דילוג לתוכן

יו"ר ועדת הכלכלה מרגי: ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית אינטרנט מבורך – אך הוועדה דורשת לא לאפשר לבעלות התשתית לשווק חבילות אחודות ל-5 שנים לפחות

ביוזמת היו"ר, ח"כ יעקב מרגי, התכנסה היום ועדת הכלכלה לדיון מיוחד בבחינת ההפרדה בין שירות תשתית רחבת פס לבין שירות גישה לאינטרנט. היו"ר מרגי פתח את הדיון ואמר כי זימן את הדיון כדי לבחון את הנושא ולהאיץ את התהליך, כך שימנע מצב שבו לקוחות משלמים על שירות שלא קיבלו.

סמנכ"ל אסטרטגיה של משרד התקשורת, יאיר חקאק, אמר כי האבחנה בין תשתית לספק היא המצאה ישראלית שאין לה אח ורע בעולם. לדבריו, "זה כמו שתהייה חובה למכור את נעל ימין בנפרד מנעל שמאל.  המדיניות הזו מקורה לפני 20 שנה כשהאינטרנט. בגלל היעדר התחרות בתשתית ביקשו להפריד את תשתית הספק ולייצר שם תחרות. לפני כמה שנים קידם המשרד את רפורמת השוק הסיטונאי, שמנסה לפתור את בעיית התחרות בלי ליצור מנויים רדומים ופיצול מוצר אחד לשני מוצרים. הדבר יפתור את בעיית המנויים הרדומים ואת הטרטור של הצרכן כשיש לו בעיה טכנית".

היו"ר מרגי ביקש לדעת כיצד תישמר התחרות וחקאק השיב: הספק ירכוש תשתית והדינמיקה התחרותית תהייה יותר טובה. נציג רשות התחרות, אבי גרוסמן, אמר כי הרפורמה אינה תחרותית במהותה ולא אמורה לפגוע בתחרות. מנגד, פרופ' ירון זליכה, המייעץ לעובדי בזק בינלאומי, אמר כי מדובר בשתי רפורמות. לדבריו, הרפורמה לביטול ההפרדה היא חשובה, אבל ביחד איתה מתכוון משרד התקשורת לאפשר לבזק והוט, המונופולים, להתחרות מול 20 ספקיות קטנות.

"המשמעות של להכניס את בזק לשוק התחרותי זה כמו לשחרר אריה בלול תרנגולות, 20 חברות יסגרו ובזק בינלאומי תתמוטט. בחודשים האחרונים פתח משרד התקשורת, בתמיכת אגף התקציבים, במסע חיבוקים כלפי בזק. כניעה למונופול זה כמו כניעה לטרור, אתה נענה פעם אחת ומזמין עוד כניעות", אמר זליכה.

היו"ר מרגי אמר כי הרפורמה הייתה מושלמת אם לא היו מאפשרים לבזק למכור חבילות. חקאק השיב כי להפוך את בזק רק לחברת צינורות זה "נשק יום הדין של שוק התקשורת, שינקט רק במצב של חוסר תחרות קיצוני". הוא הוסיף כי זו הסיבה שהרפורמה תצא לדרך רק באחד בינואר 2021. ח"כ עידן רול ביקש לדעת האם יש קשר בין ההקלות לבזק לבין פריסת תשתית הסיבים.

יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן, טענה כי באירופה יש מעל 10 מדינות שמפרידות בין ספק לתשתית, והוסיפה כי הרפורמה תביא לפיטורי אלפי עובדים דווקא בתקופה קשה זו של התמודדות עם הקורונה.

מנכ"ל איגוד האינטרנט, יורם הכהן, אמר כי השוק הסיטונאי בהוט הוא קרוב לאפס ובבזק כ-30%, ולכן ייתכן שהמהלך הזה מגיע מוקדם מדי. לדבריו, "אם אלה הנתונים אז אולי השוק הסיטונאי לא כל כך הצליח. משרד התקשורת מתכוון גם לבטל מסמך מדיניות משנת 2000, שיש לו חשיבות לא רק לעניין ההפרדה בין ספק לתשתית".

ראש אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, אניטה יצחק, אמרה כי "ההפרדה בין ספק לתשתית מייצרת לצרכן עסקה מורכבת. לא תמיד ברור לו שיש שני ספקים והוא מטורטר כשיש תקלה, הבעיה הגדולה היא הקושי שעולה כשבאים לנתק. אנחנו שוקלים לקדם הוראה שתחייב לפנות ללקוחות רדומים, כדי להפסיק את התופעה". היו"ר מרגי קרא לרשות להגיש הצעת חוק שתחייב לנתק לקוח רדום לאחר 3 חודשים ללא שימוש.

מנהל אגף הכלכלה במשרד התקשורת, עופר רז דרור, התייחס לטענות בזק בינלאומי וביקש להזכיר כי הם למעשה בזק. היו"ר מרגי הגיב: "אז אתם מודים שכל ההפרדה המבנית זה בלוף ואתם רוצים לבטל אותה?", רז דרור השיב לו ואמר: "הצוות שדן בזה הגיע למסקנה שהוא רוצה לשמר את ההפרדה המבנית, אבל לבצע הקלות מסוימות". על כך אמר היו"ר מרגי: "פעם זה גרר חקירת משטרה וכתב אישום".

בסיכום הדיון אמר היו"ר מרגי, כי המסקנה היא שרפורמת השוק הסיטונאי הביאה לשיפור, אבל לא הביאה לתחרות רצינית. "אני מתייחס לבזק והוט כחטיבה אחת, ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית זה דבר מבורך ואני מברך על כך ואם יש לשר התקשורת קשיים מול הממשלה אקדם את זה בחקיקה פרטית, אבל אני מבקש להאיץ את הרפורמה של החבילות האחודות כשבחמש שנים ראשונות לפחות לא לאפשר לבעלי התשתיות החברות הגדולות לא לשווק חבילות אחודות. אם בזמן הזה תביאו תוכנית טובה לתחרות נוכל לקצר את המועד. ענינו פקוחה על זה. יש קושי גדול מאוד לעורר תחרות".

סוף סוף- משרד התקשורת מקדם איחוד בין ספק ותשתית האינטרנט

לא מחכים יותר- מהיום כל יישוב יוכל להקים רשת אינטרנט סיבים משלו

חודש הקניות הגדול, חודש נובמבר, רק התחיל אבל איתו כבר החל גל ניסיונות ההונאה. חוד נובמבר מכונה כך מפני שיש בו מספר ימי מבצעים מיוחדים כמו "יום הרווקים" ו"הבלאק פריידי". והפעם – התחזות לדואר ישראל ואיום בהחזרת חבילות לשולח במידה ולא ישולמו עלויות משלוח נוספות. חברת אבטחת המידע ESET ישראל מדווחת כעת על מייל פישינג(דיוג) המתחזה לדואר ישראל במטרה לגנוב פרטי כרטיס אשראי של קורבנות פוטנציאליים. "לקוח יקר, השארנו את החבילה שלך בהמתנה עקב עלויות משלוח שלא שולמו עד שנשמע ממך", כך טוענים בהודעה. על מנת לחזק את תחושת הדחיפות, מוסיפים ואומרים כי "אם התשלום לא התקבל (הטעות במקור), ההזמנה שלך תוחזר למשלח תוך 48 שעות". במייל שמתקבל מופיעים בנוסף מספרים שנראים כמו מספרי מעקב לחבילה עליה יש לשלם דמי משלוח.

המייל המתחזה לדואר

בשלב הראשון, מתבקשים הקורבנות להקליק על הכפתור "שלח את החבילה שלי" ולהתחיל בתהליך. לאחר שהקליקו בשלב הראשון, הגיעו לעמוד הבא, ובו הם מתבקשים להזין פרטי כרטיס אשראי עבור תשלום של "27,99 ₪". בין הפרטים שמבקשים: שם מלא, מספר כרטיס אשראי, תוקף וקוד בגב הכרטיס. מי שהזין את כרטיס האשראי, מגיע למסך הבא בו מתקבלת הודעת שגיאה על כך שהאתר אליו ניסה להגיע לא קיים ומקבל את הרושם שהתהליך לא עבד, אך זה לא משנה מכיוון שפרטי כרטיס האשראי שהוזנו, כבר נמצאים אצל התוקף והוא יכול לסחור בהם וגם לרכוש באמצעותו מוצרים ושירותים.

