכאן שמנועי החיפוש לא יציגו אותו. כמו כן, הבחירה לא להציגו תסיר את אותו סוג תוכן בצורה אוטומטית ממפת האתר (Sitemap) ללא צורך שתתערבו.

2. תוכלו לבחור האם להציג את התאריך בתצוגה המקדימה של Yoast עבור אותו סוג תוכן.  לאפשרות זו השפעה אך ורק על התצוגה המקדימה של Yoast ואינה משפיעה על האם גוגל תציג את התאריך בתוצאות החיפוש או לא.

3. תוכלו לבחור ם להציג את ההגדרות הלוקאליות של Yoast עבור אותו סוג תוכן ספציפי. הרוב בוחרים באפשרות זו כדי להבין בצורה נוחה כיצד ייראה אותו העמוד או סוג התוכן בתוצאות החיפוש של גוגל.

מלבד שלוש אפשרויות אלו – אפשר לקבוע את מבנה הכותרת ואת מבנה תיאור העמוד/הפוסט לכל אחד מסוגי התוכן וזאת באמצעות משתנים ש Yoast מספקת לנו. לחיצה על ״Insert Snippet Variable" תציג חלון בו נמצאים המשתנים האפשריים כפי שציינו קודם לכן.

 

מדיה –  Media

כאשר אתם מעלים תמונה או וידאו לאתר וורדפרס, היא יוצרת attachment url, או בעצם כתובת עבור כל מדיה שתעלו. אם תגשו לאותה כתובת תגלו כי במרבית המקרים העמוד די ריק. אם אינכם משתמשים בכתובות אלו נכון יהיו להפנות אותן לפוסט או לעמוד המקורי המכיל אותן. .

טקסנומיות – Taxonomies

לוורדפרס שתי טקסונומיות המגיעות כברירת מחדל – קטגוריות ותגיות. בהתאם להגדרות התבנית שלכם, ייתכן ותמצאו טקסונומיות נוספות בחלק זה. הגדרות ברירת המחדל מספקות במקרה זה כך שאין יותר מדי מה לעשות בחלק זה.

עם זאת, נכון יהיה לסמן noindex על תגיות אם אינכם משתמשים בהן, פעולה זו יכולה למנוע מצב של תוכן כפול במידה וישנן קטגוריות ותגיות בעלות שם זהה לצורך העניין. כנ״ל לגבי הטקסונומיה Format האחראית על אותן Post Formats שקיימות במידה והתבנית שלכם תומכת בהן.

במסך זה תמצאו גם את האפשרות להסיר את ״כתובת הבסיס״ (Prefix) לקטגוריות מכתובת ה URL, וזו נמצאת תחת Remove the categories prefix. לקטגוריות בוורדפרס רם אינכם יודעים ישנה כתובת בסיס שניתן להגדירה תחת הגדרות > מבנה קישורים

אם ברצונכם שבסיס כתובת זה לא יופיע (עבור קטגוריות בלבד) ניתן לעשות זאת על ידי ביטול אפשרות זו.

Archives

כאן מופיעים עמודי ארכיון של כתבי האתר וארכיון לפי תאריך. ניתן להשאיר עמודי הארכיון פעילים או לבטל אותם בכלל, כדי למנוע מידע כפול סמנו נון אינדקס

פירורי לחם – BreadCrumbs

הגדרת Breadcrumbs (פירורי לחם) מאפשרת לכם להציג במנוע החיפוש  היכן העמוד נמצא באתר ולאן הגולש יופנה. כלומר אם הכתבה מופיעה בקטגוריה חדשות שוק ההון. בתוצאות חיפוש שבו הכתבה תופיע יהיה רשום לדוגמה: " עמוד ראשי >> חדשות שוק ההון >> 'שם הכתבה' ".

RSS

RSS מאפשרת למשתמשים אחרים להירשם אליכם באמצעות כלים שונים כדי לקבל חדשות מידע בכלים אלו. כאן ניתן לערוך מה יופיע לפני ומה יופיע אחרי הפיד. לדוגמה: "כתבה זו הופיעה לראשונה באתר….". .

 Search Console

ה כאן אפשר לחבר את התוסף אל כלי מנהלי אתרים של גוגל כדי לקבל מידע על קישורים שבורים ובעיות שונות.  לחצו על לשונית Settings ואז לחצו על כפתור Get Google Authorization Code. לאחר מכן, בחלון החדש תצטרכו ללחוץ על אישור החיבור. ותקבלו קוד אישור שאותו צריך להזין בשדה הזה ואז לחיצה על Authenticate.

אפשר גם להשתמש ישירות באתר של גוגל.

 Social

בתפריט זה מופיעות ההגדרות הקשורות לרשתות החברתיות.

 Accounts

כאן מזינים את הקישורים לרשתות החברתיות שלכם.

Facebook

כאן יש להגדיר כיצד פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות משתמשות בנתונים כדי לדעת כיצד יש להציג את העמוד שלכם כאשר משתמשים משתפים את הכתבה. בחלק של Add Open Graph meta data יש להשאיר במצב מופעל, כלומר Enabled.

Twitter

כאן יש להגדיר כיצד שיתוף פוסט ייראה בטוויטר. בחלק Add Twitter card meta data מומלץ להשאיר מופעל. בחלק תצוגת ברירת מחדל בחרנו באפשרות של Summary with large image כדי שהתמונה בשיתוף תהיה גדולה יותר ומקצועית.

 Pinterest

אם אתם משתמשים בפינטרסט, אתם יכולים להזין את קוד אימות האתר שלכם, כדי לקבל נתוני אנליטיקס כאשר משתפים קישור שלכם.

 Google+

כבר לא רלוונטית

 Tools

זהו! סיימנו את ההגדרות של התוסף. לא תצטרכו יותר לגעת בנתונים אלו. אלא אם תצרטכו לשנות דברים.

אבל איך משתמשים ב-yoast seo בפועל?

האזור הכללי של התוסף נמצא מתחת לאזור כתיבת הטקסט והוא מחולק ל-3 קטגוריות:

  1. אופטימיזציית תוכן (סמל של רמזור).
  2. אופטימיזציה עבור רשתות חברתיות (סמל של שיתוף).
  3. הגדרות מתקדמות (סמל של גלגל שיניים).
  4. אופטימיזציה עבור התוכן בפוסט

החלק הזה מסומן בעזרת סמל של רמזור. בכל פעם שאתם לוחצים על פוסט חדש או עמוד חדש, מתחת לשדה של הכתיבה, תופיע תיבת Yoast SEO וכאן אתם יכולים לראות תצוגה מקדימה כיצד תוצג הכתבה בעת חיפוש במנועי החיפוש ועריכת פרטים של הכותרת, הקישור, התיאור, ניתוח של הקריאות של הכתבה ועוד.

האזור מחולק ל-2 לשוניות:

  1. לשונית מילת מפתח.
  2. לשונית קריאות.

לשונית מילת מפתח

בלשונית מילת מפתח תוכלו לקבל ניתוח אודות מילת המפתח והקשר שלה ל-SEO. כאן אתם יכולים לראות תצוגה מקדימה במנועי חיפוש, שינוי ועריכת כותרת, תיאור, מילת מפתח. לבסוף תקבלו גם אנליזה אודות שימוש במילת הפתח בטקסט.

אזור של תצוגה מקדימה

באזור תצוגה מקדימה אתם יכולים לראות כיצד תיראה כתבה ברגע שמשתמשים מבצעים חיפוש במנועי חיפוש והכתבה הזאת תופיע בעמוד התוצאות. ניתן לראות תצוגה מקדימה עבור מחשבי שולחן עבודה ועבור מכשירים ניידים.

