דילוג לתוכן

מעודכן ל-08/2021

החברה רכשה קרקע פנויה עם תב"ע בתוקף, בשווי של כ-220 מיליון שקל, להקמת 620 דירות לפחות ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-25,000 מ"ר

 חברת אאורה השקעות מודיעה על כניסה לפרויקט ענק נוסף: החברה רכשה קרקע פנויה וזמינה לתכנון מיידי בהיקף של 15 דונם, עם תב"ע בתוקף בעיר לוד להקמתן של לפחות 620 יח"ד וכן שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 25,000 מ"ר הצפויים להיות מוחזקים כנכסים מניבים.

אאורה תפעל להגדלת היקף היח"ד בפרויקט בעוד כ-100 יח"ד תוך שמירה על תמהיל המותאם לקהל הרוכשים, לרבות בנייתן של דירות קטנות, ומתן אפשרות לרכישה יח"ד במחירים תחרותיים. בכוונת החברה להגיע לתחילת ביצוע בפרויקט בתוך כשנה.

תמורת הקרקע תשלם החברה כ-210-220 מיליון שקל כך שחלק יח"ד, משקף עלות קרקע של פחות מ-300 אלף שקל לקרקע, ליח"ד. רכישת הקרקע, בשלב זה, מומנה ממקורותיה העצמיים של החברה ולקראת השלמתה בכוונת החברה לבחון חלופות שונות, לרבות, ולא רק, מימון בנקאי / גיוס הון או חוב לטובת העסקה/ בחינת הכנסת משקיעים או שותפים לעסקה.

את הבעלים הפרטים ייצגו גם בקידום התוכנית וגם בעסקה מול אאורה עורכי הדין זיו כספי ולירון רוט ממשרד גינדי כספי ושות אשר ימשיכו ללוות את אאורה עד למימוש הזכויות וחתימת ההסכמים מול הדיירים.

עיריית לוד מקדמת תוכניות פיתוח ונהנית מתנופה משמעותית, ומאפשרת הנגשת מוקדי תחבורה ותעסוקה הסמוכים לערי המרכז ולציר תל אביב – ירושלים. לאור זאת העיר זוכה להגירה חיובית של אוכלוסייה חזקה ומשפחות צעירות שיכולות לרכוש יח"ד במחירים נוחים.

אאורה היא חברה מובילה בייזום בנייה למגורים בישראל, בעלת התמחות בייזום, תכנון והקמה של מתחמי התחדשות עירונית במרכזי ערים מבוקשות ומובילות. בשנים האחרונות יזמה ומכרה אאורה למעלה מ-800 יח"ד באזור וכעת היא מקדמת בה פרויקטים בהיקף של אלפי יח"ד. הפרויקט החדש נמצא בסמוך לשירותים המוניציפליים של העיר ובקרבה למקומות מסחר ופנאי, וכן הוא נגיש לכבישים ראשיים ולתחנת הרכבת בעיר.

יאיר רביבו, ראש עיריית לוד, מסר: "זו עוד הבעת אמון מצד חברת יזמית גדולה ומרכזית במשק בכך שלוד היא כבר היום העיר של העתיד. מדובר במתחם שקודם תכנונית בשיתוף פעולה בין אגף ההנדסה, החברה הכלכלית של העירייה  ובעלי הקרקע ויהיה הסנונית הראשונה בהפיכת מתחם תעשייה ישן בלב העיר למתחם אורבני, מעורב שימושים ומודרני שיכלול מגורים, תעסוקה, מסחר ופארקים רחבי ידיים. אנחנו נמשיך ללוות את המימוש בסטנדרטים הגבוהים שמאפיינים את העיר לוד."

עו"ד זיו כספי, שותף מייסד במשרד גינדי כספי ושות', אמר: "העסקה היא השלב המרגש במימוש הקרקע של לקוחותינו. והיא דוגמא כיצד יצירתיות וחשיבה רוחבית יכולה להפוך אזור תעשייה ומספר בניינים ישנים לתוכנית התחדשות עירונית אחת פורצת דרך שתייצר מתיחת פנים לכל האזור."

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה, ציין בסיפוק: "הרכישה משקפת את מומחיותה של אאורה לייצר עתודות קרקע גם בתקופה בה מחירי הקרקעות עלו משמעותית בנוסף להיותה החברה המובילה בהתחדשות עירונית בישראל. היכולת של אאורה לרכוש באזורי ביקוש מרכזיים, קרקעות אטרקטיביות במחירים טובים ביחס לעסקאות דומות של מכרזי מנהל באזור צפויה להביא לתרומה נוספת לרווחיות הפרויקט. רכישה זו מצטרפת להשבחת קרקע נוספת של אאורה בעיר, להקמת מאות יח"ד, כך שכעת נקים ונשווק כ-1,000 יח"ד בעיר עצמה, תוך שהנוכחות והדומיננטיות שלנו באזור ממשיכה להתחזק. בהמשך לאסטרטגיה שהכרזנו, נשכיר את השטחים המסחריים בפרויקטים בלוד ובבן שמן, כמו גם בפרויקטים נוספים שלנו, אשר יתמכו ביצירת תזרים שוטף וקבוע לחברה".

פינוי בינוי ענק בנתניה: אאורה תבנה 1,560 דירות בשכונת נאות שקד

 

בית הספר ע"ש יפה ירקוני בצמרות איילון – צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו

מעודכן ל-08/2021

בספטמבר הקרוב ייחנכו בעיר בית ספר יסודי מכיל ע"ש יפה ירקוני ז"ל ובית ספר לחינוך מיוחד ע"ש שושנה דמארי ז"ל * בהקמתם של בתי הספר השקיעה העירייה כ-80 מיליון שקל

עיריית תל אביב-יפו חולקת כבוד לנשים שהיו מעמודי התווך של הזמר העברי: שושנה דמארי ויפה ירקוני, שכבשו בעבר את מצעדי הפזמונים, הופיעו במשך שנים ברחבי המדינה ואף זכו בפרס ישראל (כל אחת בנפרד), מונצחות כעת גם במערכת החינוך של תל אביב- יפו, שתחנוך השנה בתי הספר על שמן. השתיים חתומות על אלפי שירים שהיו לקלאסיקות ונכסי צאן ברזל ובהם "הרעות", "האמיני יום יבוא", "כלניות" ו"הן אפשר".