 

מסך הזנת נתוני כרטיס האשראי

כיצד תזהו כי מדובר בהונאה: שימו לב לניסוחים קלוקלים שאינם מתאימים למייל רשמי מהדואר ולכתובת השולח שאינה שייכת לדואר ישראל.

ב-ESET חוזרים ומדגישים את הצורך בשמירה על עירנות ומודעות בתקופה זו בה חגיגת ההונאות של ההאקרים נמצאת בשיא. קיבלתם מייל עם בקשה לתשלום? אל תזינו פרטי כרטיס אשראי לפניה במייל והיכנסו באופן עצמאי לאתר ובדקו האם שם קיימת פניה כזו. תוכלו גם להסתכל ולראות האם ההודעה נראית מתאימה הן מבחינת נראות והן מבחינת הטקסטים והניסוחים.

יום הרווקים הסיני – מה כדאי לכם לקנות ואיפה?

בלאק פריידי 2020 – המדריך: מה כדאי לכם לקנות ואיפה?

חברת GoTo Global הפועלת באירופה ומפעילה בישראל את שירותי CAR2GO  ואוטותל מכריזה על כניסתה למדריד. שלושה חודשים, לאחר שדיווחה על גיוס כספים, הכולל גם השקעה בסך 10 מיליון דולר מצד היזם אדם נוימן, מכריזה החברה על "השקה רכה" של מיזם שיתוף רכבים במדריד שבספרד. המיזם יכלול בשלב הראשון רכבים שיתופים במרכז העיר  ועתידה להתרחב למיזם "מולטימודל" המציע מגוון פתרונות של תחבורה שיתופית, תחת אפליקציה אחת, הכולל רכבים, אופנועים, קורקינטים ואופנים חשמליים

גיל לייזר מנכ"ל :GoTo Global "שוק התחבורה האלטרנטיבית נמצא בתנופה חסרת תקדים, במיוחד מאז פרוץ הקורונה אשר הגדילה את פוטנציאל הפעילות בכל העולם באופן  משמעותי, לאור החשש מהתניידות בתחבורה ציבורית והמגמה על וויתור השימוש ברכב פרטי

פוטנציאל הפעילות בספרד בכלל ומדריד בפרט הנחשבת לעיר מתקדמת בכל הקשור לפתרונות תחבורה שיתופית, הינו רב שכן הממשלה מעודדת שימוש בתחבורה שיתופית ומקצה תשתיות בהתאם והתושבים מורגלים בצריכה של תחבורה חכמה"

שירלי קלוש סמנכ"לית פיתוח עסקי גלובלית, GoTo Global: " GoTo Global צפויה להביא לספרדים, בשורה גדולה, באמצעות פתרון חדשני, המאפשר לראשונה צריכה נבונה ויעילה של מגוון פתרונות התניידות, תחת אפליקציה אחת תוך התאמה מלאה לצרכי המשתמשים".

בשלב הראשון החברה הכריזה על  "השקה רכה" של המיזם, עם כניסת 130 רכבים שיתופים במודל  "הלוך חזור" (לוקחים רכב מחניה ספציפית ומחזירים לאותה החניה) במרכז העיר, בשלב השני מתוכננים להתווסף למיזם מאות רכבים חשמליים, (שהיתרון הבולט שניתן להחנות את הרכבים בשירות בכל חניה בעיר בשל מדיניות ממשלתית המעודדת שימוש ברכבים חשמליים), אופנועים חשמליים, וכלים שיתופים של מיקרו מוביליטי הכוללים קורקינטים ואופנים חשמליים.

GoTo Global שרק לפני כ-3 חודשים השלימה סבב גיוס מוצלח, כולל השקעה מצד היזם אדם נוימן, צומחת בשנים האחרונות בקצב מהיר. בשנת 2019 ביצעה מעל ל 1.3 מיליון נסיעות ומחזור של מעל 13 מיליון דולר. לחברה פעילות גם בישראל ובמלטה (מערך תחבורה שיתופית של רכבים וקטנועים), ובכוונתה  להמשיך ולהרחיב את פעילותה באירופה בשנים הקרובות.

 

קאר2גו – נכנסת לפעילות בנתניה

תחבורה בתל אביב – קאר2גו, גט טקסי, תחבורה ציבורית – מה עדיף? יתרונות וחסרונות

 ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, קיימה היום (ג') דיון בנושא 'הארכת ביטול ההיטל על העסקת עובדים זרים בענף החקלאות', במסגרת ציון יום החקלאות וההתיישבות בכנסת. במהלך הדיון קראה הוועדה למשרד האוצר לבטל את ההיטל לגמרי, או לחילופין להאריך את הפטור הזמני לעניינו.

במהלך דיון בנושא שנערך לרגל יום החקלאות וההתיישבות, עלה כי ההיטל לא הביא לגידול בהעסקת עובדים ישראלים וכי הוא יהווה נטל כבד על החקלאים. במשרד האוצר טענו כי העסקת עובדים זרים זולה יותר, ובמשרד החקלאות טענו כי הדבר איננו נכון. נוכח הדברים, וכך שהוראת השעה הזמנית המקפיאה את ההיטל מסתיימת בסוף השנה, ציין יו"ר הוועדה כי יקדם את הצעות החוק הפרטיות הקובעות את הקפאת הצו ב-5 שנים נוספות, ובמקביל יפנה לשר האוצר.

במהלך הדיון צוין כי עלות ההכנסות בגין ההיטל על העסקת עובדים זרים, מוערך ב-150 מיליון שקל.

 יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אפילו בתקופה של משבר כלכלי נורא כזה לא שמענו על נהירה של עובדים ישראלים לחקלאות, משרד האוצר רוצה את ההיטל כי הוא רוצה את הכסף, לא כי הוא רוצה לעודד עובדים ישראלים, שלא מגיעים לשם". שר החקלאות, אלון שוסטר: "האירוע בלתי נסבל במופרחות שלו, זה כמו לראות את אחד הבנים שלך כמעט מתבוסס בדמיו ולירות בו"

 בדיון נוסף לעניין התמיכות בחקלאים, הציג משרד החקלאות כי התמיכות התקציבית בישראל נמוכה משמעותית מהתמיכה במדינות ה-oecd ויתר מדינות העולם המערבי. במסגרת הדיון הציג משרד החקלאות נתונים, לפיהם התמיכה התקציבית בישראל בחקלאים עומדת על 2.7% מתקבולי החקלאים לעומת 10.3% במדינות ה-oecd, 7.8% בארה"ב, ו-15.8% באיחוד האירופי.

עוד הוצג כי בישראל מדיניות מכס נמוכה, וכי בניגוד למקובל לחשוב, מחירי הירקות והפירות הנמצאים בשימוש גבוה בישראל, נמוכים לעומת מדינות אירופה וארה"ב.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "הניסיון של העסקת עובדים ישראלים בחקלאות באמצעות ההיטל לא צלח. החקלאים אינם אנשים עשירים שיכולים לממן את קופת המדינה, ביקשתי משר האוצר הקודם הארכה של ביטול הפטור על העסקת עובדים זרים. ההיטל בתוקף עד סוף 2020, יש חוק של חברי הכנסת אופיר כץ וקטי שטרית וכן חוק שלי, לבטל את הנושא, ואנחנו נדרשים לזה כעת".

ח"כ אופיר כץ: "פנו אלי בעניין חקלאים, פנה אלי יו"ר המועצות האזוריות, יחד עם חברתי קטי שטרית ניסחנו חוק המאריך את הוראת השעה ב-5 שנים נוספות, באוצר עובדים על הצעת החוק הזה, ניסיתי שהתשובה תהייה היום, אבל הכיוון לגבי ההארכה הוא חיובי, גם אם זה לתקופה קצרה יותר. אני מאמין ומקווה שבימים הקרובים נקבל אור ירוק להתקדם עם החוק".