בחלק זה ניתן ללחוץ על ערוך מקטע וכאן ניתן לשנות את הפרטים הבאים:

מילת מפתח למיקוד (Focus Keyword)

מילת מפתח למיקוד היא מילת מפתח שאתם רוצים להתמקד בה בכתבה. לפי מילה זו תקבלו ניתוח בהמשך האם היא מופיעה בחלקים טובים באתר. לאחר שאתם מזינים את מילת המפתחש אתם מעוניינים, תקבלו אחד מצבעי הרמזור, ירוק – מצויין, כתום – בסדר, אדום – רע. אם היא מופיעה בצבע ירוק, ביצעת עבודה טובה.

תוכן אבן פינה (cornerstone content)

כאן אתם יכולים לסמן אם מדובר על כתבה ייחודית שחשובה לכם. כמו מוצר דגל של יצרני מכשירי סלולר. איננו משתמשים בחלק הזה, אבל אם זה מעניין אתכם, אתם יכולים לסמן V בחלק הזה.

אנליזה (Analysis)

כאן תוכלו לקבל את כל המידע איפה מילת המפתח מופיעה, האם חסרים תמונות, האם מילת המפתח בכותרת ועוד. להלן הניתוח שהתוסף הזה מבצע עבורכם ומה הוא בודק עבורכם:

כמו שאמרנו, הצבעים הם בצבע רמזור, אם מופיע לכם צבע ירוק, סימן שעשיתם עבודה טובה, בצבעים אחרים, התוסף ימליץ לכם מה אתם צריכים לשנות.

 דוח קריאות

לשונית קריאות מסבירה עד כמה הטסקט שלכם בכתבה הוא קריא, ניתן לקבל מידע האם הכתבה שלכם מסודרת בצורה טובה או לא, האם יש פיסוק נכון, כותרות ותתי כותרות ועוד. כמה מילים הכנסתם למשפט, האם נדרשות כותרות ביניים ועוד.

אנליזה (Analysis)

כאן תוכלו לקבל את כל המידע אודות קריאות הטקסט. להלן הניתוח שהתוסף הזה מבצע עבורכם ומה הוא בודק עבורכם:

לבסוף, ניתן ללחוץ על הסימן "עין" ולראות על אילו משפטים או פסקאות מדובר. כך שתוכלו לדעת מה צריך לתקן.

2. אופטימיזציה עבור רשתות חברתיות בפוסט

החלק הזה מסומן בסימן של שיתוף. בחלק הזה תוכלו לראות להגדיר כותרות, תיאור ותמונות בצורה ידנית עבור הרשתות החברתיות פייסבוק ו- טוויטר. אינכם חייבים להשתמש בחלק הזה, אלא אם זה נחוץ לכם להראות לרשתות החברתיות תוכן מותאם יותר.

3. הגדרות מתקדמות בפוסט

החלק הזה מסומן בסימן של גלגל שיניים. כאן ניתן לקבוע כללי מטה תגים עבור רובוטים של מנועי החיפוש. על מנת להקל, יוסט שינו את המילים Meta robots index, Meta robots index ו- Meta robots advanced. תוכלו להגדיר:

בנוסף יש אפשרות גם לשירות פרימיום

 

רק אמצעי אחד

yoast זה כלי אחד מני רבים ואוטומטי בקידום אתרים. זה לא אומר שצריך לוותר על כמה דברים חשובים כמו מחקר מילות מפתח ובדיקת התחרות בתחום, עיצוב מזמין ועוד.

.

מעודכן ל-09/2021

כל אחד יודע כמה חשוב עניין עיצוב השיער ועד כמה הוא תופס מקום בשגרת הטיפוח היומית. השיער הוא פרמטר נכבד אשר משפיע על המראה החיצוני שלנו ומעיד על אופיינו – על כמות ההשקעה שלנו בעצמנו, על יכולתנו להתחדש ולשנות, על ההבנה שלנו בתחום האופנה וכמובן על מראה הפנים שלנו. ידוע כי יום שיער רע יכול בהחלט להעכיר את המצב רוח.

ואל תיטעו, עיצוב שיער הוא כבר מזמן לא עניין נשי בלבד. לגברים של היום אכפת מאוד מאיך שהם נראים, גם הם חושקים במראה מעודכן ואופנתי ואפילו הילדים מבקשים תסרוקות מגניבות כמו של שחקני כדורגל או כמו של החברים.

כמו תמיד, כשמדובר במשהו שמשמעותי לנו כל כך, אנחנו מוציאים עליו לא מעט כסף – או ליתר דיוק הרבה מאוד כסף. בין אם מדובר במספרה הביתית של השכנה או בסלון הכי יקר בתל אביב, הרי את השיער חובה לתחזק את השיער לפחות פעם בכמה חודשים.

חלקנו נסתפק בתספורת או בפן, אבל רבים מגיעים למספרה באופן קבוע – כדי לצבוע, להחליק, לחזק את הגוונים ואפילו לעבור טיפולים מקצועיים לטיפוח. טווח המחירים כאן עצום. ביקור במספרה של מעצב ידוע עולה כמה מאות שקלים, בעוד שאותה פרוצדורה בדיוק תעלה רבע אצל ספר ביתי. זאת, כמובן, בהנחה שלא אכפת לכם לצבוע לבלונד אצל ספר שעובד בשחור.

אז כמה זה עולה לנו?

המחירון השלם לטיפול בשיער:

תספורות

תספורת לגבר – 70-150 שקל

תספורת לגבר במכונה – 40-80 שקל

תספורת לילדים – 35-80 שקל

תספורת לאישה – 80-250 שקל

תסרוקות 

תסרוקת כלה – 1,000-2,500 שקל

תסרוקת ערב – 250-500 שקל

צבע וגוונים

צביעת שיער קצר – 100-250 שקל

צביעת שיער ארוך – 100-250 שקל

צביעת שורשים – 80-200 שקל

הבהרת שורשים וצביעה – 180-370 שקל

גוונים עבור שיער קצר

מחיר – 120-500 שקל

גוונים עבור שיער ארוך

מחיר – 150-600 שקל

החלקות שיער (המחיר משתנה בהתאם לאורך השיער ולמוניטין הספר)

החלקה יפנית – 600-1,500 שקל

החלקה צרפתית – 1,200-2,500 שקל

החלקת משי – 600-1,500 שקל

החלקת קרטין – 1,200-500 שקל

החלקה ברזילאית – 800-1,600 שקל

החלקה אורגנית – 1500-600 שקל

החלקת שורשים – 800-1,500 שקל

תוספות שיער (כ-100 יחידות)

תוספת לשיער קצר – 800-2,600 שקל

תוספת לשיער ארוך – 2,500-4,200 שקל

מחירון מילוי שיער  

מילוי בשיטת ההדבקה – 1,500-2,500 שקל

מילוי בשיטת החרוזים – 250-1,750 שקל

מילוי בשיטת הקליפסים – 300-1,650 שקל

מילוי בשיטת הלחמה – 300-1,550 שקל

שטיפות צבע  

שטיפות צבע לשיער קצר – 100-220 שקל

שטיפות צבע לשיער ארוך – 150-300 שקל

פן לשיער

פן לשיער קצר – 40-100 שקל

פן לשיער ארוך – 60-150 שקל

סלסול שיער – 250-1,000 שקל

פתיחת תלתלים – 600-1,200 שקל

 

איך אפשר לחסוך? – פתרונות יצירתיים ו"עשה זאת בעצמך"

צביעה ביתית

החלטתם לחסוך ולצבוע לבד? בשוק קיימות המון ערכות לצביעה ביתית, גם למקצוענים שלא צריכות יותר משפופרת צבע וגלון מי חמצן, וגם להדיוטות שזקוקים לערכה מושלמת, כזאת שתכלול גם כפפות, מברשת ומשהו לקרוא בזמן שממתינים שהצבע ייתפס. היתרון: חיסכון עצום בכסף ובזמן וחוסר תלות בספר. החיסרון: אתם עלולים למצוא את עצמכם עם שיער ירוק.