שושנה דמארי הלכה לעולמה בשנת 2006 בגיל 83 וירקוני נפטרה בשנת 2012 בגיל 87. בעיריית תל אביב-יפו בישרו השבוע למשפחותיהן על ההחלטה המרגשת. בית הספר יפה ירקוני ייפתח בשכונת צמרות איילון ובית הספר שושנה דמארי בשכונת עמישב בדרום מזרח העיר. הנצחתן היא חלק ממהלך עירוני לשוויון מגדרי בהנצחה במרחב העירוני.

עיריית תל אביב- יפו השקיעה בהקמת כל בית ספר כ-40 מיליון שקל.

בשנה הקרובה ייפתחו בתל אביב-יפו 4 בתי ספר חדשים; 2 תיכונים ו-2 יסודיים, זאת כמענה לקצב הגידול במספר התלמידים בעיר.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, מסר: "שושנה דמארי ויפה ירקוני הביאו בדמותן ובפועלן את בשורת התרבות הישראלית והזמר העברי לכל יישוב ולכל בית ובעיקר לחיילים בחזית. שתיהן היו נשים פורצות דרך ומודל לחיקוי עבור רבים ורבות לאורך שנים ארוכות. שתיהן גרו לאורך כל השנים בתל אביב- יפו וזוהי זכות גדולה עבורנו להוקיר את זכרן ולשמר את מורשתן התרבותית, במיוחד למען הדור הצעיר שיתחנך לאורן".

מ"מ ראש העירייה והממונה על החינוך היסודי, חברת המועצה אופירה יוחנן וולק, הוסיפה: "קריאת בתי הספר החדשים בתל אביב על שמן של יפה ירקוני ושושנה דמארי מצטרפת לקריאת רחוב בעיר על שמה של אשת החינוך ד״ר ויקי שירן לפני כשבוע בהנכחת מנהיגות נשית במרחב הציבורי. הצבת מודלים נשיים לחיקוי בפני ילדות ובנות נוער ברחבי העיר תאפשר להן לשאוף להצלחה, לחלום ולהגשים, ולזכור ששום תקרה אינה גבוהה מדי, ותמחיש לילדים ולבני הנוער שהישגיו ויכולותיו של אדם אינם מושפעים ממגדרו".

לינה בטבע עירוני: עיריית תל אביב עורכת קמפינג למשפחות – כולל לינה באוהלים

 

 

                          

 

מעודכן ל-08/2021

כ-65% מיצוא היין מופנה למדינות צפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) ואחריהן מדינות האיחוד האירופי (22%), שהמובילה בהן היא צרפת – לה נמכר בשנת 2020 יין בהסתכם בשנת 2020 בכ-5 מיליון דולר (10% מהיצוא) יצוא הרימונים ב-2020 הסתכם ב-21 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת השנה הקודמת ■ יצוא הדבש הטבעי מישראל בשנת 2020 ירד ב-50% לעומת 2019 ועמד על כ-200 אלף דולר בלבד

יצוא היין בשנת 2020 עמד על 49.5 מיליון דולר – ירידה של כ-4% בלבד  בהשוואה לשנת 2019, וגבוה בכ-5% מסך היצוא שנרשם בשנת 2018 – כך עולה מנתוני מכון היצוא לקראת ראש השנה תשפ"ב.

בפילוח גאוגרפי ניתן לראות כי כ-65% מיצוא היין מופנה למדינות צפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) ואחריהן מדינות האיחוד האירופי (22%) ובראשן – צרפת. היצוא לצרפת הסתכם בשנת 2020 בכ-5 מיליון דולר (10% מהיצוא). ביבשת אירופה, בריטניה ופולין הן המדינות הבולטות ליצוא יין מחוץ לאיחוד האירופי. יצוא היין לפולין, נמצא בצמיחה זו השנה החמישית ברציפות, בשנת 2015 היצוא לפולין עמד על כ-650 אלף דולר ובשנת 2020 הסתכם בכ-1.5 מיליון דולר. יפן, הינה שותפת הסחר העיקרית ביצוא לאסיה (כמחצית מיצוא היין לאסיה).

יצוא הרימונים בשנת 2020 הסתכם בכ-21 מיליון דולר, עליה של כ-11% בהשוואה לשנת 2019, זאת לאחר ירידה שנתית של כ-15% שנרשמה בשנת 2019.

בפילוח גאוגרפי ניתן לראות כי כ-80% מיצוא הרימונים מופנה למדינות אירופה ובראשן – צרפת, הולנד, גרמניה ורוסיה. היצוא לכל מדינות אירופה הגדולות רשם גידול בשנה האחרונה. היצוא לצרפת הסתכם בשנת 2020 בכ-5 מיליון דולר (22% מהיצוא), היצוא להולנד בכ-4 מיליון דולר (19% מהיצוא), היצוא לגרמניה בכ-4 מיליון דולר (17% מהיצוא)  והיצוא לרוסיה בכ-3 מיליון דולר (13% מהיצוא).

יצוא הדבש הטבעי מישראל בשנת 2020 הסתכם כבמחצית מגובה היצוא שנרשם בשנת 2019 ועמד על כ-200 אלף דולר בלבד. היקף הדומה לרמה הממוצעת שנרשמה בשנים 2014-2018.

מבחינה גאוגרפית כ-75% מיצוא הדבש מופנה למדינות צפון אמריקה (ארה"ב וקנדה). ארה"ב מובילה עם כ-65% מהיצוא, אחריה צרפת וקנדה עם כ-10% מהיצוא כל אחת. לראשונה, בשנת 2020 נרשם יצוא דבש טבעי לאוסטרליה והונגריה.

כמה עולה לצאת לשתות ב-2020? פי 12-7 יותר ממחיר הקנייה

בעידן הרחוק מאוד, המאה ה־20, צרכנים רכשו את הקניות בעמדות מכירה פיזיות, בעולם האמיתי. לעומת זאת, במאה ־21, בשנות האלפיים המוקדמות, הרכישות מועברות לעידן הטכנולוגי והדיגיטלי. בעקבות זאת, הרבה מאוד אתרי ביגוד והנעלה החלו לקום, ביניהם – Asos, Shein, Boohoo, Next, ModCloth ועוד אחרים. בשנתיים האחרונות, אתר Asos צבר תאוצה, וכיום נחשב כאחד מהחנויות הבולטות ביותר באינטרנט. הרבה מאוד ישראלים וישראליות קונים את הביגוד באתר Asos, וזאת בזכות יתרונות בולטים, ביניהם – המחיר. הכירו את אתר אסוס, אתר הביגוד המשתלם והמוביל ביותר בעולם.