ח"כ קטי שטרית: "בסופו של דבר הענף הזה חשוב מאוד, ראינו שבתקופה הזו במיוחד הוא מבטיח ביטחון תזונתי, ללא התוצר המקומי המצב היה הרבה יותר גרוע. יש מחסור בענף בעקבות מניעת כניסת עובדים לארץ ואי נהירה של ישראלים, לכן יש לתת לענף לעבוד".

ח"כ מיקי לוי: "הטלנו מס גולגולת, הגיע הזמן לבטל את המס הזה, יש להצביע על ביטולו ובזה נגמר העניין".

ח"כ רם בן ברק: "המס מיותר בכלל ובתקופה הזו במיוחד, שהענף הזה במשבר כבר כמה שנים. אין בחדר הזה אחד שרוצה שהילד שלו יקטוף עגבניות ולא ילמד באקדמיה. זו עבודה חשובה, אבל מי שבא לעבודה הקשה והסיזיפית, יש צורך בעובדים זרים. המס מייקר את העלויות לחקלאי, במה שמתגלגל בסוף לצרכן, זה לא ראוי, בטח ובטח לא בתקופה הזו".

ח"כ ניר ברקת: "באופן טבעי המס הזה מייקר את ההוצאות של החקלאי, הופך את העסק ללא כלכלי, או לחילופין מגלגל את העלויות לצרכן. אם רוצים לחלופין לקדם ישראלים, אז שיסבסדו עלויות של עובדים ישראלים. לצד זה יש לסבסד עלויות מים ושטח, על מנת שהחקלאים יוכלו להתחרות בייבוא חקלאי".

אבשלום וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: ההיטל הזה של 10 אחוז, לאדם עם 10 עובדים זה 60 אלף ₪, לחקלאים שמרווחים 200-300 אלף ₪ מקסימום, תבינו מה זה.

יו"ר התאחדות האיכרים והמגזר העסקי, דובי אמיתי: "עשינו בדיקה לראות מה קורה במדינת העולם, אנחנו המדינה היחידה שמגבילה את כמות העובדים הזרים. אנחנו לא מצליחים לספק חלק גדול מהתוצרת, חקלאות בלי ייצוא לא תשרוד. על כל עובד זר יש 3.2 עובדים ישראל במעגל השלישי והרביעי, אם נאבד את העובדים הזרים בעבודות השטח, המעסיקים שמסביב ילכו ויפחתו גם הם".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר: "האירוע בלתי נסבל במופרחות שלו, זה כמו לראות את אחד הבנים שלך כמעט מתבוסס בדמיו ולירות בו, הרעיון של לא לחדש את מה שהיה מובן מאליו לפני המשבר הזה, הוא פשוט בלתי הגיוני. יש כאן מבחינת האוצר הזדמנות ללכת ולייצר את זממו, כדי לייצר אווירה של לחץ כלפי העובדים הבאים אלינו מעבר לים. אנחנו לא מזהים ישראלים שבאים בהמוניהם שבאים לעבוד בחממות, אני מקווה ומצפה ומבקש מחברי הכנסת לסייע בכל דרך לעשות את המובן מאליו ולחדש את הפטור הזה".

איציק דניאל, משרד האוצר: "הנושא הגיע לפתחו של שר האוצר בעקבות הצעות החוק, הנושא נידון אצלו, אנחנו מקווים שנדון גם בהיבטים המקצועיים, ההיטל נועד להשוות עלויות העסקה של עובדים זרים שזולה יותר מכוח ישראלי עפ"י נתוני הלמ"ס. החשש היה שיעדיפו להעסיק אותם על פני כוח ישראלי, נבחן אם ההיטל השיג את מטרתו. נביא את הדברים לשר האוצר על מנת שיכריע. אנחנו מחפשים את הכלים המתאימים כדי למשוך כוח אדם לענף שהתקשינו בכך בשנים האחרונות".

ד"ר אסף לוי, סמנכ"ל משרד החקלאות: "זה חד משמעית לא נכון. ל-2 העובדים משלמים מינימום על פי חוק, פנסיה על פי חוק, לזרים יש צווי הרחבה, נהפוך הוא העלות יקרה יותר, כי החקלאי נצרך להוצאות נוספות – ביטוח, מחייה, מגורים. לכן העלות גבוה יותר. זה בא גם בתפוקות, התפוקות של עובד זר גבוהות הרבה יותר. לכן אני לא מבין את הטיעון המקצועי.

ח"כ גפני: "אנחנו חודשים ארוכים בתקופת הקורונה, האם במשרד האוצר יכולים להצביע על עובדים חדשים ישראלים שהגיעו לחקלאות?"

ח"כ רם בן ברק: "יש מחסור של אלפי ידיים עובדות, אין לכם מושג מה קורה בשטח. תעבדו שבוע בחממה של פלפלים ותגידו אם צריך עובדים זרים או לא".

ד"ר לוי: "נתוני הלמ"ס לוקח גם את נתוני השכר של החקלאים עצמם, אולי זה מטה את הנתונים למעלה. עודדנו באלף ₪ לחודש מעסיקים שייקחו עובדים ישראלים ולקחו פחות מ-100 בשנה".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "אנחנו מבקשים לפטור את החקלאים מהיטל העסקה של עובדים זרים, נניח את הצעות החוק שיזמנו ובמקביל נפנה לשר האוצר. זאת לאחר ששמענו את עמדת משרד החקלאות, אין עלות גבוה יותר לעובד ישראלי מול עובד זר, אין תפוקה גבוה יותר של עובד ישראלי מול עובד זר. בתקופה של משבר כלכלי נורא כזה, אפילו עכשיו לא שמענו על נהירה של עובדים ישראלים לחקלאות, לו זה היה קורה אולי הייתה איזו הצדקה להשית היטל על עובדים זרים כדי לעודד ישראלים לעבוד, זה לא קורה. זו מציאות שהרבה שנים אנחנו רואים אותה -משרד האוצר רוצה את ההיטל כי הוא רוצה את הכסף, לא כי הוא רוצה לעודד עובדים ישראלים, שכן הם לא מגיעים לשם. זה לחורר עוד יותר את הכיס של החקלאים, לכן אני מציע שנניח את הצעות החוק, נבקש פטור מחובת הנחה, ובמקביל אדבר עם שר האוצר".

בהמשך קיימה הוועדה דיון לעניין התמיכות בחקלאים, יוזמתו של ח"כ רם בן ברק: רם, שפתח את הדיון: "ניסו בעולם את כל השיטות האפשריות לניהול החקלאות, כולם הגיעו למסקנה שחקלאות צריכה לקבל תמיכות, בגלל פגעי מזג האוויר, בגלל חוסר הוודאות. זאת נוכח הערך המוסף של החקלאות שהוא הרבה יותר גבוה מהעלות, הערך של הביטחון תזונתי של תושבי המדינה, של השבת המים לאדמה, של התיירות ואין ספור סיבות אחרות. לכן הגיע הזמן שלמדינת ישראל תהייה אסטרטגיה ברורה איך היא רוצה לתמוך המפעל הציוני העצום הזה של החקלאות".

בעקבות הסופה: קרן הביטוח קנט פתחה חדר מצב לחקלאים

העולם העסקי הוא עולם דינמי שמשתנה בקצב מהיר, והדבר נכון על אחת כמה וכמה בעת ההתפתחות הדיגיטלית שהשפיעה על כל תחום בחיינו – גם המקצועיים וגם האישיים. תרבות הצריכה השתנתה ופלטפורמות הפרסום שינו צורה, ובעוד חברות רבות ממשיכות להתבסס על מודלים ישנים ומתקשות להבין היכן נמצא קהל היעד שלהן, חברות אחרות כבר הבינו את העתיד ומשתמשות בכלים שיווקיים מתקדמים המיועדים ללקוח הפוטנציאלי באופן המדויק ביותר.