כמה עולה? הוצאה חודשית של כמה עשרות שקלים (כ-60-30 שקל במותגים הידועים) לערכה, תלוי במבצעים ברשתות.

החלקת שיער במייבש ביתי (פן)

כמה עולה? מחירי מייבשי שיער תלויים בחוזק המכשיר, במספר הדרגות שניתנות לשינוי וביצרן. מרבית המייבשים הביתיים עולים כ-500-100 שקל בממוצע.

איפה אפשר להסתפר בזול?

כמובן שהדרך הנוחה והחינמית היא להסתפר בבית, אם למישהו מבני המשפחה או החברים יש כישרון בתחום.

דרכים זולות אחרות הן תספורת מספר מתלמד בבית ספר לספרות או מספרות ביתיות, כלומר כשהספר מקבל אתכם בביתו, מכיוון שבהרבה מקרים מחיר השכירות מתגלגל אל הצרכן.

בשנים האחרונות מתגבשת אופציה חדשה: מספרה חברתית, כלומר מספרה שבה ניתן ליהנות מתספורות ומטיפולים לשיער במחירים סמליים, ועבור אוכלוסיות מסוימות המתקשות בתשלום – אפילו בחינם. מספרות כאלה אמנם עדיין אינן פזורות בכל הארץ, אבל ניתן למצוא כאלה בערים מסוימות, כמו גדרה והרצליה.

כמה עולה מסאז – יתרונות וחסרונות

כמה עולה להסתפר

 

מעודכן ל-06/2019

קורה לעיתים שאנחנו רוצים להזמין דבר מה שאנחנו לא רוצים ששאר בני הבית יידעו שהזמנו או שאנחנו רוצים לשמור את כתובתנו חשאית. לכן דואר ישראל מציע תא דואר אישי בלי לחשוף את הכתובת שלנו.תיבת הדואר  לרוב זמינה כל השעות ובכל השבוע.

מה זה תא דואר אנונימי ולמי מתאים

תא דואר אנונימי או אישי הוא למעשה תיבת דואר לכל דבר הנמצאת בסיף הדואר או באחת הסוכנויות. הכתובת לרוב היא מספר כלשהו המאפשר לקבל דואר  בלי לציין את הכתובת האמיתית של המקבל.

מי יכול לרכוש אותו? בעצם כולם, חברה, יחיד, עסק פרטי או תאגיד. אך הוא אישי ושייך רק למי ששילם עבורו למשך תקופת השכירות.

תא דואר אישי מתאים גם למי שרוצה לחסוך את התור בדואר. גם אם רק פתחתם עסק ועוד אין כתובת אבל לא רוצים לערבב בין העסקי לאישי – תוכלו לשכור תא דואר ולהיות בטוח שדבר הדואר לא יתערבב עם החשבונות האישיים.

יתרונות וחסרונות

היתרונות לא מעטים: אפשר לקבל את דבר הדואר בצורה דיסקרטית ובלי לחשוף את הכתובת שלכם לגורמים שאתם לא מעוניינים שייחשפו אליהם. זו כתובת קבועה שהולכת איתככם גם כשאתם עוברים דירה. אתם חוסכים את זמן ההמתנה בדואר. אפשר לאסוף את הדואר בכל שעה.

החסרונות הם הטרחה בהגעה לתא או לכתובת במקום שהדואר יגיע אליכם. דואר רשום ודואר אקספרס הבטוחים יותר והדורשים חתימה לא בני ביצוע בדואר אנונימי. למזמינים חבילות גדולות(כמו הרבה חבילות מאמזון או איביי) התא יכול להיות גדול מדי.

מה באמת גודל התא?

תא דואר אישי בעל 2 גדלים:

מה המחירים?

התעריפים נכון ל-2019:

תקופה תא דואר רגיל תא דואר רגיל (אילת) תא דואר כפול
ל-12 חודשים (החל מ-1 ינואר) 214 שקל 182.91 שקל 403 שקל
ל-24 חודשים (החל מ-1 ינואר) 392 שקל 335.04 שקל 714 שקל
ל-36 חודשים (החל מ-1 ינואר) 571 שקל 488.03 שקל 1,050 שקל
לכל חודש או חלק ממנו עד 1 ינואר 19.50 שקל 16.67 שקל 36 שקל

מי שרוכש תיבת דואר מחודש פברואר ועד 20 בספטמבר – ישלם אגרה על התקופה של החל מאותו חודש ועד 31 בדצמבר (בשיעור יחסי). מי שרוכש מתאריך 21 בספטמבר ועד 31 דצמבר – ישלם עבור התקופה הזו ובנוסף עבור תקופה נוספת של שנה או שנתיים.

האם אחרים יכולים לקחת לי את הדואר? אני ממש עסוק

לקוחות המחזיקים בתא דואר בתשלום רשאים לייפות כוחם של אחרים לאסוף דברי דואר אשר לפי הכללים, נדרש לזהות את הלקוח באשנב, בטרם מסירתם. לצורך ייפוי הכח, יש למלא טופס ייפוי כוח ולהגיש אותו אל מנהל יחידת הדואר שבה נמצא תא הדואר בתשלום, בנוכחות מיופה הכוח. ייפוי הכוח הוא לשנה אחת, ויש לחדש אותו בסיום כל שנה.

אז איך פותחים תא דואר אנונימי?

כדי לשכור תא דואר אישי של דואר ישראל, ניגשם אל סניף הדואר או  אל סוכנות שבה ממוקמים תיבות דואר אישיות וממלאים טופס בקשה לשימוש בשירותי תא דואר אישי.

אדם פרטי או עוסק, צריך למלא את הפרטים האישיים שלו ולחתום על הצהרה בטופס. תאגיד יכול לפתוח גם תיבה, ויש למלא את פרטי התאגיד וכן לחתום על הצהרה בטופס על ידי מורשה חתימה בשם התאגיד.

בעת השלמת הרכישה, פקיד בסניף הדואר יספק את מספר תיבת הדואר וכן שני מפתחות (שאותם יש להחזיר בסיום התקופה).

מנכ"ל פוקס על פטור מהמע"מ על קניות באינטרנט: "כל מי שמזמין באינטרנט דרך דואר ישראל, ולא משנה מה שווי החבילה, לא משלם כלום"

חבילות דואר גם בסופר -פארם

מעודכן ל-10/2019

אם יש לכם עסק המבוסס על חזות, כמו עיצוב, אופנה, אוכל, עריכת וידאו ועוד אתם צריכים חשבון אינסטגרם לעסק. אם העסק שלכם פונה לקהל הצעיר,  בערך גיל העשרה עד גיל 24, אתם צריכים חשבון אינסטגרם לעסק. זו הרשת החברתית השנייה בגודלה שכבר חצתה את מילארד המשתמשים הפעילים בחודש.

למה אינסטגרם עסקי?

אמנם יש דמיון בין פרופיל עסקי לפרטי. אבל יש הבדל מהותי:בפרופיל פרטי לא ניתן לקבל נתונים סטטיסטיים כמו מי צפה וכמה אנשים ראו את הפוסט ובנוסף לא ניתן לפרסם בצורה ממומנת ולהגדיל את החשיפה.

אינסטגרם עסקי מתאים לעסקים ולמותגים שמעוניינים לשתף את התוכן העסקי שלהם, תמונות של העסק, של העובדים, תחומי עניין אחרים ועוד. ניתן לקשר את חשבון האינסטגרם העסקי לחשבון פייסבוק עסקי וכמובן להגדיל את החשיפה. אפשר גם להוסיף כפתורים שונים לפרופיל האינסטגרם העסקי שהם: מספר טלפון, דואר אלקטרוני וכתובת מיקום עסק. לעומת זאת באינסטגרם פרטי לא ניתן להוסיף כפתורים כאלו ופרסום טלפון או אימייל אפשר רק באזור הביוגרפיה.אם כבר יש לכם אינסטגרם פרטי לעסק, אתם יכולים להעביר את החשבון הפרטי לעסקי.