הכירו את אתר אסוס – אתר הביגוד המוביל בעולם

חברת אסוס הוקמה ונוסדה במאה ־21, אי שם בשנת 2000 ומספקת מוצרי ביגוד בפלטפורמת מסחר מקוון. אסוס היא חברה בריטית ובינלאומית המתמחה בשיווק מוצרי אופנה וקוסמטיקה לגבר ולאישה כאחד. האתר מספק רכישה של מוצרי ביגוד בינלאומיים ממגוון רחב של מותגים: Nike, Tommy Hilfiger, Adidas, Aldo, ועשרות מותגים נוספים. בנוסף, אתר אסוס מציע ביגוד מהקולקציות הרשמיות והבלעדיות של Asos. כל המותגים, כל הביגוד וההנעלה במקום אחד וזול יותר – אתר אסוס לשרותכם. באתר אסוס תוכלו למצוא מגוון רחב של מבצעים, הטבות, ודילים שווים עם יותר מ- 25% הנחה. האתר מספק משלוחים מקומיים לישראל. וכעת, מה לגבי היתרונות? בפסקה הבאה נספר למה כדאי לכם להשתמש באתר אסוס על פני אחרים.

למה כדאי להשתמש באתר אסוס? כל הסיבות

חברת אסוס מציע לכם הזדמנות נפלאה לרכוש את הבגדים האהובים עליכם במחירים טובים יותר לצרכן. החברה הבריטית לא עצרה כאן, היא חוללה מהפכה גם בתחום שירות הלקוחות המצוין, והמשלוחים. אז למה בעצם כדאי לכם להשתמש באתר אסוס כפרטנית שלכם לקניות ברשת? הנה כמה יתרונות וסיבות מצוינות:

  1. משלוחים מהירים באמצעות חברות חיצוניות – כולנו מכירים את הבעיה המרכזית בישראל – המשלוחים של סניף הדואר הראשי. חברת אסוס הרימה את הכפפה וחשבה על פתרון די יצירתי: שימוש בשירותי משלוחים חיצוניים להבאת הסחורה לצרכנים הישראלים. בין חברות המשלוחים החיצוניות תוכלו למצוא את חברת DHL המעולה. ללא ספק, מדובר ביתרון משמעותי ובולט.
  2. מחירים נוחים לכל כיס – הצרכנים בישראל לא מטומטמים או פראיירים, הם רואים מה קורה. המחירים של חנויות הביגוד בארץ מאוד יקרים, לא זולים, ולעיתים כמעט בלתי אפשריים. לראשונה, אתר אסוס מציעה לכם רכישה של המותגים המובילים במחירים קצת יותר משתלמים. אם ביגוד בסיסי בישראל יעלה לכם החל מ- 300 ₪ תוכלו למצוא תחליף ראוי באתר אסוס במחיר של 100 ₪. ללא ספק, מוצרים איכותיים עם תג מחיר משתלם לכל כיס, זה מה שתקבלו.
  3. גיוון רחב בבגדים – אתר אסוס עובד עם עשרות מותגים מובילים ברחבי העולם, ולכן נחשב כאתר המוביל והטוב ביותר לגברים ונשים כאחד. באתר אסוס תוכלו למצוא עשרות בגדים לגברים ונשים: שמלות, ג'ינסים, הלבשה תחתונה ועליונה, וביגוד נוסף! הכל מהכל. כל מה שאת \ ה צריכים נמצא באתר אסוס במחירים הטובים ביותר לצרכן.

אלה הם שלושת הסיבות ההגיוניות ביותר לשימוש באתר הקניות המוביל בעולם – אסוס. ברוב המקרים, המשלוחים מגיעים עד לבית הלקוח או לאחד מנקודות האיסוף הקרובות – חנות מקומית או סופר. בהחלט מדובר ביתרון בולט ומשמעותי, וזאת בעקבות לבעיות המקומיות עם דואר ישראל. עשו את הבחירה הנכונה, בצעו השוואת מחירים, וגלו מהי התמורה הטובה ביותר.

קניות באתר אסוס – דרכים להוזלה במחיר

על פי מחקרים בינלאומיים, כל צרכן בממוצע רוכש פריט או מוצר לפחות פעם אחת בחודש. אם אתם רוכשים בצורה דיגיטלית מוצרים כאלה ואחרים, כדאי לחשוב על דרכים להוזלה במחיר. ישנם כמה דרכים יצירתיות אשר יספקו לכם הוזלה משמעותית במחיר, חלק מהדרכים יעזרו לכם יותר, וחלקם פחות. אז מהם אותם הדרכים? הנה חלק מהמפה האפשרית שתכוון אתכם לקבל את המחיר הטוב ביותר:

  1. דילים ומבצעים באתר – באתר אסוס תוכלו למצוא מגוון רחב של דרכים להוזלה במחיר: הראשונה, חפשו קופון אסוס או הטבות שיזכו אתכם על חלק נכבד מהמוצרים בחנות. השני, בקרו בתפריט "Sale" ובו תוכלו לצפות במגוון רחב של ביגוד אשר נמצא בהנחה או מבצע די משמעותי. מפעם לפעם אתר אסוס יספק לכם קוד הנחה או הטבות בדף הבית, באמצעות באנרים גדולים וצבעוניים.
  2. החזר כספי באמצעות Cashback – ישנם עשרות אתרים ישראלים ובינלאומיים אשר מאפשרים החזר כספי מסוים על מוצרים שרכשתם מהחנויות המועדפות. מרבית מהאתרים עובדים עם אתר אסוס ויספקו לכם החזר כספי על אותם המוצרים שתרכשו. ללא עמלות, וללא אותיות קטנות. אז איך זה עובד? בקרו באתרי הקאשבק הנפוצים, לחצו על הלוגו של אסוס, ובצעו קנייה רגילה.
  3. השתמשו בקופונים דיגיטליים – אתר iCoupons יספק לכם את התמורה הטובה ביותר. באמצעות הקופונים של אתר iCoupons תוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף בקנייה. האתר יספק לכם מגוון רחב של קופונים לאתר אסוס, לדוגמא: קופונים שיעניקו לכם 20% הנחה על כלל המוצרים. דוגמא נוספת: קופונים שיספקו לכם עד 50% הנחה על קולקציות מסוימות, קולקציות חורף או קיץ.