שיווק דיגיטלי – הפלטפורמות החדשות

כל מי שמתעסק כיום במכירות, שיווק ואפילו ניהול, חייב להכיר את פלטפורמות השיווק הקיימות, ובעיקר את הפלטפורמות הדיגיטליות, החל משיווק ברשתות החברתיות, במנועי החיפוש ועד לאתרים ולפורטלים הגדולים. קורסי שיווק מיועדים למנהלי שיווק, מנהלי מוצר, מנהלי מותג, מנכ"לים של חברות קטנות ובינוניות, למנהלי מכירות וכן לעצמאים מכל התחומים המנהלים את העסק שלהם באופן עצמאי ורוצים לדעת כיצד להגיע לקהל שלהם באופן ממוקד ויעיל.

מה לומדים בקורס שיווק?

 מטרתו של קורס שיווק היא להעניק כלים ויעד יישומי, ממוקד ומדויק בניהול של שיווק בכל הפלטפורמות – החל מדרכי השיווק המסורתי ועד לשיווק המתקדם ביותר. בין הנושאים הנלמדים בקורס שיווק: מחקר שוק כבסיס לקבלת החלטות, התנהגות צרכנים, פילוח שוק, ניהול קשרי לקוחות, תכנון מחקר מדיה, שיווק באינטרנט, הכנת תוכנית שיווק, ניהול מערך מכירות ועוד.

כמה זמן נמשך הקורס ומה מקבלים בסופו?

 משכו של קורס שיווק משתנה ממוסד למוסד, אך לרוב הוא עומד על 3-4 מפגשים בני 4 שעות כל אחד, אחת לשבוע. בתקופת הקורונה, כדאי לחפש קורס שיווק שמותאם למצב והלמידה בו היא מרחוק או בתצורה של קפסולות. בסיום הלימודים תוענק תעודת השתתפות בכפוף לנוכחות ב-80% מהמפגשים. עם סיום הקורס, ניתן להתקדם לקורסים נוספים עם תחומי התמחות ספציפיים, כדוגמת קורס שיווק דיגיטלי.

לפני שבוחרים את הקורס – מומלץ לעשות חקר שוק

לפני שבוחרים קורס שיווק להתמקצע בו, מומלץ לעשות חקר שוק שכולל בדיקות באינטרנט וקבלת המלצות כדי למצוא את הקורס המתאים לכם מבחינת התנאים, העלות, התעודה שמקבלים וכמובן איכות ההוראה וההדרכה והמוניטין של המרצים בקורס. השיקול החשוב ביותר שצריך לקחת הוא לבדוק האם התכנים שנלמדים בקורס רלוונטיים לנישה שלכם, שכן ישנם עסקים שהשיווק באינטרנט הוא לא רלוונטי להם כלל ולחלופין עסקים שמשווקים באינטרנט בלבד.

צ'ק ליסט לבחירת קורס שיווק

מאז פרוץ משבר הקורונה, חברות ביטוח רכב רבות יצאו במבצעי מכירות והנחות משמעותיים. אילו מבצעים על ביטוחי רכב מציעות החברות השונות והאם הם משתלמים?

משבר הקורונה שינה באופן דרמטי את אורחות החיים של הציבור בישראל ובעולם. בין התחומים שהושפעו חזק ממשבר הקורונה וההגבלות ותקופות הסגר שנקבעו בעקבותיו, הוא תחום הרכב.

הקילומטראז' ושעות הכביש של רבים מנהגי ישראל הצטמצמו משמעותית, עובדה המשפיעה באופן ישיר על הסבירות לתאונות דרכים ויצרו מצב חריג שבו עלות הסיכון של חברות ביטוח הרכב ירדה באופן משמעותי.

וכעת, חלק מאותן חברות יוצאות במבצעים מעניינים על ביטוח רכב, המאפשרים להוזיל את מחירי ביטוח הרכב של לקוחות רבים. גודלו של שוק ביטוחי הרכב הוא עצום – בישראל ישנם כיום כ-2.9 מיליון רכבים המבוטחים בביטוח מקיף וצד ג', והיקף הפרמיות עמד בשנת 2019 על כ-8.5 מיליארד ש"ח, כך שהמשמעות של הוזלת מחירי הביטוח לציבור יכולה להיות גדולה מאוד.

אנחנו נסקור כאן כמה מהמבצעים האטרקטיביים ביותר כיום על ביטוח רכב, בהתאם לפרסומי החברות השונות. שימו לב שתוקפם של כל המבצעים המפורטים כאן מוגבל:

  1. הפניקס: חודשיים מתנה בביטוח המקיף

הפניקס מציעה ללקוחות הרוכשים ביטוח חובה ומקיף, חודשיים מתנה על הביטוח המקיף לרכב, כולל חלק מכתבי השירות שנמכרים במסגרת הפוליסה (מלבד הכיסויים לפנסים ומראות, ביטול השתתפות עצמית, רכב חלופי משפחתי\מנהלים, שמשות מקוריות וכיסוי לנהג זמני).

מדובר בהנחה אפקטיבית של כ-16% על הביטוח המקיף, וזכאים לה רק מבוטחים ורכבים המתאימים לתכנית "הפניקס זהיר".

  1. AIG: 3 חודשים מתנה למצטרפים חדשים+15% הנחה למצטרפים אונליין

גם AIG משווקת את ההנחה שלה בהטבה של חודשים חינם, ומציעה 3 חודשים מתנה למצטרפים חדשים הרוכשים בחברה ביטוח מקיף וחובה, והנחה נוספת של 15% למצטרפים באמצעות אתר האינטרנט של החברה.

המבצע של AIG תקף לנהגים שאינם מבוטחים ב-AIG (מצטרפים חדשים), ללא תביעות ב-3 שנים האחרונות, בני 21 ומעלה, המשתמשים ברכב למטרות פרטיות. שווי ההטבה – כ-25% הנחה (ולמצטרפים אונליין – הנחה של 15% נוספים).

  1. ביטוח ישיר: עד 40% הנחה על הביטוח המקיף

המבצע של ביטוח ישיר כולל הנחה של עד 40% על הביטוח המקיף לרכב, כאשר גובה ההנחה נקבע על פי לשיקול דעת החברה, ובהתאם לנתוני הלקוח והרכב.

המבצע של ביטוח ישיר הינו ללקוחות ללא תביעות ב-3 השנים האחרונות, הרוכשים פוליסת ביטוח מקיף מלאה (לא מודולרית) שנתית, והוא אינו כולל הנחה על ביטוח החובה או על כתבי השירות שהוספו לביטוח.

בנוסף, המבצע של ביטוח ישיר לא חל על רכבים בשווי של 250,000 ₪ ומעלה.

  1. מנורה מבטחים: חודש חינם + עד 40% הנחה בביטוח המקיף לרכב

מנורה היא אחד השחקנים הגדולים בישראל בתחום ביטוחי הרכב, למרות השקעה נמוכה יותר שלה בשיווק ובפרסום ביחס למתחרות.

מנורה מציעה חודש חינם בביטוח המקיף ללקוחות הרוכשים ביטוח רכב לשנה שלמה, ובנוסף עד 40% הנחה הניתנת בהתאם לשיקולי החברה.

  1. כלל ביטוח: עד 50% הנחה בביטוח חובה ומקיף

המבצע של כלל ביטוח כולל עד 50% הנחה בביטוח המקיף והחובה לרכב, למצטרפים חדשים שיש להם ותק נהיגה של שנתיים לפחות, תביעה אחת לכל היותר בשלוש השנים האחרונות, ומשתמשים ברכב למטרות פרטיות בלבד.

  1. שירביט: עד 50% הנחה בביטוח המקיף

גם שירביט מציעה עד 50% הנחה על הביטוח המקיף, ללקוחות ללא תביעות ב-3 שנים האחרונות, הרוכשים פוליסת מקיף וחובה בחברה.

כרטיס ביקור דיגיטלי נהדר לשלל מקצועות מפתח בתעשייה: אנשי דיגיטל, אנשי שטח ומכירות, בעלי מקצוע, ואנשים עצמאיים שמספקים את שירותיהם לציבור הפרטי. כרטיס הביקור הדיגיטלי, מאפשר הקמת תשתית שבה יהיה כל המידע של העסק באופן מצומצם ובצורה רלוונטית – החל מדרכים ליצירת קשר, ועד למידע ופוסטים ברשתות החברתיות.