איך יוצרים חשבון אינסטגרם לעסק

יש שלוש דרכים לעשות זאת. נתחיל מהפשוטה

 עמוד הפייסבוק שלכם

הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא באמצעות עמוד הפייסבוק העסקי שלכם. פשוט מאוד נכנסים אל העמוד העסקי > לוחצים על הגדרות > בלשונית בצד לחצו על "אינסטגרם".

אם יש לכם חשבון, הזינו את שם המשתמש והסיסמא והתחברו. אם אין לכם חשבון, לחצו על כפתור "הרשמה" למטה בחלק ברקע הסגול ואז הזינו שם משתמש, דואר אלקטרוני ומספר טלפון- אופציונלי. קישור ליצירת סיסמא יישלח למייל שלכם.

לאחר מכן ההתחברות היא דרך העמוד העסקי, תוכלו לנהל את הנראות של הפרופיל העסקי באינסטגרם כמו גם לערוך שם חשבון, ביוגרפיה, אתר אינטרנט, כתובת אימייל ליצירת קשר, מספר טלפון וכן כתובת מקומית. שאר הדברים אפשר לערוך באמצעות האפליקציה בטלפון.

 אפליקציית אינסטגרם בטלפון

אם יש לכם אפליקציית אינסטגרם, פשוט היכנסו אליה. אם אין לכם הורידו מהחנות של גוגל או של אפל.

לאחר ההתחברות לחשבון הקיים או החדש שתיצרו, לחצו על סמל הפרופיל שלכם > לחצו על 3 נקודות / קווים אופקיים לרוחב > לחצו על הגדרות או גלגל שיניים. לאחר מכן לחצו על "מעבר לחשבון עסק", לחצו על המשך מספר פעמים ואז בחרו קטגוריה מתאימה לעסק. לבסוף, קשרו את החשבון לעמוד העסקי בפייסבוק וזהו.

כדי לערוך את ההגדרות והמידע של העסק, גשו לעמוד הפרופיל באינסטגרם, לחצו על "עריכת פרופיל" והתחילו שם להוסיף או לערוך תמונת פרופיל, קישור, ביוגרפיה, טלפון ועוד.

 אתר אינסטגרם

לאינסטגרם הרבה יתרונות. האתר שלהם הוא לא אחד מהם. לכן זו הדרך הפחות יעילה ליצירת חשבון עסקי, אבל גם באמצעות הדרך הזו ניתן ליצור חשבון או להתחבר לחשבון קיים. הפיכת הפרופיל לעסקי צריכה להיעשות על ידי הדרך הראשונה או השניה.

עם זאת, הדרך הזו הכי יעילה כאשר אתם רוצים לערוך את הפרופיל העסקי שלכם, לשנות תמונת פרופיל, קישור או ביוגרפיה, לראות אילו אפליקציות מחוברות לחשבון ומידע חיוני נוסף. אפשר גם להעלות תמונות מהמחשב.

איך פותחים חנות בפייסבוק?

הביטקוין של פייסבוק: החברה תשיק מטבע דיגיטלי

 

השופט חייבה את הנתבע לשלם 200,000 שקל תוספת בנייה, לאחר שהפחיתה מהסכום בשל המצב הרעוע של הדירה

דייר מוגן ישלם "דמי שימוש" על תוספות בנייה שהוסיף לדירתו. בעקבות תביעה של רשות הפיתוח. ובכל זאת ישלם פחות ממה שביקשה הרשות,  משום שהנכס היה במצב פיזי ירוד.

בעבר הכירה הרשות בזכויותיו של הנתבע כדייר מוגן בדירה בת שלושה חדרים הנמצאת בבית דו משפחתי. עם השנים הדייר הוסיף על דירתו תוספות שונות שבהן לא היה דייר מוגן.

לכן רשות הפיתוח הגישה נגדו תביעה לפינוי וסילוק מתוספות בנייה שבנה בקומה השנייה בבית. בית המשפט קיבל אז את תביעת הפינוי וקבע כי לנתבע זכויות רק בדירתו, ובכך דחה את טענת הנתב על זכויות בכל השטח כולל בתוספות הבנייה.

עם זאת הנתבע לא ציית להוראות הדין, והרשות פתחה נגדו תיק בהוצאה לפועל. לאחר מכן חברת נתיבי ישראל (נת"י) לקחה חלק מהשטח לצורך הרחבת כביש, ושילמה לנתבע פיצויי. .

רשות הפיתוח דרשה פיצויים – "דמי שימוש" –בגין   השנים שקדמו לפינוי, אז לפיה הנתבע השתמש בחלק מתוספות הבנייה שאותן היה עליו לפנות.

הנתבע טען, בין היתר כי בזמן אמת  לא דרשה הרשות את תביעתה לדמי שימוש בגין ההסכם עם נתיבי ישראל, ובכך למעשה ויתרה עליהם, או לכל הפחות לא נהגה בתום לב ואיבדה את זכותה

על הטענה של הנתבע שאינו יודע קרוא וכתוב ולא היה מיוצג על ידי עורך דין, כך שלא הבין את ההסכם שעליו חתם עם נתיבי ישראל, ציינה השופטת  בין היתר כי על ההסכם חתמו גם אשתו ובנותיו של הנתבע, ולפחות אחת מהן יודעת קרוא וכתוב, וראתה שבהסכם כתוב שסכום של למעלה מחצי מיליון שקלים לא יועבר אל הנתבע עד להסדרת תביעות כספיות.

"לא די שאין בהסכם ויתור מפורש על תביעותיה הכספיות של התובעת כלפי הנתבע, אלא שההסכם במפורש מייחד סכום כסף שיוחזק אצל נת"י עד להסדרת תביעות כספיות אלה", כתבה השופטת.

עם זאת, על גובה הפיצוי  השופטת פעלה לטובת הנבתע. השופטת התחשבה בכך שהשמאי מטעם הרשות לא ראה את הקרקע עצמה, אלא נתן חוות דעת לאחר שהנכס כבר נהרס.

השופטת הסכימה לטענת הנתבע שלפיה הוא השתמש בהרחבת דירת המגורים שלו, וכן במחסן ובנגרייה באזור, אך לא ביתר התוספות, בשל מצבן הרעוע, וכן כי החלקים שבהם השתמש היו במצב פיזי ירוד. טענות אלה, לדעתה, הצדיקו הפחתה של שליש בדמי השימוש לעומת שווי שכירות בשוק החופשי.

הנתבע חויב לשלם לרשות כ-200,000 שקל. בנוסף, הנתבע חויב לשלם 16,000 שקל בגין הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.

דיור מוגן: תחום פרוץ

תוספת בנייה על הגג – איך עושים את זה? מה האפשרויות וכמה זה עולה?

 

מעודכן ל-05/2019

את תקופת חיפוש העבודה ניתן לנצל כדי ללמוד איך לפתח את הקריירה – באמצעות סדנאות הניתנות ללא תשלום ומעניקות כלים חשובים להצלחה התעסוקתית שלכם – ככה המדינה מציעה לכם חכה במקום דגים

תהליך חיפוש עבודה ומציאת משרה המתאימה לדרישות ולכישורים האישיים הוא תהליך מורכב, מייגע ולעיתים ארוך. מחפשי עבודה שנמצאים במשך זמן רב מחוץ למעגל התעסוקה או כאלו שמעוניינים להתקדם או להתפתח, יכולים לקחת קורסים, סדנאות או השתלמויות שונות.