אלה הם שלושת הדרכים לבצע קנייה חכמה ונבונה באתר אסוס, לחסוך עשרות שקלים, ולהרגיש טוב. סעיף 2 וסעיף 3 נחשבים כדרכים המועילות והטובות ביותר לחיסכון בקנייה אינטרנטית. אל תשכחו, למרות הדרכים, נתונים אלה לא פותרים אתכם ממחקר השוואתי,

מוגש באדיבות אתר   https://www.icoupons.co.il /

 

מעודכן ל-08/2021

צוות אילופס – צילום: יונה טל קפלן-וילדמן

חברת הסטארטאפ פיתחה פלטפורמה לשיפור המעורבות וחווית העובד במקום העבודה וגייסה את הכספים בסבב גיוס Seed, שהובילה קבוצת הייביז

חברת הסטארטאפ Eloops (אילופס), שפיתחה פלטפורמה פנים ארגונית לשיפור המעורבות וחווית העובד במקום העבודה, גייסה 2 מיליון דולר בסבב גיוס Seed. את הסבב הובילה קבוצת הייביז –החברה המובילה בישראל בתחום פתרונות רווחה ואיקמורס לחברות, המנהלת בין השאר את מועדון הייטקזון – ואליה הצטרפו הקרנות S. Hamama, Fusion ומשקיעים פרטיים ביניהם יקי דוניץ, מחלוצי ההייטק בישראל.

הפלטפורמה של Eloops פותרת קושי גדול בארגונים, כש-66% מהעובדים בעולם לא מרגישים מחוברים למקום העבודה, מה שמביא לנטישה מהירה, חוסר פרודוקטיביות ואף משפיע על בריאותם של העובדים. הקורונה החריפה את המצב אף יותר. חברות משקיעות משאבים רבים כדי לחבר את העובדים לא רק למשימות, אלא גם לתרבות ולערכי הארגון. החברות הבינו שעובד המחובר רגשית לארגון הוא עובד מאושר יותר, ועובד מאושר משפיע על פעילותה של החברה.

הפלטפורמה מעודדת את העובדים להרבות את האינטרקציות עם הארגון, בנושאים שמעבר למשימות העובד, והופכת את האינטרקציות לחוויה יומיומיות של בניית קהילה, הוקרות בין עמיתים (P2P) וצבירת מטבעות וירטואליים, הניתנים למימוש בחנות המתנות המובנית בתוך אילופס. בין המתנות השונות שהעובדים יכולים לקבל ניתן למצוא כרטיסי גיפט קארד שונים, מוצרים ממותגים של הארגון או מתנות חוויתיות, כמו להיות הבוס ליום אחד.

עידן שם טוב, מנכ"ל אילופס, מסר: ״עובדים רוצים לקבל מענה לציפיות שלהם עם חווית עובד משמעותית וטובה יותר בעבודה, ומצד שני, הארגונים רוצים לשפר ביצועים, להשאיר עובדים לתקופה ממושכת יותר, למשוך כוח אדם איכותי ולייצר תחושת קהילתיות ושייכות במקום העבודה. אנחנו עוזרים לשני הצדדים להשיג את מבוקשם בדרך ייחודית ופורצת דרך ובמינימום מאמץ. הגיוס הנוכחי יאפשר לנו לגייס עובדים נוספים, להאיץ את הצמיחה שלנו ולייצר חווית עובד מנצחת בכל ארגון בעולם״.

חברת אילופס הוקמה ב-2017 על ידי עידן שם טוב, נאור דוד מלמד, שרון דייג וטל גרודר, ומשרדיה נמצאים ברמת החייל שבתל אביב. בין לקוחותיה ניתן למצוא חברות מתחומים מגוונים כמו רשת המסעדות Captain D’s האמריקאית המחזיקה מעל 400 מסעדות וחברות ישראליות, ארגוניים רפואיים כמו קופת החולים מאוחדת, בית חולים אסותא ועוד מרכזים רפואיים בקולורדו, חברות טכנולוגיה כמו מטריקס ונס, חברות פיננסיות כמו בנק לאומי, מימון ישיר וביטוח ישיר וחברות מובילות נוספות כמו החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה), הרץ, חברת החשמל, אסתי לאודר ועוד.

נועם בוסידן, מנכ"ל משותף בהייביז, אמר: "אילופס היא חברת פורצת דרך בתחום ה-HR TECH ואנו גאים לקחת חלק בפריצה שלה לשוק המעסיקים הגלובלי. החברה הצליחה לפצח את הדרך להשתמש בגיימיפיקציה כדי לעצב את התרבות הארגונית ולחזק אותה, ובנתה מרחב חווייתי חדשני לתקשורת פנים ארגונית בעולם החדש של עבודה היברידית. באמצעות ההשקעה בחברה והטכנולוגיה הייחודית שבנתה, נפתח את הדור החדש של פתרונות הרווחה לארגונים וניתן מענה לצרכים החדשים של החברות והעובדים בהם".

כחלק מההשקעה האסטרטגית, הייטקזון תהיה המפיצה והמפעילה הבלעדית בישראל, תפתח את תחום חוויית העובד בפלטפורמה ותאפשר למעל לאלף לקוחותיה בישראל לשפר את רווחת עובדיהם בעזרת אילופס.

 

סורבה משלימה גיוס של 21 מיליון דולר – הסיד הגדול ביותר בפינטק הישראלי

כיצד הושפע מצב הרוח הלאומי משנת הקורונה ומה תרומתו של החל"ת לרמת האושר של העובדים?