מה זה כרטיס ביקור דיגיטלי – וכיצד הוא מסייע לנו

כרטיס ביקור דיגיטלי הוא דף אינטרנט יחיד ותו לא. ברמה הטכנית, המערכת מאוד מתקדמת, כוללת ערכות נושא, ויכולות הכרחיות אשר מותאמות לבעלי מקצוע השונים. ברמה הטכנית, מדובר על דף אחיד שבו יש פרטים אודות העסק: פרטי התקשרות, תמונות אודות העסק, קישורים הכרחיים לרשתות החברתיות, ואפילו טפסים למשיכת לידים. ההבדל בין אתר אינטרנט מלא לכרטיס ביקור דיגיטלי, מאופיין רק בכמות העמודים והאלמנטים. כרטיס ביקור דיגיטלי מסייע לנו בשלל דרכים: הראשונה, הוא פשוט חוסך לנו כסף בבניית אתר אינטרנט מלא. השנייה, מרכזת הכל במקום ודף אחד. שלישית, היא מאפשרת ללקוחות להיות איתנו קשר ולקבל מאיתנו מידע.

כרטיס ביקור דיגיטלי מותאם למובייל במאה אחוזים, ומאפשר לעסקים קטנים להתנהל בצורה נכונה יותר. התרומה הכי משמעותית של כרטיס ביקור דיגיטלי הוא הכסף. יצירה והתחייבות לכרטיס ביקור דיגיטלי פשוט קלה יותר מאשר התחייבות לאתר אינטרנט. במילים אחרות: יש גוף שמנהל ומתחזק לנו את הכרטיס, לעומתו אתר אינטרנט ידרוש מאיתנו להשקיע זמן וכסף.

מהם ההבדלים בין כרטיס ביקור דיגיטלי לאחד רגיל

כרטיס ביקור רגיל הוא כרטיס מסוג נייר אשר מודפס ע"פ עיצוב מסוים בבתי הדפוס בישראל. לעומתו, כרטיס ביקור דיגיטלי הרבה יותר מתקדם ורלוונטי לזמנים העכשוויים כמו היום. כפי שאתם יודעים, אנחנו חייבים להתקדם עם הטכנולוגיה, וכבר לא מספיק להחזיק כרטיס ביקור פיזי, אנחנו צריכים גם כרטיס ביקור מעוצב ודיגיטלי. אז מהם ההבדלים בין כרטיס ביקור דיגיטלי לאחד רגיל? הנה הם ההבדלים:

  1. דיגיטליות – אחד ההבדלים הגדולים ביותר בשני הכרטיסים, הוא העולם הדיגיטלי. כרטיס ביקור רגיל אינו דיגיטלי ומוחש בעולם האמיתי, לעומתו כרטיס באינטרנט נחשב ככרטיס דיגיטלי לכל דבר.

  2. ניתן לשינוי או לא – כאשר כרטיס הביקור הרגיל הודפס והגיע לידינו הוא נשאר פשוט קבוע, לא ניתן לשינוי או עריכה מסוימת. לעומתו, כרטיס הביקור הדיגיטלי מאוד דינמי, ניתן לשינוי ולעריכה מתמדת וללא הגבלה. אם טעינו במספר הטלפון או שהחלפנו אותו, בכרטיס הרגיל לא נוכל לעשות שינוי, אלה להדפיס מחדש. במקרה כזה, כרטיס ביקור דיגיטלי יהיה הפתרון האידיאלי ביותר עבורנו.

  3. שליחת הכרטיס ללקוחות – אחד החסרונות בכרטיס ביקור רגיל, שיותר קשה לשלוח אותו. אנחנו חייבים להיות נוכחיים במקום, ואם שכחנו למסור אותו, אנחנו אבודים. לעומתו, הכרטיס הביקור הדיגיטלי ניתן לשליחה ולמסירה מכל מקום אפשרי ובכל זמן נתון.

  4. שיתוף ברשתות החברתיות – מן הסתם, כרטיס ביקור רגיל ניתן למסירה רק במהלך הפגישה. עקב זאת, לא נוכל לשתף אותו בצורה ראויה ברשתות החברתיות. לעומתו, לכרטיס הביקור הדיגיטלי יש לינק אינטרנטי ישיר, ובעקבות זאת נוכל לשתף את הלינק בכל מקום אפשרי ובעיקר ברשתות החברתיות.

  5. השקעה כספית והעידן הירוק – כרטיס ביקור רגיל מצריך השקעה כספית די גדולה: שכירת מעצב גרפי לשם סגנונו של הכרטיס, וכמובן בית דפוס שיישם את העיצוב בשטח. לעומתו, כרטיס ביקור דיגיטלי הוא השקעה די מינימלית וחסכונית הרבה יותר. מעבר לכך, כרטיס ביקור רגיל "מלכלך" הרבה יותר את הסביבה ולא תורם לסביבה ירוקה יותר. לעומת זאת, כרטיס ביקור דיגיטלי לא מודפס בעולם האמיתי, ומאפשר לנו להיות ירוקים הרבה יותר.

אלה הם חמשת ההבדלים המורגשים ביותר בין כרטיס ביקור דיגיטלי לאחד רגיל. אם שמתם לב, כל ההבדלים נוטים לחיוב עבור הכרטיס הדיגיטלי. ללא ספק, הכרטיס הדיגיטלי תורם יותר, מנצח בזירה, ומאפשר ללקוחות להגיע לעסק בצורה הנוחה ביותר.

דיביט כרטיסי ביקור – היתרונות שלנו

אתר דיביט היא מערכת מאוד משוכללת שמאפשרת יצירה של כרטיס דיגיטלי מעוצב בשלושה שלבים: הזנת פרטי העסק הנדרש, בחירת ערכת עיצוב מתוך מאגר שהוגדר מראש, וזהו – הכרטיס מוכן וזמין באוויר לשימושכם הבלעדי. מהם היתרונות של כרטיסי הביקור הדיגיטליים של דיביט? ובכן, הנה כמה מהם:

  1. עדכוני SMS בכל פעילות – בחבילות מסוימות תוכלו להתעדכן בקבלת SMS לנייד כאשר יש פנייה חדשה שנועדה לטיפולכם. הכרטיס שלכם קיבל הודעה חדשה מאחד הטפסים? גם במקרה כזה תקבלו עדכון ב- SMS ישירות לסמארטפון שלכם.

  2. ממשק שליטה נוח ופשוט – אנשי הטכנולוגיה וכאלה שלא יוכלו להתמודד עם הניהול בצורה הפשוטה ביותר. למעשה, עשינו בדיקות רבות ובדקנו את המשתמש הממוצע, והתוצאה הייתה נפלאה. גם אם לא נחלתם בכישרונות המחשב, עדיין תוכלו לנהל את הכרטיס שלכם בצורה פשוטה. לוח הבקרה וממשק השליטה מאוד פשוט לניהול ותפעול, הרבה חידושים טכנולוגיים הוכנסו לפשטות ועממיות.

  3. התאמה למובייל – כל המערכת מותאמת למובייל עד לרזולוציות הכי קטנות. כל עסק וכל כרטיס שתאם יוצרים אצלנו מותאם למובייל ב- 100%. השקענו את מרב המאמצים להתאים את כל האלמנטים למובייל: החל מפרטי יצירת קשר, סרטונים, תמונות, וגם הלינקים לרשתות החברתיות.

  4. מבחר גדול של תבניות – כבר לא מדובר על עידן בסיסי של 3-5 תבניות קלאסיות, אלה בהרבה יותר. אנחנו התאמנו עשרות תבניות לסוגי עסקים רבים: בעלי מקצוע, נותני שירותים, ואפילו אנשי שטח ומכירות.

  5. ניהול כפתורים – במערכת שלנו השארנו מקום שבו תוכלו לנהל את הכפתורים שלכם בצורה הנוחה והפשוטה ביותר. רוצים להתאים כפתור מסוים? להניע לפעולה בצבע מסוים? זה אפשרי! אחרי הכל, הקמנו מקום שמוקדש לכבוד זה.