שירות התעסוקה מפעיל כמה סדנאות בפריסה ארצית שמסייעות למחפשי עבודה במציאת עבודה, כתיבת קורות חיים, אימון אישי, השתלבות מחדש בשוק העבודה ועוד.

מטרת הסדנאות:

סוגי הסדנאות

סדנה למציאת עבודה

סדנת אימון

סדנה להשתלבות מחדש בשוק העבודה

מי זכאי להשתתף בסדנאות?

ההשתתפות בסדנאות פתוחה לכלל מחפשי העבודה – כולל דורשי העבודה שאינם זכאים לגמלאות (דמי אבטלה או הבטחת הכנסה).

איך נרשמים לסדנאות?

סדנאות מטעם שירות התעסוקה מתקיימות מעת לעת, לפי סוג הסדנה וכן לפי אזור מגורים. כדי לבדוק מתי נפתחות סדנאות חדשות ובאילו אזורים, ניתן להיכנס לעמוד ייעודי באתר שירות התעסוקה או לברר בלשכת התעסוקה באזור מגוריכם.

איך למצוא עבודה – שירות התעסוקה מדריך

על כל משרה מתמודדים ארבעה מחפשי עבודה

היום אי אפשר לנהל אתר בלי עמוד פייסבוק ואתר. אלו מצריכים לעיתים קרובות עדכונים. לא לכל אירוע שלכם התמונות מהחנות או מהעסק יתאימו. כמו כן צריך לגוון בתמונות. והדבר קשה שבעתיים בעסקים שאינם מבוססים על תמונות כמו תרגום או פסיכולוג. הבעיה היא שלתמונות ברשת יש לעתים זכויות יוצרים ויש לשים לב מה הזכויות הנוגעות אליהן. יש תמונות שנצטרך לרכוש כמו בשאטרסטוק או מצלמים מקצועיים. יש תמונות שבהן נתבקש רק לתת קרדיט ליוצר, לעתים עם קישור ולעתים בלעדיו. לעתים הן נחלת הכלל. לעתים מותר לעשות בהן שימוש אך לא מסחרי ולעתים מותר להשתמש בהן אך לא לעבד אותן. הכירו את אתרי התמונות בחינם שיחסכו לכם תביעות:

Pixabay ו-Pexels

שני אתרים דומים עם אותו רעיון. מאגר גדול שבו תמונות בחינם ואף רבות מהן חופוות, אפשר להוריד אותן בחינם ויש גם סרטונים. לא תצטרכו לתת קרדיט ליוצר אם כי נהוג ורצוי לתת קרדיט לאתר שמממנו התמונות נלקחו.

free images

גם בו מאות אלפי תמונות שונות לצרכים פרטיים או לצרכים מסחריים. התמונות ניתנות בחינם ואין צורך לתת קרדיט ליוצר. שימו לב שאתר מקדם את מאגר Istock שהנו מאגר תמונות בתשלום. אל תתבלבלו ביניהם. התמונות החינמיות למטה

Flickr

אתם בטח מכירים את פליקר, אתר שיתוף התמונות הוותיק. אבל הידעתם שבמנגנון החיפוש שלו אפשר למצוא תמונות לשימוש חופשי? איך? פשוט מאוד. בהגדרות החיפוש המתקדם מסמנים  creative commons

ויקיפדיה

אומנם בוויקיפדיה התמונות לא מאוד שיווקיות כמו באתרים הקודמים אבל אלו טובות לצרכים רשמיים. שימו לב שרוב התמונות מחייבות מתן קרדיט ליוצר או קישור לתמונה באופן בולט. חלק מהתמונות הן נחלת הכלל.

Unsplash

אתר מאוד מגוון המציע שלל תחומים: ספורט, טבע, בריאות, יופי, עסקים, אוכל, נופש ועוד. כל התמונות באתר ניתנות לשימוש חופשי וללא צורך מתן קרדיט ליוצר.

Foter

הייחוד של פוטר הוא תמונות ברמה מאוד גבוהה להורדה ולשימוש חופשי ומסחרי.לרוב התמונות אין צורך במתן קרדיט .

freepic

אתר אינטרנט נוסף הוא אתר פריפיק. באתר ניתן למצוא מגוון של תמונות להורדה תחת רישיון המופיע לצד התמונה. ככלל, התמונות מחייבות מתן קרדיט ליוצר וכן קישור לעמוד התמונה באתר. עם זאת, כן אפשר להשתמש  בו לצרכים מסחריים.

בנוסף לכך, ניתן להוריד באתר גם תמונות ווקטור וגם קובצי PSD כדי ליצור לוגו לעסק, כרטיס ביקור ועוד. קבצים אלו ניתנים לשימוש על ידי תוכנות לעריכת תמונות כגון פוטושופ ואחרים.

Splitshire

אתר עם תמונות חינמיות להורדה באיכות גבוהה וגם כאן אין שום זכויות יוצרים. האתר מכיל המון תמונות איכותיות ואומנותיות וניתן לחפש בו לפי קטגוריות כמו: אוכל, טכנולוגיה, טבע, פרחים, חתונות וכו’. כדאי.

StockSnap.io

 StockSnap.io.  מציע מבחר ענק של תמונות מהקטגוריות המובילות. ניתן לבדוק מהם החיפושים הפופולאריים באתר, מהם התמונות המגמתיות ביותר ומיון על פי מספר הורדות. כמו אתרים אחרים לעיל, ניתן לחפש איזה תמונה שרק תרצו.

התמונות באתר ניתן לשימוש חופשי, לצרכים פרטיים ועסקיים וכן ללא צורך במתן קרדיט ליוצר

מאגרים קטנים יותר

Gratisography

Gratisography הוא מאגר קטן שאפשר לסמוך עליו. התמונות ניתנות לשימוש חופשי ללא מגבלות.

Picography

אתר שבו צלמים משתפים את העולם עם התמונות שלהם. המאגר קטן ביחס למאגרים מעלה אבל התמונות חינם ואף ללא צורך במתן קרדיט.

מאגרים ישראליים

אוקיי, אבל העסק שלי בישראל. לפעמים אני רוצה תמונות עם הקשר ישראלי, כמו חג רלוונטי, מקום בארץ. איפה אפשר למצוא תמונות?

אוסף התמונות הלאומי

אוסף התצלומים הלאומי הוא מאגר התמונות של מחלקת הצילומים של לשכת העיתונות הממשלתית של משרד ראש הממשלה. שם תמצאו תמונות של ראשי ממשלה ונשיאי המדינה וכן תמונות נוספות של טבע, כמו פרחים, חיות, מקומות ואחרים. התמונות ניתנות להורדה בכפוף לתנאי השימוש, לעתיים עם מתן קרדיט לצלם, לעתים למאגר. חלק מהתמונות באתר לא ניתנות לשימוש כלל.

פיקיוויקי

גם פיקווקי הוא מאגר תמונות ישראלי. לשיתוף חופשי. במאגר יש הרבה תמונות ותצלומים שונים הקשורים לישראל או לחברה הישראלית. התמונות ניתנות לשימוש חופשי ללא תשלום  אך תמורת מתן קרדיט ליוצר.

איפה עוד אפשר למצוא תמונות

לא מצאתם תמונה שאתם מחפשים באתרים? יש דרכים נוספות למצוא תמונות לשימוש חופשי. למשל חפשו תמונה עם המילה יח"צ, בדקו שאכן הקרדיט הוא יח"צ. אלו תמונות הנשלחות לעיתונים לצורך קידום האדם, החברה או המוצר ולרוב אינן מצריכות קרדיט או לפחות רק קרדיט יח"צ. כך גם הודעות דוברות או מאתרים ממשלתיים לרוב מגיעות ללא קרדיט במטרה לקדם את הגוף או האישיות. אם אתם מוכרים מוצר ממותג, ואתם רק הקמונאים ולא היצרנים שלו, סביר להניח שתמצאו תמונות שלו ללא חיוב קרדיט באתרי הסחר האלקטרוני, מאמזון עד זאפ.