פרויקט פינסקר – הדמיה: אדריכל תמיר לזר וסטודיו ימית הדמיות

מעודכן ל-08/2021

במסגרת הפרויקט במתחם פינסקר, המשתרע על שטח של כ-5 דונמים, ייהרסו 32 יחידות בנויות ובמקומן יוקמו שלושה בניינים ובהן 140 דירות

חיפה בדרך להיות שיאנית הארץ בהתחדשות עירונית: הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הודיעה לחברת שובל מתחמי מגורים כי החליטה להמליץ לשר השיכון להכריז על מתחם פינסקר בחיפה כעל מתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי.
המתחם המדובר ששטחו כ-5 דונמים כולל כיום 32 יחידות דיור בנויות. במסגרת התוכניות שתוגשנה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שובל מתחמי מגורים מקדמת תכנון בנייתן של כ-140 יחידות דיור בשלושה בניינים.

שכונת נווה שאנן היא בין אחת השכונות המישוריות הבודדות בעיר אשר מרבית הבניינים בה נבנו בשנות ה 60 של המאה ה-20, כאשר מיקומה במרחק של מספר דקות הליכה לטכניון מושך אליה סטודנטים רבים. לפני כחודש הכריזה עירית חיפה על מתן אישור עקרוני לקידום תוכנית התחדשות עירונית במתחם פינסקר 41-47 בשכונה לצורך הכרזתו כמתחם פינוי בינוי.

אישור העיריה התקבל לאחר שחברת שובל מתחמי מגורים בע"מ הגישה לעירית חיפה בקשה החתומה על ידי רוב בעלי הדירות במתחם, לקבלת אישור עקרוני לקידום פרויקט פינוי בינוי. התוכנית שתוכננה בידי אדריכל תמיר לזר עברה שינויים והתאמות בהתאם לבקשת הוועדה להתחדשות עירונית של עירית חיפה וקיבלה את ברכת הדרך מכל הגורמים הרלוונטיים של העירייה.

במסגרת האישור שנתנה העירייה לחברת שובל מתחמי מגורים בע"מ מדגיש אדריכל אריאל וטרמן, מהנדס עירית חיפה, ליזם התוכנית כי "ניתן בזאת אישור עקרוני לקידומה של תוכנית התחדשות עירונית במתחם ברחוב פינסקר 41-47, כאשר התכנון הראשוני שהוצג יבחן במסגרת תהליכי התכנון על כל היבטיו, לרבות ביחס לראייה השכונתית הכוללת, תשתיות, תנועה, תשתיות על, מבני ציבור, היקפי הבנייה לרבות המכפיל, שמאות וכו' כמקובל".

בזמן הקרוב יגישו היזמים את התוכנית לוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה. על פי התוכנית של חברת שובל ייהרסו 4 הבניינים הקיימים ותחתם תבנה חברת שובל בניינים חדשים ומודרניים, המשלבים מגורים, מסחר ושירותים בשטח של כ 1050 מ"ר. בנוסף ישולבו גן ילדים ציבורי על פי דרישת הוועדה.

ערך הנכסים בשכונה יעלה

קודם לאישור העיריה, הוציאה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכרזה מקדמית על הפרויקט. לדברי סמנכ"ל השיווק של שובל, ישי רוט, הפרויקט מקודם ביוזמתנו לאחר שפנינו למדינה בבקשה שתכריז על המתחם כמיועד לפינוי בינוי. ההכרזה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקנה הטבות במס שבח, במס רכישה ובמע"מ על שירותי הבנייה עבור הדיירים ואילו היזמים מממנים את הכנת התכנית המפורטת ומקדמים את אישורה בוועדות התכנון.

מניתוח עסקאות בשנים האחרונות עולה כי אין תזוזה משמעותית במחירי הנדל"ן בשכונת נווה שאנן כמו בשאר השכונות בחיפה, כאשר ניתוח עסקאות מגלה שדירות בשכונה נמכרות בשנים האחרונות במחיר של כ 14 אלף שקלים למ"ר. לדברי ישי רוט, סמנכ"ל השיווק של חברת שובל, הפרויקט הזה יניע את הנדל"ן בשכונה ויביא לעליית ערך, לא רק של רוכשי הפרויקט אלא בשכונה כולה.
ראש העיר עינת קאליש רותם מובילה מאז כניסתה לתפקיד מדיניות התחדשות עירונית, הדוגלת ביצירת ודאות תכנונית, בין היתר באמצעות הקמת הרשות העירונית להתחדשות עירונית וקביעת זכויות בנייה ברורות בכל שכונה.

ישי רוט, סמנכ"ל השיווק של חברת שובל, אמר: "הפרויקט ישנה לחלוטין את אופי המגורים של השכונה ואיכות החיים של הדיירים – ויעניק שטחים פתוחים רבים לטובת בנייה ציבורית, כמו גם מסחר ועירוב שימושים. עירוב השימושים ייתן מענה לאוכלוסיית האזור לשירותים חיוניים ויהפוך את הרחוב ליותר פעיל ויחיה אותו. הפרויקט הוא דוגמה לאיך עושים התחדשות עירונית איכותית. נעשתה כאן עבודה יסודית ומעמיקה, תוך שיתוף פעולה של נציגי הועדה והעיריה – מה שהופך את הפרויקט לאחת התוכניות המיוחדות להתחדשות עירונית בחיפה".
מבאי כוח הדיירים, עו"ד רחל בן ארי ועו"ד ליאת ורנר, ממשרד בן ארי פיש סבן ושות', נמסר: "סוף סוף הדיירים רואים את האור בקצה המנהרה. נראה שפרויקט הדגל של פינסקר היוצא לדרך בימים אלה הוא מרשים בתכנונו ונותן מענה מכובד לבעלי הדירות המצפים זה שנים למימוש ושדרוג זכויותיהם. אנו מודים לדיירים ולנציגיהם אשר העניקו לנו את הזכות לייצגם, לחברת שובל ולאדריכל תמיר לזר המקדמים את הפרויקט ובתקווה לתחילת בניה בקרוב". את היזם מייצגת בהליך עו"ד אביבה רוטר.