  6. גלריית תמונות רחבה יותר – בממשק הניהול שלכם, תוכלו להוסיף בקלות את התמונות מהעסק שלכם, מהעבודות אחרונות, ואפילו ממעבדת התיקונים. אנחנו לא מגבילים אף אחד על נפחים, ותוכלו לעלות עד 10 תמונות.

  7. מחירים נוחים וזולים – אתר דיביט מאפשר לכם לבחור את החבילות בעצמכם, כמו שנאמר – שירות עצמי. החבילות משתנות ונעות בין 9.90-29.90 ₪ לכל היותר. לכל חבילה יש את היתרונות שלה, וחשוב לבחור בחבילה שמתאימה למידות שלכם. המחירים אצלנו נוחים לכל כיס ואדם בישראל.

אלה הם 7 היתרונות שיעניקו לכם שימוש קל ופשוט במערכות של דיביט. בנוסף, תקבלו גם שלל פיצ'רים נוספים: ווצאפ בקליק, חיוג בקליק אחד, שמירת מספרים בטלפון, ניווט בקלות לבית העסק, טפסים ליצירת קשר, ואפילו פינקנו אתכם בממשק המלצות ייחודי. אז מה אתם אומרים נתקדם? התחילו עכשיו ליצור את כרטיס הביקור החדש שלכם באתר דיביט.

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מעריך בסקירת הנפט והגז השבועית כי "לתוצאות הבחירות בארה"ב, לנשיאות ולסנאט, עשויות להיות השפעה מסוימת על מחיר הנפט. כרגע, הסקרים עדיין מצביעים על יתרון לטובת הדמוקרטים. היבטים מרכזיים במדיניות הכלכלית של הדמוקרטיים כוללים בין היתר: העלאת מס חברות בעתיד הרחוק יותר; סוגים שונים של "מס עושר"; הרחבה ניכרת של הוצאות ממשלה;  צמצום הוצאות הביטחון של ארה"ב; הפחתה מסוימת של מידת החומרה של עימותי סחר חוץ באופן הדרגתי ועל פני זמן; דגשים רבים של ממש על איכות הסביבה ומגבלות על ענפים מזהמים.

עוד יצוין כי, "המגבלות על ענפים מזהמים צפויות לבוא לידי ביטוי בטווח הקצר בצמצום של היקף חיפושי הנפט וקידוחים חדשים בארה"ב. מלבד צמצום פוטנציאל התפוקה העתידי של נפט גולמי בארה"ב, יתכן יישום של מגבלות על שימוש בצנרת הולכת נפט באזורים שבהם ישנו סיכון של פגיעה באיכות הסביבה. כך, האפשרות של צמצום נוסף של היצע הנפט של ארה"ב, לצד האפשרות של התאוששות הביקושים בעתיד יכולה להביא לעליית מחיר הנפט בטווח הקצר במקרה של ניצחון דמוקרטי נרחב, בפרט אם במהלך 2021 ימצאו תרופה ו/או חיסון בר-שיווק לקורונה, שיאפשרו מידה רבה יותר של ניידות גלובלית. מאידך, בטווח הארוך יותר ג'ו ביידן, בראש קונגרס דמוקרטי צפוי לנסות להחזיר את איראן להסכם גרעין בתמורה להפחתת הסנקציות של הממשל האמריקאי בנושא יצוא נפט והגדלת ההיצע האיראני בעתיד הרחוק יותר.

מחירי הנפט בחצי השנה האחרונה

"בנסיבות כאלו, פער המחירים WTI -BRENT עשוי להצטמצם עוד על רקע צפי לצמצום היצע ה– WTI לצד זמינות רבה של נפט מסוגים אחרים. התפתחות כזו עשויה להתרחש בעת שהביקוש לדלקים דלי גופרית, כפי שלרוב מאפיין את ה- WTI, יגבר על חשבון דלקים עתירי גופרית ממקומות אחרים בעולם. בטווח הארוך, עד לפיתוח בסיס נרחב של אנרגיה נקייה בארה"ב, תהליך שיארך שנים רבות, צפוי שלב מעבר, בטווח הבינוני, במשך שנים, של שימוש נרחב יותר בגז טבעי כתחליף לפחם ולנפט גולמי, אך כאמור, זאת בעיקר כשלב מעבר.

בפמן מוסיף כי "במבט קדימה לטווח הקרוב, מחיר הנפט יושפע מן הספקות בנוגע למידת המשך קיום ההסכם על ידי המדינות החברות בקבוצת OPEC+ ובעיקר מן ההערכות בנוגע להתפשטות המחודשת של וירוס הקורונה בעולם וההשפעות על הכלכלה העולמית. התפשטות הגל השני במספר אזורים והחזרת המגבלות בחלק מהמדינות, יחד עם הטלת סגרים מקומיים, צפויה להקשות על התאוששות הביקוש לנפט וייתכן שאף להקטינו.

במבט לסוף 2020, החוזים העתידיים מצפים לעליית מחירים מתונה בלבד לכ-43.0 דולרים לחבית BRENT ומחיר חבית מסוג WTI צפוי לעלות לכ-41.0 דולרים לחבית והחוזים העתידיים צופים עלייה מועטה עוד יותר, לכ-37 דולריים לחבית WTI וכ-38-39 דולרים לחבית BRENT. התחזיות של החזאים מדברות על עלייה משמעותית יותר לכ-50 דולר לחבית WTI בממוצע ב-2022-2023 וכ-54 דולר לחבית BRENT. לא מן הנמנע שתחזיות החזאים לוקחות במידה רבה את ההשפעות האפשרויות של נצחון דמוקרטי ובעיקר את ההתקדמות בדרך לקראת צמצום השפעתו של הווירוס בעתיד על הביקוש לנפט."

בנוגע לשבוע החולף מציין בפמן כי "מחיר הנפט מסוג BRENT ירד מכ-41.07 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-23/10/2020 לכ-36.90 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-30/10/2020 ומחיר חבית מסוג WTI ירד מכ-39.67 דולרים לחבית בסוף המסחר ב-23/10/2020 לכ-35.79 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-30/10/2020. ירידת המחיר התרחשה על רקע סופת הוריקן חמישית אשר פקדה את מפרץ מקסיקו והביאה לצמצום הפקת הנפט באזור וכן על רקע העלייה החדה בתחלואה בארה"ב ובמספר רב של מדינות אירופאיות והידוק המגבלות במספר מדינות. מה שעלול להקטין את הביקוש לנפט, שהיה, עד לאחרונה, בשלבים של התאוששות שברירית מהירידה החדה שהתרחשה במחצית הראשונה של 2020."

סקירת הנפט השבועית של בנק לאומי- הנפט לא צפוי להתאושש בקרוב

הדלק יוזל במוצאי שבת ב-12 אגורות לליטר

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ואסטרטג הריביות דודי רזניק כותבים בסקירתם השבועית כי "העלייה בתוצר, בארה"ב, ברביע השלישי שיקפה את המשך המאמצים לפתוח מחדש עסקים ולחדש את הפעילות שנדחתה או הוגבלה עקב מגפת הקורונה", עוד הם מוסיפים כי "בסך הכול, ההתאוששות הראשונית בתוצר לאחר גל הסגר הראשון הייתה חזקה רק במעט מהצפוי בשוק (כ-32%) ויתכן שאין מדובר בהרבה יותר מאשר "תיקון טכני" לירידה ברביע השני של השנה. לנוכח העלייה המחודשת בתחלואה לאחרונה, נתון צמיחת התוצר ברביע הרביעי יהיה מתון יותר, ובסדר גודל של עד כ-4.5% במונחים שנתיים. עדיין, רמת התוצר ברביע השלישי של השנה נמוכה ב כ- 3.5% ממה שהיה ברביע האחרון של השנה שעברה."