איך תהפכו תמונות לטבלת אקסל?

ארבע אפליקציות לשדרוג הסמארטפון

 

 

 

מעודכן ל-06/2019

חנויות מקוונות זה לא רק אמזון ואיביי ואפילו לא האתר הפרטי של בעל העסק. פייסבוק מציעה בעמוד העסקי חנות שממנה אפשר לרכוש ישירות את מוצרי העסק. איך עושים את זה?

חנות בפייסבוק היא חלק בלתי נפרד מהעמוד העסקי והוא מקנה ערוץ נוסף ממרכולתכם המוחשית  בפייסבוק – כולל תמונות, תיאור, מחיר ואף אפשרות לתשלום או להעברה לאתר מסחר אלקטרוני. החנות הזו תוכל להתרחב אחר כך גם לחנות באינסטגרם.

למה זה טוב

קודם כול זה בחינם, לא דורש עמלה נוספת או החזקה. אפשר להוסיף מוצרים ללא הגבלה. רוב העולם עדיין בפייסבוק או באינסטגרם שבבעלותה, כך לקוחות יוכלו ליצור איתכם קשר ישיר לגבי מוצרים. פייסבוק גם מנתחת את המידע על הרוכשים שלכם, כמה התעניינו וכמה מתוכם קנו, מה הגיל שלהם ועוד. בנוסף לאינסטגרם המוצריים עשויים להופיע במרקט פלייס ולזכות לתפוצה רחבה יותר.

איך לפתוח חנות בפייסבוק?

היכנסו לעמוד שלכם > לחצו על הגדרות בראש הדף > לחצו על "תבניות ולשוניות" > בדקו אם התבנית הנוכחית היא "קניות", אחרת לחצו על "ערוך" > גשו אל התבנית "קניות" ברשימה ולחצו על "הצג פרטים" > בדקו את הלשוניות ואז לחצו על "הפעל תבנית" ואז "אישור".

אם יש לכם תבנית "קניות

  1. לחצו על הלשונית "חנות" או "קנה" בעמוד הפייסבוק.
  2. הגדרת מקטע החנות – החלונית החדשה תראה לכם את התנאים ומדיניות הסוחר, שאותם יש לקרוא ולהסכים, ואז לחצו על "המשך".
  3. בחירת שיטת תשלום – ניתן לקבוע איך אנשים יקנו את המוצרים מהחנות, על ידי שליחת הודעה לעמוד או העברתם לאתר אחר לתשלום, ואז לחצו על "המשך".
  4. הגדרת מטבע – ניתן לבחור באיזה מטבע המוצרים יוצגו כמו שקלים חדשים, דולרים , ליש"ט וכד'. לאחר מכן לחצו על "שמור".

אם יש לכם אתר מסחר אלקטרוני שבו אתם מוכרים, ניתן להגדיר חנות באופן אוטומטי וגם המוצרים יתווספו באופן אוטומטי. מבין הפלטפורמות נמנות BigCommerce, Shopify ואחרות.

בעת סיום יצירת החנות תוכלו לתאר את החנות שלכם את מרכולתה ואת הייחוד שלהם.

איך מוסיפים מוצרים?

כדי להוסיף מוצרים עקבו אחרי ההוראות הבאות:

  1. נכנסים ללשונית "חנות" או "קנה" בעמוד הפייסבוק (אם אתם לא שם).
  2. לוחצים על הכפתור "הוסף מוצר". אם יש לכם אוספים, ניתן להוסיף מוצר ישירות לאוסף.
  3. מוסיפים תמונות ו/או סרטונים לפי גודלי תמונות ברשתות חברתיות תואמים.
  4. מוסיפים שם של המוצר, כדאי שיכלול מילות מפתח רלוונטיות.
  5. תיוג המחיר של המוצר, ואם יש מחיר מבצע אז מתייגים גם אותו.
  6. כותבים תיאור של המוצר, כך שיהיה קצר, קשור למוצר, מבליט את התכונות של המוצר. לא להוסיף HTML, מספרי טלפון, כותרות ארוכות או פיסוק מיותר.
  7. אם בחרתם תשלום בקישור חיצוני, עליכם יהיה להוסיף את הקישור של המוצר.
  8. בוחרים אם לשתף את המוצר בעמוד העסקי.
  9. בוחרים את נראות המוצר – ציבורי או פרטי.
  10. לוחצים על "שמור".

אפשר גם לשנות או לערוך מוצרים

לעריכה או מחיקה של מוצרים יש לפעול לפי ההוראות הבאות:

לא לשכוח ללחוץ על שמור.

כדי למחוק את המוצר, במקום לחיצה על "שמור" לאחר לחיצה על עריכת המוצר, פשוט לוחצים על הקישור מחיקת המוצר ואז מאשרים את המחיקה. דרך נוספת למחיקת מוצר אחד או כמה, על ידי כניסה אל כלי הפרסום > מוצרים ואז בחירת המוצרים למחיקה.

תיוג מוצרים מהחנות

תיוג מוצרים יכול להביא אליכם לקוחות נוספים. אתם יכולים לתייג מוצרים מהקטלוג או מהחנות שלכם, בתמונות או בסרטונים שאתם מפרסמים בעמוד הפייסבוק. לאחר שהגולשים ילחצו על התגית הם יועברו לעמוד המוצר בחנות שלכם ואז יוכלו לבצע רכישה (שופינג).

לצורך תיוג המוצרים, יש לוודא כי הוספתם את המוצרים הללו לחנות. ניתן לתייג עד 30 מוצרים בכל תמונה או סרטון ומומלץ לבחור רק את הרלוונטיים ביותר.

בעת הוספת התמונה או הסרטון (או בעת העריכה) לעמוד הפייסבוק כפוסט – ניתן ללחוץ על הכפתור "תיוג מוצרים" שם יש להקליד את האותיות הראשונות של המוצר ואז לבחור אותו, לאחר מכן יש ללחוץ על סיום תיוג.

חשוב לציין כי פייסבוק מציעה כיסוי "הגנה לרוכשים" כך שהם יכולים להתלונן ולערב את פייסבוק או אינסטגרם אם המוצר לא התקבל, ניזוק, חסרים לא חלקים, הוא שונה ממה שנתבקש ועוד. ההגנה לא חלה על מוצרים מסויימים כמו דירות, רכבים, השקעות פיננסים, מתכות ויהלומים ועוד.

מעודכן ל-05/2019

החלטתם לגייס עובד חדש לחברה –  מה הדרך היעילה והאפקטיבית לגייס? רגע לפני שצוללים לראיונות בדרך לקליטת העובד המיוחל, כמה כללי בסיס שכדאי לעבוד לפיהם – מדריך למגייס

אחד האתגרים הגדולים הניצבים בפני מנהלים המחפשים עובדים איכותיים ומקצועיים, הוא ההבנה מה הם מחפשים, או ליתר דיוק – את מי. מרגע ההחלטה על פתיחת משרה ורגע לפני פרסומה, כדאי להגדיר כמה קריטריונים מרכזיים שישפיעו על תהליך הגיוס ויבטיחו את התאמת העובד לארגון.

ניהול נכון וממוקד של תהליכי הגיוס וההשמה, מחייב אפיון מדויק של המשרה, הרחבת אפשרויות החשיפה למועמדים הטובים ביותר וסינון יעיל של קורות החיים. רק אחרי ביצוע שלבים אלו, מומלץ להתחיל לראיין. אז, איך עושים את זה נכון? על מה להקפיד וממה להימנע?