מעירית חיפה נמסר: "חידוש פני שכונות העיר הוא אחד מפרויקטי הדגל של ראש העיר, עינת קליש רותם, בעיר. במסגרת זו, הציגה העירייה במהלך שנת 2021, בזו אחר זו, תוכניות אב רבות להתחדשות שכונות העיר הוותיקות, אשר ימצבו את חיפה כשיאנית בתחום ההתחדשות העירונית. שכונות אלו, שיהפכו לשכונות העתיד, יכללו אלפי יחידות דיור חדישות, שישפרו את איכות חיי התושבים המתגוררים בהן, לצד אוכלוסיות צעירות, שיעברו להתגורר בהן".
פינוי בינוי ענק בבת גלים בחיפה

מעודכן ל-08/2021

הכלים החדשים והחינמיים שכלולים בגרסת הבטא של Horizon Workrooms יאפשרו עבודת צוות משופרת באמצעות משקפי VR או שיחת וידיאו

פייסבוק מודיעה היום (ה') על השקת גרסת הבטא של Horizon Workrooms – מרחב עבודה וירטואלי וחדשני, שבו אנשים יכולים לעבוד יחד בצורה טובה יותר ומכל מקום, באמצעות משקפי ה-VR או דרך שיחת וידאו מהמחשב. הגרסה החדשה תהיה זמינה להורדה בחינם ב-Oculus Quest 2 ותכלול מגוון כלים חדשים לשיפור הפרודוקטיביות, שישדרגו את חווית העבודה המשותפת.

המרחב החדש יסייע לצוותים לשתף פעולה, לתקשר ולהתחבר מרחוק, על ידי טכנולוגיות ה-VR החדשניות ביותר.

הכלים הכוללים בגרסת הבא של Horizon Workrooms:

במציאות שבה יותר ויותר אנשים עובדים מרחוק ומחפשים פתרונות נוחים וגמישים, העבודה מרחוק עדיין נתקלת בקשיים ובאתגרים רבים. Workrooms, פרויקט הדגל של פייסבוק, מאפשר לאנשים להתכנס ולעבוד יחד באותו חדר וירטואלי, ללא קשר למרחק הפיזי ביניהם.

הפרויקט החדש הוא כברת דרך משמעותית עבור מעבדות המציאות של פייסבוק (Facebook Reality Labs) – ארגון גדול בתוך פייסבוק העולמית שעוסק בפיתוח טכנולוגיות חדשניות בעולמות ה-AR/VR. במרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בתל אביב פועל צוות ישראלי של מעבדות המציאות, שממלא תפקיד מרכזי בשורת פרויקטים ואחראי לחלק מהטכנולוגיות המתקדמות של המחר.

פייסבוק מציגה בתערוכת הטכנולוגיה: פרטיות

רמי לוי; מנכ"ל שיווק השקמה – צילום: באדיבות רמי לוי

מעודכן ל-08/2021

שיא של עשור ברווחיות התפעולית: שיעור הרווח ברבעון זינק לכ-5.73%, בהשוואה לכ-4.08% ברבעון המקביל ב-2020

רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, דיווחה הבוקר (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2021, המלמדות על צמיחה בהכנסות, שיא ברווחיות התפעולית הרבעונית בעשור האחרון ועלייה חדה ברווחים.

על פי דוחות הרבעון השני של שנת 2021, ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון זה צמחו בכ-4.3% לכ-1.59 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.52 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מפתיחת שלושה סניפים חדשים בחיפה, בקריית גת ואור עקיבא, מעלייה קלה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-0.1% ולמרות שבשנה זו חג הפסח חל ברבעון הראשון, בעוד שאשתקד חג הפסח חל ברבעון השני.

הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2021 עלה בכ-11% לכ-383 מיליון שקל, בהשוואה לכ-345 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה מהצמיחה האמורה בהיקפי הפעילות. הגידול נובע מהשיפור בתנאי הסחר, הרחבת מספר הספקים הנעזרים במרכז הלוגיסטי, המותג הפרטי ורווחיות החברות הבנות.

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון השני של שנת 2021 עלה בכ-46% לכ-91.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-62.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

שיעור הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2021 עלה בחדות לכ-5.73%, בהשוואה לכ-4.27% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-4.08% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה מהגידול האמור ברווחיות הגולמית, לצד שיפור בשיעור הוצאות התפעול. שיעור הרווח התפעולי לפני יישום תקן IFRS16 ברבעון עלה לכ-5.18%, בהשוואה לכ-3.74% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-3.20% ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השני של שנת 2021 זינק בכ-69% לכ-60.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-36 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח הנקי נבעה, כאמור, בעיקר מתרומת השיפור בתנאי הסחר מול הספקים ומהתייעלות המרלו"ג.

ה-EBITDA ברבעון השני של שנת 2021 עלה בכ-27% לכ-154 מיליון שקל (כ-9.7% מההכנסות), לעומת כ-121 מיליון שקל (כ-8.0% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

מאזן החברה ליום ה-30.06.2021: לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-916 מיליון שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום זניח של כ-13 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסך של כ-903 מיליון שקל. החברה הודיעה שהיא מייעדת סכום של כחצי מליארד שקל מתוך קופת המזומנים להשקעה אסטרטגית שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחות החברה בסניפי החברה והחברה בוחנת השקעות מסוג זה.

במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 50 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-90 מיליון שקל מתחילת השנה. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.1 מיליארד שקל.

אבני דרך באסטרטגיית החברה:

הרחבת פעילות סניפי הדיסקאונט – רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 55 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בזכיינות). בכוונת החברה לפתוח עד סוף שנה הבאה עוד סניפי דיסקאונט. בנוסף, החברה מזהה פוטנציאל להקמת כ-20 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום ומעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא יצרו קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים.

כניסה אל תוך מרכזי הערים – בכוונת החברה להרחיב את פעילותה אל תוך מרכזי הערים ולפתוח עוד עשרות סניפים עירוניים, בשטח של 300 עד 700 מ"ר לכל סניף.

הרחבת פעילות מכירות מקוונות בפריסה ארצית – בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת המכירות המקוונות, התקשרה החברה עם חברת פאבריק (לשעבר קומנסנס רובוטיקס) להקמת 12 מרכזים לוגיסטים רובוטיים עד סוף שנה הבאה, שיתנו שירות ומענה בתחום המכירות המקוונות ובפריסה ארצית. החברה מפעילה כיום שני מרכזים רובוטיים במרכז ת"א ובבאר שבע המיועדים למכירות מקוונות בלבד. החברה צפויה לפתוח מרכז רובוטי נוסף עד סוף השנה בבפתח תקווה. המרכזים הרובוטיים צפויים לספק בין 1,000 ל-2,000 הזמנות מדי יום. בימים אלה, משיקה החברה  מרכז לוגיסטי חדש בצפון במסגרת "רמי לוי לעסקים".