בפמן ורזניק מסבירים כי "מבחינת המספרים, ההתאוששות בתוצר נבעה בעיקר מזינוק של 40.7% בצריכה, עקב זינוק של 82.2% בצריכת מוצרים בני קיימא, אך בצריכת השירותים נמשכה החולשה בגלל מגבלות ההתרחקות החברתית. ההשקעה בציוד עסקי עלתה ב -70.1% וההשקעה בבנייה למגורים עלתה ב -59.3%, בשני המקרים מדובר בעלייה לרמות השקעה גבוהות מאשר לפני פרוץ המגיפה. ההשקעות העסקיות בציוד עיבוד נתונים היו חזקות. עם זאת, בחלקים אחרים הייתה חולשה כמו ההשקעה במבנים שאינם למגורים שירדה ב-14.6% ברביע השלישי וההוצאות הממשלתיות שירדו ב-4.5%. היבוא גדל בקצב של 91.1%, בעוד שהיצוא עלה ב-57.7% כך שהביקוש החיצוני נטו גרע מהתוצר."

"הבחירות הקרובות בארה"ב תרמו ככל הנראה להיחלשות של הלירה הטורקית ושל הרובל הרוסי. לשם השוואה, בעוד שהפסו המקסיקני עמד במוקד לקראת הבחירות ב-2016, המתיחות בין ארה"ב למקסיקו הוקלה במידה ניכרת מאז. הדגש השנה עבר לטורקיה ולרוסיה, מדינות אשר נתפסות כיעדים פוטנציאליים לסנקציות או לחץ בינלאומי גם תחת ממשל ביידן והסיכויים הגוברים של ביידן והדמוקרטים לניצחון בבחירות תרמו להיחלשות של המטבעות הללו." עוד צוין כי "הגורמים הבסיסיים המכבידים על הלירה צפויים להימשך ללא קשר למי שיזכה בבחירות בארה"ב. הסיכון לסנקציות ולחץ כלכלי מגיע מהאיחוד האירופי לפחות כמו מארה"ב. נוסף על כך, המערכת הפיננסית של טורקיה שברירית ביותר ונשענת במידה בלתי מאוזנת על מימון במטבע חוץ. בשילוב עם הגירעון בחשבון השוטף של מאזן התשלומים, הדבר הופך את מערכת הבנקאות הטורקית לפגיעה במיוחד מתנודות בסנטימנט הסיכון העולמי. מידת עצמאותו השברירית של הבנק המרכזי הטורקי נראית מוגבלת יותר מתמיד. במצב זה, הרי שלמרות האינפלציה הגבוהה, הבנק המרכזי נרתע מלהעלות את הריבית ולכן יש מקום שהלירה תרד עוד יותר."

התאוששות בפעילות של מרבית הענפים ברביע השלישי של השנה, אך הציפיות הן להרעה מסוימת ברביע הרביעי.

סקר החברות של בנק ישראל, שמתבסס על דיווחים איכותיים ולא כמותיים, של חברות מענפים נבחרים בסקטור העסקי, מצביע על המשך התכווצות בפעילות הסקטור העסקי ברביע השלישי של השנה, אך בקצב מתון יותר בהשוואה לרביע השני של השנה, שהיווה נקודת שפל בראייה היסטורית (משנת 2000 לפחות). מאזן הנטו, שהוא אחוז החברות שדווחו על עלייה בפעילות פחות אחוז החברות שדווחו על ירידה, של סך הסקטור העסקי, עלה בחדות יחסית אך נותר בתחום השלילי (מינוס 17% לעומת מינוס 47%).

ממצאי הסקר, שנערך מאמצע חודש ספטמבר עד השבוע השלישי של חודש אוקטובר (כלומר, במהלך תקופת הסגר השני), מצביעים אמנם על התאוששות במרבית ענפי הסקטור העסקי ברביע השלישי של השנה, שהתאפיין ברובו בדרגת חומרה פחותה משמעותית של הגבלות על הפעילות הכלכלית בהשוואה לרביע השני. אולם, מאזני הנטו הענפיים (למעט זה של ענף המסחר) נותרו בתחום השלילי, והמשיכו להצביע על התכווצות בפעילות, אך בעוצמה מתונה יותר. באשר לרביע הרביעי של השנה, הציפיות הן להרעה בפעילות במרבית הענפים (למעט ענף הבינוי), כפי הנראה על רקע הסגר של חגי תשרי שהחל ב-18 בספטמבר ונמשך כחודש במתכונתו ההדוקה (גרף 3).

במבט כולל, נתוני הסקר משקפים את ההתאוששות בפעילות לאחר היציאה מהסגר הראשון (במהלך רוב הרביע השלישי של השנה) ואת הציפיות להרעה בפעילות ברביע הרביעי של השנה, כתוצאה מהידוק ההגבלות על הפעילות. אולם, יש להדגיש כי עוצמת הירידה צפויה להיות מתונה באופן משמעותי בהשוואה לסגר הראשון, אשר במהלכו ההגבלות על התנועה, הפעילות הכלכלית והריחוק החברתי היו חמורות יותר. ממצאים אלה מתיישבים עם האינדיקטורים לפעילות הכלכלית, כמו ההוצאה בכרטיסי אשראי (על-פי נתוני בנק ישראל), שעלתה במהלך רוב הרביע השלישי במרבית ענפי הפעילות, אך לקראת סופו החלה לרדת. ככל שתהליך היציאה מהסגר וחזרה לפעילות יימשך ללא עיכובים משמעותיים וללא צורך בהטלת הגבלות נוספות, נראה כי הפעילות תמשיך להתאושש במהלך הרביע האחרון של 2020, אל תוך 2021.

עצמאים ושכירים בעלי שליטה בחברות, אשר מחזור הפעילות שלהם בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2020 נפגע בשל התפרצות הקורונה לפחות ב-40% לעומת התקופה המקבילה ב-2019, יכולים להגיש החל מהיום בקשות לקבלת מענק סיוע לעצמאים עבור תקופה זו, זאת כחלק מיישום תוכנית 'רשת ביטחון כלכלית'.

סכום מענק הסיוע הדו חודשי, הוא בגובה של עד 15,000 ₪ לכל תקופת זכאות ומהווה 70% מההכנסה החייבת הממוצעת לחודש, בשנים 2018 או 2019, לפי הגבוה בהם, כפול 2. למענק יכולים להגיש בקשה עצמאים יחידים ושכירים בעלי שליטה שבין השאר סך ההכנסה החייבת שלהם בשנה הרלוונטית (2018 או 2019) לא עלתה על 651,600 ש"ח וסך ההכנסה החייבת החודשית הממוצעת מעסק בשנה הרלוונטית (2018 או 2019) עולה על 714 ש"ח.

את הבקשה למענק ניתן להגיש החל מהיום (ה-1 בנובמבר 2020) ועד ליום ה-15 בפברואר 2021.

להגשת הבקשות ולפרטים נוספים על המענק ותנאי הזכאות ניתן להיכנס לאתר רשות המסים:

https://www.gov.il/he/service/grant-corona-self-employed-and-employees-control-few-companies

 

נישות וסקטורים רבים עברו שינויים מרחיקי לכת בשנים האחרונות. תחום הביטוח, הידוע כשמרני, עבר אף הוא תהפוכות בשנים האחרונות, רבות מהן חיוביות. לדוגמה, הטכנולוגיה התפתחה וכעת משמשת גם את חברות הביטוח המדייקות את המחירים באמצעים טכנולוגיים. במאמר זה נסקור את השדרוגים המרכזיים בענף הביטוח בארץ.

ניטור נהיגה זהירה להפחתת עלויות הפרמיה

אחד מהשדרוגים המדהימים בעשור האחרון הוא ניטור מלא של דפוסי הנהיגה של לקוחות חברות הביטוח, הבוחרים להתקין אביזר ברכב המתעד את מהירות הנסיעה, עצירות פתאומיות ומאפיינים נוספים. אביזר זה מאפשר לחברות הביטוח להפריד בין נהגים סולידיים, הנוהגים במהירות המותרת ומודעים למתרחש על הכביש, לבין נהגים פזיזים יותר הנוטים לבצע עצירות פתע ולנסוע במהירות גבוהה מהמותר. הפרדה זו מאפשרת לזהות מי מנהגים מועד יותר לבצע תאונה ומי פחות, ולהתאים את עלויות הפרמיה לסיכוי הסטטיסטי של כל נהג להיות מעורב בתאונה. כך, חברות הביטוח לא רק מתחרות נכון יותר את הפוליסה, אלא גם מעודדות נהיגה זהירה שיכולה להפחית את כמות התאונות הגבוהה בכבישי הארץ.