שלבים מובנים לייעול תהליך גיוס עובדים

שלב ראשון: אפיון המשרה

ברגע שמתקבלת החלטה לגייס עובד, חשוב להשקיע זמן ולבצע אפיון מדויק של המשרה לצד זיהוי צרכי הארגון. שלב קריטי זה יעלה משמעותית את הסיכוי שהעובד יענה על הציפיות בטווח הארוך ויוכל לעמוד ביעדים. פרופיל המשרה צריך להיות מדויק ביותר לצרכי החברה – רצוי להימנע מציפיות לא ריאליות ולכוון מדויק, תוך למידה מטעויות העבר, אם היו.

פרופיל המשרה צריך לכלול:

– ברמה מקצועית – מהם הידע והכישורים הנדרשים מהעובד, השכלה רלוונטית, תחת מי יעבוד, לצד  ומול מי, מה הניסיון הקודם הנדרש.

– ברמה אישיותית – אילו נתונים ותכונות אופי חשובים למילוי התפקיד ולהתאמה לצוות.

– שליטה ביישומי מחשב – להגדיר צרכים.

– שליטה בשפות – להגדיר את הרמה הנדרשת.

– שעות עבודה – הבנה של הצורך ועד כמה יש גמישות.

– הגדרת שכר

שלב שני: הפצת המשרה

בשלב הבא מגיע זמן פרסום והפצת המשרה. כדאי לבחון את אופציות הפרסום הנכונות והמתאימות לגיוס –  לפי תחום:

פרסום המשרה צריך להתבצע בהתאם לתפקיד. לא תמיד צריך לפרסם באותו אפיק פרסומי, יש לבחון כמה פרמטרים:

– האם רמת החשיפה מתאימה למגזר שאנו רוצים להגיע אליו?

– עד כמה המשרה דינמית (מדוורת, מוקפצת) בתדירות גבוהה – שלא תיעלם בין עומס פרסומים של אחרים.

– מה רמת התהודה שיש ללוח הפרסומי?

– בחינת עלויות למול מתחרים.

Facebook – – בפייסבוק יש מגוון רחב של קבוצות ממוקדות לחיפוש עבודה, יש למצוא את הקבוצות הרלוונטיות ולפרסם את המשרה בשיטתיות אחת ליום-יומיים, על מנת לחשוף אותה לקהל רחב של מתעניינים. מומלץ להעלות את הפרסום בשעות שונות, לא רק בשעות העבודה הסטנדרטיות .

דגשים:

* בקשה לשיתופים: בעת העלאת הפוסט בקשו שישתפו את הפרסום – על מנת להגדיל חשיפה.

* במקרה הצורך, השתמשו בפרסום ממומן.

* הבטיחו תגמול: יצירת באז פרסומי המבטיח תגמול למי שמביא את העובד המיוחל.

* נראות – על מנת שהפרסום יבלוט, מומלץ לנסח את המודעה בצורה שונה ולא רק לפי תיאור יבש ודרישות תפקיד. מומלץ לצרף תמונה שתבליט את הפרסום.

– LinkedIn

דגשים:

* פרסום בקבוצות של משרות.

* פרסום בקבוצות מקצועיות: בקבוצות שיש להן ערך מקצועי לרוב יש אנשי מקצוע מעניינים – מומלץ לעשות חיפוש של קבוצות פעילות רלוונטיות ולפרסם את המשרה במקום המתאים לכך.

* פרסום בעמוד הפרופיל  האישי: העלו את פרטי המשרה בפרופיל האישי שלכם, וכך אנשים שחשופים אליו יוכלו לראות את המשרה.

* פנייה יזומה: לא מדובר בפרסום המוני אלא בפנייה אישית לפי חתכים של מועמדים שנמצאים במעגלים שלכם.

* במקרה הצורך, השתמשו בפרסום ממומן.

אם התקציב מאפשר, כדאי לשלב חברות השמה בתהליך. גם פה צריך לברור טוב את החברות שמקבלות את התפקיד, על מנת שלא ייווצר מצב שתקבלו מסות של קורות חיים שיש לסנן.

אופציה נהדרת בארגונים לגיוס, מאפשר לעובדים לפרסם את החברה ואת הגיוסים שמתנהלים בה וגם לקבל תגמול על כך .

בונוס נוסף בגיוס שכזה טמון בידיעה שיש מי שמלווה את העובד החדש ומקבל אותו באופן חם ואוהד לחברה.

שלב שלישי: מיון קורות החיים

לאחר פרסום המשרה, תקבל מחלקת משאבי האנוש מבול של קורות חיים, חלקם לא רלוונטיים כלל לתפקיד המוצע. אם המשרה היא לאיוש מיידי, מומלץ להקצות בין יום ליום וחצי בשבוע למעבר על קורות החיים. אם קיימת גמישות באיוש המשרה – צפוי שתצבור היקף גדול יותר של קו"ח רלוונטיים.

חשוב להדריך את הגורמים הרלוונטיים במחלקת משאבי האנוש, כך שיתעדפו את קורות החיים על פי הפרמטרים שהוגדרו מראש. בנוסף, חשוב לתת דגשים בנוגע לקריטריונים החשובים ביותר בקורות החיים ולנקודות שבהן ניתן להתגמש.

מומלץ להפנות את תשומת הלב למילות מפתח מרכזיות הנוגעות לכישורים וניסיון מקצועי.

בנוסף, יש להנחות את הגורם שאחראי על המיון, לשמור על ראש פתוח ולהיות נאמן לתחושות הבטן. שווה לסמן מעט קורות חיים שאינם עונים בהכרח על כל דרישות התפקיד, במידה שמדובר במועמד מעניין בעל רקע, השכלה או ניסיון ייחודיים.

אם המועמד צירף מכתבי המלצה או מכתב מקדים, שווה להתעמק בהם. מהשפה ומהתכנים ניתן ללמוד הרבה על אישיותו, על מקצועיותו ועל יכולת ההבחנה בין עיקר לטפל. כדי לייעל את התהליך שווה להפריד בין הערמות השונות של קורות החיים המסוננים, בסדר יורד, על פי מידת ההתאמה של המועמדים לקריטריונים שהוגדרו.

 

 

שלב רביעי: ראיונות טלפוניים

לפני הזימון לראיון חשוב מאוד לבצע ראיון טלפוני מקדים – אחרת במקום לבצע את תפקידכם תמצא את עצמכם טובעים בים בראיונות לא רלוונטיים.

מטרות הריאיון הטלפוני:

שלב חמישי: ראיון פרונטלי

אז עברנו את דרך החתחתים ומצאנו מועמדים שנראים בשלב זה רלוונטיים להמשך התהליך.

זהו בהחלט השלב המאתגר והחשוב ביותר.

הראיון הפרונטלי מורכב משני שלבים :

הפן האישיותי – בוחן את מידת ההתאמה של המועמד לחברה, לממונה, לקולגות ולערכי החברה.

הפן המקצועי – בוחן את רמת הידע המקצועי שמביא המועמד ובוחן במקביל גם את רמת הכימיה בין המנהל המיועד לעובד המיועד.

שלב שישי ואחרון: בדיקת ממליצים 

יש מגייסים הבוחרים לוותר על השלב הזה, אך כדאי מאוד לא לפסוח עליו. באמצעות בדיקת ממליצים נכונה אפשר לשפוך אור על הרבה מאוד פרטים לגבי המועמד.

העובדים בחברה הם הכוח המניע קדימה לכיוון ההצלחה. אל תשאירו תהליך משמעותי כל כך בידי המזל, חשוב לעשות זאת נכון ובאופן מקצועי .

 איך מנהלים עובדים מבוגרים?