ארנק דיגיטלי ומוצרים פיננסיים – החברה השיקה ארנק דיגיטלי חדשני שיאפשר שירותים טכנולוגיים ופינסיים מתקדמים ללקוחות החברה וללקוחות מועדון הלקוחות של רמי לוי. במסגרת הארנק בכוונת החברה להציע ללקוחותיה גם מוצרי אשראי וביטוח. לאחר השקה מוצלחת נרשמו לשירות הארנק הדיגיטלי כמאה אלף לקוחות.

רשת רמי לוי שיווק השקמה, בניהולו של רמי לוי, פועלת 45 שנה כרשת חנויות דיסקאונט בתחומי המזון והטואלטיקה. הרשת פועלת הן במגזר הקמעונאי והן במגזר הסיטונאי, ומפעילה כיום 55 סניפי סופרמרקט (מתוכם, 3 סניפים הפועלים בשיטת הזכיינות). במקביל, החברה פועלת להרחבת פעילותה אל תוך מרכזי הערים הן באמצעות פתיחת סניפים עירוניים חדשים והן באמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות. לחברה כ-290,000 מנויים סלולריים כמפעיל סלולארי וירטואלי.

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה, מסר: "אנו מסכמים את הרבעון השני של השנה עם צמיחה בהכנסות ועלייה חדה ברווחים של קבוצת רמי לוי, תוך הקפדה על האסטרטגיה שאנחנו מקדמים מיום פתיחת הרשת – להציע את סל המוצרים הזול ביותר ללקוח ולא על חשבון איכות ושירות. ברבעון זה הצגנו שיא ברווחיות התפעולית הרבעונית במהלך העשור האחרון – הודות לשיפור בתנאי הסחר ויעילות המרכז הלוגיסטי במודיעין, לצד שמירה על היקף הוצאות תפעוליות מצומצם. לאור האתגרים שמציבה הקורונה בפני הציבור, הביטחון התזונתי שמעניקה רשת קמעונאית באמצעות אספקה יציבה וללא מחסורים היא חשובה ביותר. אנחנו פועלים בכדי למנוע עליות מחירים למרות בעיות ההובלה הימית עימם מתמודד השוק כולו, ובכדי שהעלויות לא יתגלגלו אל הלקוחות. המדינה חייבת לנסות ולפתוח את הפקק הימי ולסייע לקמעונאים בעולמות הסחר. אני מודה לכל עובדי החברה ולמנהליה וכן בראש ובראשונה ללקוחותינו הנאמנים, אני מאחל לכולם בריאות שלמה, חג שמח ושנה טובה".

ללא קופות ותורים: רמי לוי ואבי כץ משיקים רשת חנויות אוטונומיות בטכנולוגיה חדשנית

 

מעודכן ל-08/2021

מהדוחות הכספיים של חברת המים הלאומית ניכר שיפור בפרמטרים התפעוליים: ההכנסות הסתכמו ב-2.3 מיליארד שקל ■ מדובר בעלייה של כ-53% לעומת הרווח הנקי אשתקד; המנכ"ל אלי כהן: ההתייעלות עשויה להוביל לירידה בתעריפים

חברת המים הלאומית "מקורות" מפרסמת היום (ד') את הדוחות הכספיים שלה לחציון הראשון של 2021, מהנתונים עולה שהחברה רשמה רווח נקי של כ-142 מיליון שקל, זאת לעומת רווח נקי ש

ל כ-93 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-53%. במדידה רבעונית החברה סיימה את הרבעון השני של השנה ברווח נקי של כ-63 מיליון שקל, זאת לעומת רווח נקי של כ-41 מיליון שקל ברבעון השני של 2020, עליה של כ-54%.

פילוח נתוני משק המים מעלה שבתקופת הדיווח נרשמה עלייה בהיקף אספקת המים למשק: במהלך החציון סיפקה "מקורות" כ-825 מיליוני קוב (מלמ"ק), לעומת כ-746 מלמ"ק בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-11%. מתוך סך הכמות הזו, כ-77 מיליון קוב סופקו לממלכת ירדן ולרשות הפלסטינית (רש"פ), עלייה של כ-25% ביחס לאספקה שנרשמה ללקוחות אלו בחציון הראשון של 2020.

פילוח מגזרי הפעילות מעלה שמשקי הבית רשמו עליה בצריכת המים ועד לכ-475 מיליון מ"ק (עלייה של כ-6.5% לעומת החציון הראשון של 2020) ואילו מגזר החקלאות רשם זינוק לרף של כ-350 מיליון קוב (עלייה של כ-17%). מפלס הכנרת רשם במהלך הרבעון השני ירידה של כ-45 ס"מ, שמקורם בשאיבה ואידוי טבעי.

עיון בתוצאות החברה מעלה שסך ההכנסות לחציון הראשון של 2021 הסתכמו בכ-2.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-3% לעומת סך ההכנסות שנרשם בחציון המקביל אשתקד. עלות המכירות והעבודות נותרה כמעט ללא שינוי והסתכמה בכ-1.99 מיליארד שקל, מה שהוביל לרישום רווח גולמי חציוני של כ-313 מיליון שקל, עלייה של כ-26% ביחס לחציון הראשון של 2020 (כ-248 מיליון שקל). הרווח התפעולי רשם אף הוא עליה והסתכם בחציון הראשון של השנה בכ-231 מיליון שקל, זאת לעומת רווח תפעולי של כ-215 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד (עלייה של כ-7.5%).