פוליסה מקוונת והצעות מחיר מיידיות

יתרון נוסף הוא המעבר להזמנה דיגיטלית באופן מקוון של הפוליסה, לאחר קבלת הצעת מחיר אוטומטית המחושבת לפי מאפייני הנהג, הרכב, כמות הנהגים, ותק הנהיגה והמגדר אשר לו הם משתייכים. אם נזכר בעידן שבו כולנו השתמשנו בסוכני ביטוח, נתונים אלה תמיד היו חלק מהשאלון שאותו מילא הסוכן לפני קבלת הצעת מחיר. כיום, כל מבוטח יכול להזין את הנתונים באפליקציה או באתר האינטרנט, ולקבל מיידית הצעת מחיר לפוליסה בסיסית עם כיסויים והרחבות נוספות. התשלום יכול להתבצע בצורה מקוונת ותוך מספר דקות תופיע הפוליסה בתיבת המייל שלכם.

נפגעתם בתאונה? צלמו את הפגיעות והגישו תביעה מיידית

תהליך הגשת התביעה אף הוא זכה לגרסה חדשנית. מיד לאחר התאונה ניתן לצלם את מיקום התאונה, הנזק לרכב של הנהג הפוגע ולרכב של הנהג הנפגע. לאחר מכן, ניתן לשלוח דוא"ל ולהעלות את התמונות הללו תוך הוספת פרטי התאונה. התביעה מוגשת באופן מידי, ואינכם צריכים להתקשר אפילו פעם אחת לסוכן ביטוח. אם אתם זקוקים לעזרה מיידית בכל זאת, נמצא לרשותכם נציג טלפוני 24 שעות שבעה ימים בשבוע.

המעקב אחר תהליך התביעה מתבצע אף הוא בצורה מקוונת. לאחר שקבלתם מספר תביעה, אתם יכולים לבדוק את הסטטוס שלה ולקבל עדכונים על אישורה. אם תצטרכו לתקן את הרכב, רשימה של בעלי מקצוע ומוסכים הקרובים לאזור מגוריכם תופיע באפליקציה, או תשלח לכתובת הדוא"ל שלכם. כל כך קל ופשוט.

התאמה אישית ושקיפות מלאה לפני בחירת הפוליסה

בעבר רוכשי פוליסות לכיסויים שונים היו נאבקים בהבנת האותיות הקטנות ותנאי הפוליסה המורכבים. היום, חברות הביטוח מציעות שקיפות רבה יותר. ניתן לראות באתרי האינטרנט את הזכויות של כל בעל פוליסה בהתאם לתוכנית הבסיסית שנבחרה וכן את האפשרויות המוצעות להרחבה הפוליסה. הכיסוי אינו נבנה כתבנית אחת המתאימה לכולם, אלא באופן מודולרי כדי להתאים את הפוליסה ככפפה ליד לצורכי הלקוח.

אפשרויות אלה מאפשרות ללקוחות להשוות פוליסות זו לזו, לראות מה כולל המחיר של הפרמיה השנתית ולבחור את החברה המתאימה המציעה את השירות הטוב ביותר במחיר המשתלם ביותר. גם לאחר רכישת הפוליסה, נציגי החברה זמינים לענות לשאלות ולבצע שינויים בפוליסה באמצעות צ'ט, אי־מייל או שיחת טלפון.

לסיכום, השדרוגים שחלו בשנים האחרונות בתחום הביטוח בישראל מקלים מאד על ציבור הנהגים בישראל להשוות בין מחירי הפוליסות השונות, להזמין פוליסה בלחיצת כפתור, להגיש תביעה וליצור קשר עם חברת הביטוח.

שדרוג מוצרים מישן לחדש באמצעות זיכוי על המוצר הישן אינו שיטה חדשה. למעשה, כבר לפני כמה עשורים היינו מחזירים את בקבוקי החלב ובלוני הגז הישנים ומקבלים חדשים. היום, שיטה זו משמשת כדי להקל על נהגים לממן את הרכב הבא, להקל על חובבי טכנולוגיה וגאדג'טים להתקדם מבחינה טכנולוגית ואפילו חלק ממוצרי התינוקות זוכים לשדרוג. במאמר זה נכיר את השיטה ולמי היא מתאימה במיוחד.

הכי נפוץ: טרייד אין בתחום הרכב

שדרוג מרכב ישן לחדש דורש כמות לא מבוטלת של משאבים. גם אם קיבלתם הלוואה משתלמת עדיין תצטרכו לשלם חלק מהסכום כהון עצמי. לכן, סוכנויות רכב רבות מציעות לנהגים מודל נוח למימון באמצעות טרייד אין. הם מחזירים את הרכב הישן ומקבלים עליו מחיר מחירון או סכום נמוך יותר, ובתמורה הסכום יקוזז מעלותו של הרכב החדש. שיטה זו פותרת דילמה נפוצה – כיצד לקנות רכב חדש אם עדיין לא הצלחתם למכור את הקודם? נוסף על כך, היא חוסכת את הטרדה שבפרסום הרכב, יציאה לנסיעות מבחן ובזבוז זמן יקר על קונים פוטנציאליים שלוקחים את הרכב לבדיקה ומתמקחים על כל אגורה לפני המכירה.

טרייד אין בתחום הטלפונים החכמים

מתרגשים מהאייפון החדש אבל עדיין משלמים על הקודם? אל דאגה. תוכלו לבצע החלפה של מוצר ישן בחדש ולקבל חלק מהעלות של הטלפון הקודם לקיזוז ממחיר המכשיר העדכני. בתחום הסמארטפונים אנו רואים עסקאות רבות המוצעות על ידי משווקים עצמאיים, ואפילו על ידי חברות הסלולר המציעות הנחה למכשיר חדש אם החזרתם מכשיר מדגם ישן יותר. השיטה הזו מקלה עליכם לרכוש את הטלפון, ועבור חברות הסלולר היא מעניקה הזדמנות לקבל חלפים לדגמים ישנים יותר כמו גם מוציאה מהשוק דגמים ישנים לטובת חדשים.

טרייד אין בתחום המחשבים

אפשרות נוספת להחזיר מוצר ישן ולקבל חדש תמצאו בתחום המחשוב, במיוחד כאשר אתם רוכשים מחשבים ניידים. חשוב לדעת כי בין כל המוצרים הללו, המחשבים נוטים לאבד מהר מאד את ערכם, ותוך שנה או שנתיים המחיר יורד לעיתים למחצית מהמחיר שבו רכשתם את המחשב. הסיבה לכך היא המהירות העצומה שבה דורות המחשבים משתנים, עם שדרוג נפח הזכרון ומהירותו משנה לשנה. אחד מהתחומים שנותרו חזקים במיוחד ובהם ירידת המחיר מתונה יותר היא המחשבים לגיימרים כמו ה- i9- שמחירו נותר גבוה יחסית גם שנתיים לאחר שהושק לראשונה.

טרייד אין בתחום הקונסולות

סוני פלייסטיישן חדש יוצא? זו ההזדמנות הטובה ביותר להיפרד מהקונסולה הקודמת בעסקת טרייד אין משתלמת. בתחום הזה אפשר להחזיר לא רק את המכשיר עצמו אלא גם להזדכות על חלק מהמשחקים המגיעים עימו (משחקים בגרסת דיסק ולא כאלה שהורדו למכשיר).

מוצרים לתינוקות

עגלות תינוק הן המוצר החדש שניתן לשדרג באמצעות טרייד אין. אם נשארה לכם העגלה הנהדרת של הילד שגדל, תוכלו להחליפה במודל עדכני ומשודרג בחלק מחנויות הילדים. כך, התינוק הבא במשפחה זוכה לעגלה או טיולון חדשים, ואתם אפילו יכולים להשתדרג בעגלת תאומים בעת הצורך.