איך למצוא עבודה – שירות התעסוקה מדריך

להעסיק עובדים ולקבל 20% מהכסף – תמריץ של רשות ההשקעות לגיוס עובדים

מתחם WEWork יוקם בקריית ארייה בפתח תקווה – על שטח 15 אלף מ"ר

רשת מתחמי העבודה WeWork תפתח מתחם עבודה ראשון בפתח תקווה. זהו המתחם הראשון של החברה בעיר ויהיה השני בגודלו בארץ. הוא יוקם באזור התעשיה קריית אריה על בסיס מבנה נטוש שנמצא בבעלות חברת אמפא שלה שיתוף פעולה מתמשך עם החברה. המבנה מתפרס על 15 אלף מ"ר בבניין של 6 קומות, ויציע כ-3,000 עמדות עבודה בגדלים שונים,.

הבניין הוקם בשנות ה-80 וממוקם על כביש 4. בשנים האחרונות היה  ריק, וכעת הוחלט לשדרג אותו. הבניין יציע לחבריו שירותי הסעדה בקומת הקרקע, פינות גן, שטחי מסחר וחנויות וכן גג שישמש גם לארועים.

בנג'י זינגר, מנכ"ל WeWork ישראל: "פתח תקוה ידועה כאחת הערים המובילות באזורי תעשייה דינמיים, עם צמיחה מתמדת בתחום הנדל"ן למשרדים, ואנו בטוחים כי נוכחותה של WeWork בעיר תמשוך חברות ועסקים נוספים לאזור. לאחר תקופת שיפוץ קצרה, המבנה שהיה ישן ומוזנח יעבור טרנספורמציה אדירה, ויהפוך לבניין מרשים, בעל ארכיטקטורה טרנדית ואלגנטית, 3 קומות חדשות וגג גדול ומטופח עם פינות ישיבה, ממנו נשקפת העיר. מבחינתינו זהו צעד ראשון מני רבים, ואנו שואפים לשתף פעולה עם עיריית פתח תקוה לקידום פרויקטים מוצלחים נוספים."

לדברי ראש העיר פתח תקוה, רמי גרינברג: "אני שמח שכחלק מהפעילות הנמרצת מאז כניסתי לתפקיד לשנות את פני העיר, לחדשה ולקדמה, גם את אזור התעשייה קריית אריה אנו לוקחים ומשנים והופכים לפארק הייטק מתקדם, שיספק מאות מקומות עבודה לתושבי העיר ויהווה מופת ודוגמא. אני באופן אישי נפגשתי עם היזמים ועם ראשי חברות אמפא ו-WeWork ואמשיך לדאוג שפרויקטים מסוג זה יקומו בעיר, לרווחת התושבים ולמען חיזוק העיר והעסקים בה".

WeWork מצמצמת הפסדים

הנפקה: עם הפסדים של 2 מיליארד דולר WeWork יוצאת לבורסה

המדד של הארנונה מורכב גם משכר עובדי המדינה אלא שבשנים האחורנות הרשויות מעסיקות פחות ופחות עובדי מדינה ויותר חברות חיצוניות, כך שהמדד לא משקף את ההוצאות האמיתיות של הרשויות. ולנו? זה עולה כמעט 2 מיליארד שקל

לפי יו"ר נשיאות המגזר העסקי שרגא ברוש, הציבור שילם כ-2 מיליארד שקל יותר ממה שהיה אמור לשלם על ארנונה, מאז 2012. כך עולה מפנייה של  ברוש לשר האוצר משה כחלון.  לכן מבקש ברוש להקפיא את ההתייקרות ל־2020 שאותה אישר משרד הפנים, בשיעור 2.6%.

הטייס האוטומטי להעלאת הארנונה, שנקבע ב־2007 קובע כי הארנונה תתייקר, באופן גורף, לפי מדד שבו יש משקל שווה של 50% למדד השכר במגזר הציבורי ולמדד המחירים לצרכן. ואולם לפי ניתוח שנעשה על ידי נשיאות המגזר העסקי, הרבה מעובדי הרשויות כבר אינם עובדי מדינה. עקב השינוי שחל לאורך השנים בדרך פעולת הרשויות, חלק מהשירותים שלהן לתושבים ניתנים על ידי גורמים חיצוניים, כך שהרשות קונה יותר שירותים ומעסיקה בעצמה פחות עובדים במשכורת.

לפי החישוב של הנשיאות, השכר מהווה 35% מההוצאות הרשויות ואילו הרכישות (השירותים והמוצרים) מהוות 65% מהן. מאחר שמאז 2012 עלה מדד השכר במגזר הציבורי ב־35.6%, על רקע תוספות השכר הנדיבות שניתנו לו, בעוד שמדד המחירים לצרכן עלה ב־5.4% — העלאת הארנונה בפועל היתה גבוהה יותר מאשר ההתייקרות המשקפת את ההוצאות האמיתיות של הרשויות המקומיות.

בינתיים מאז 2012 התייקרה הארנונה ב־18.5% במצטבר,אבל אם נוסחת הייקור שלה היתה מתבססת על הרכב ההוצאות האמיתי של הרשויות, ההתייקרות היתה צריכה לעמוד על פחות מ־16%. הפער הזה עלה לציבו רכ-2 מיליארד שקל, כשמשקי הבית  נושאים את רוב העלות(1.1 מיליארד שקל) והיתר  המגזר העסקי (כ־800 מיליון שקל).

זו לא הפעם הראשונה שהציגו את הבעייתיות במודל הנוכחי. כבר בעבר הודו נציגי משרד הפנים כי צוות שהוקם במטרה לבצע התאמות בנוסחת העדכון השנתי המליץ כי מדד המחירים יקבל משקל של 60% מהעדכון ומדד השכר יקבל 40% בלבד.  לאחר שבבדיקת הדוחות של הרשויות נמצא כי שכר העובדים מהווה 37% מההוצאות שלהן.

אז המליץ הצוות לשנות את הנוסחה כך שבמקום להסתמך על מדד השכר במגזר הציבורי תסתמך על עליית השכר ברשויות המקומיות בלבד. אולם המלצות אלו כמובן נפלו בין הכיסאות ולא יצאו אל הפועל.

בנוסף עד 2013 היה מקדם התייעלות שנועד להפחית מהשילוב של המדדים כדי לעודד את הרשויות להתייעל. עד אז, הופחתו מאותו ממוצע של שני המדדים 20%. אבל במסגרת התקציב שאישר באותה שנה שר האוצר דאז יאיר לפיד, נלקחה הלוואה של 400 מיליון שקל מהרשויות החזקות, ובתמורה בוטל גם מקדם ההתייעלות. להערכת נשיאות הארגונים העסקיים אותו ויתור על המקדם עלה לנו 384 מיליון שקל שאותם קיבלו באופן לא מוצדק הרשויות המקומיות.

במכתב לכחלון כתב ברוש: "ברצוני להסב את תשומת לבך כי עושק הארנונה כפי שמתואר בעיוות הנוסחה משפיע על כלל המשק. כמי שעצר בשנים האחרונות עליית מחירים מפוקחים בתחומים שונים, אנו מצפים שגם בסוגיה זו תפעל למען עצירת עליית המחירים הצפוייה, וכן להחזרת מקדם ההתייעלות".

ממשרד הפנים נמסר כי "הנושא עדיין מצוי בבחינה של גורמי המקצוע, התקיימו מספר דיונים אך טרם הוצגו לשר המלצות סופיות של הוועדה".

מלשכת שר האוצר נמסר: "שר האוצר מתנגד לכל מהלך שיפגע במגזר העסקי ויפנה בנושא לשר הפנים, שתחום הארנונה נמצא באחריותו הבלעדית". אלא שאם ללמוד ממקרי העבר, אף אחד משני המשרדים לא מעודד שינוי שיביא לעימות עם ראשי הרשויות המקומיות.

בכמה הארנונה תתייקר ביישוב שלכם

עד 2020 הארנונה תתייקר ב-2.6%

עד 2020 הארנונה תתייקר ב-2.6%