 

הוצאות המימון נטו רשמו עליה בתקופת הדיווח, והסתכמו בכ-158 מיליון שקל, זאת לעומת כ-45 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בסעיף זה נובע בין השאר מעליית המדד, כאשר בתקופת הדוח עלה המדד הידוע בכ-1.4%, ואילו בתקופה המקבילה ירד המדד הידוע בכ-0.69%. יצוין ששינוי של 1% במדד הידוע משפיע בכ-100 מיליון שקל על הוצאות המימון ,ומנגד מוכרים למקורות הפרשי הצמדה למדד בגין על פי כללי הרגולציה (אשר עלה בתקופת הדוח בסך של 1.6% לעומת ירידה של 0.79% אשתקד), ואלו המקבלים ביטוי בספרים בסעיף "הכנסות ממכירת מים" ובסעיף "שינויים נטו בחשבונות נדחים רגולטורים". סך השפעת המדד על התוצאות בתקופה הסתכמה ברווח של 72 מיליון שקל, זאת ביחס להוצאה של 34 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בתקופת הדיווח המשיכה החברה לעבוד תחת מגבלות הקורונה, כאשר ההשפעה על ביקוש המים הייתה זניחה, לא חלה הרעה מהותית בגבייה מלקוחות ולא חלו עיכובים מהותיים בפעילות הפיתוח. משק המים בישראל עדיין מתמודד עם שנות בצורת מתמשכות (2013-2018), ובהתאם לתוכנית הפיתוח התלת-שנתית שאושרה על ידי רשות המים לשנים 2020-2022, בשנת 2020 ביצעה החברה פרויקטים בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל, ומתכננת לבצע פרויקטים בהיקף דומה גם בשנת 2021. לדעת החברה היקף ההשקעות הנדרש לשנים 2020-2022 גבוה יותר, ועד לסך של כ-1.8 מיליארד שקל בכל אחת מהשנים.

יו"ר מקורות, מרדכי מרדכי, מסכם: "החברה מציגה ברבעון השני שיפור בהכנסות וזינוק של יותר מ-50% ברווח הנקי, תוצאות שהושגו תחת משטר קורונה ומקביל לעליה בביקוש למים הן בשוק המקומי והן בקרב מדינות שכנות. במהלך הרבעון השקנו תוכנית להקמת מערכות סולאריות על גבי מאגרי המים והמוביל הארצי, עם אפשרות להגדיל במדינה את סך ייצור החשמל ה"ירוק" בכ-60%. במקביל החברה נערכת לכניסה לשוק התקשורת עם הצבת סיבים אופטיים בצנרת המים הארצית, עם יכולת מהירה וזולה יחסית לחבר ערים ומושבים לעולם של תעבורת נתונים מהירה. יחידת החדשנות שלנו ממשיכה לחפש חברות הזנק שיוכלו לשרת את משק המים המקומי, עם גישה לשווקים חדשים גם מעבר לים".

מנכ"ל מקורות, אלי כהן, מסר: "אימוץ תהליכי ההתייעלות של מקורות על ידי כלל משק המים  עשוי להוביל לירידת תעריפים בשיעור של עד 10%, מהלך שגם יסייע לחקלאים וגם יתרום להורדת יוקר המחיה. ההתייעלות בחברת מקורות כבר תרמה לשיפור מצב משק המים, אולם ניהול מודרני, במיוחד של סקטור מי הקולחין, עשוי לשפר פי כמה את התמודדות המדינה עם צרכי המשק ומשבר האקלים, ובשורה התחתונה סקטור המים יכול וצריך להתנהל אחרת. עד שכלל חלקי הענף יטופלו כראוי, מקורות ממשיכה לספק למדינת ישראל מים באיכות גבוהה חרף מגבלות של מגפות או נזקי מזג אוויר, כולל הבטחת רצף המשכיות עסקית ומניעת פגיעה באספקת המים".

הסוד להוזלת תעריף המים: נדל"ן של מקורות

החברה פעלה ברבעון השני של 2021 בהיקף של 30% בלבד מהפוטנציאל המלא ונפרדה מ-1,900 עובדים – אך חזרה לתזרים חיובי שהסתכם בכ-150 מיליון דולר ■ הכנסות אל על עלו לסך של 223 מיליון דולר; המנכ"ל אביגל שורק: "כשנותנים לנו לעבוד אנחנו טסים קדימה"

חברת אל על מציגה היום את תוצאותיה לרבעון השני 2021, שבמהלכו חלה התאוששות בשוק כתוצאה מהסרה הדרגתית של מגבלות התנועה, וכתוצאה מכך חל גידול בפרמטרים התפעוליים, לרבות היקף הפעילות ושיעור התפוסה כך שהכנסות החברה מהפעלה ברבעון השני לשנת 2021 גדלו לכ-223 מיליון דולר. זהו שיפור של כ-106 מיליון דולר ביחס לרבעון הראשון. בנוסף, חל שיפור של כ-29 מיליון דולר בהפסד הגולמי.

על פי הדוחות שהציגה חברת אל על, ברבעון השני לשנת 2021, חל שיפור של כ-17 מיליון דולר בהפסד התפעולי של החברה בניכוי פחת והפחתות (EBITDAR) ביחס לרבעון הראשון.

השיפור בהפסד התפעולי היה מעט נמוך יותר, בעיקר כתוצאה מגידול בהוצאות המכירה, בהן חל גידול של כ- 11.9 מיליון דולר, כתוצאה מהעלייה במכירות, וכן מגידול בעלויות הפעלה נוספות בעיקר בשל בניית יכולות של החברה להגדיל פעילות בעתיד.

תזרים המזומנים ברבעון הסתכם בכ-151 מיליון דולר בהשוואה לתזרים שלילי של כ-54 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה ותזרים שלילי של כ-23 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. התזרים הושפע גם מתקבולים בגין המתווה שהושג מול מדינת ישראל.

למרות סביבת הפעילות המאתגרת, ההפסד לתקופה הצטמצם לכ-81 מיליון דולר בהשוואה לכ-86 מיליון דולר ברבעון הקודם. השיפור בתזרים ובמדדי הרווחיות נובע הן מן הגידול בהיקפי הפעילות ברבעון, וכן כתוצאה מביצוע הסכם רכישת הכרטיסים עם המדינה.

השיפור בהפסד לפני מס הסתכם לכ-10 מיליון דולר, והוא הושפע מגידול בהוצאות המימון עקב הכרה בהוצאות ריבית בגין הסכם לרכישת כרטיסים מראש על ידי המדינה (ראו ביאור 2.ב לדוחות הכספיים) וכן מהשפעת הפרשי שער.

חבר אל על  השלימה תוכנית הבראה עמוקה שכללה פיטורין של כ-1,900 מעובדיה; אולם לאחריו הצליחה לצמצם את ההפסד לפני מס ברבעון השני של שנת 2021 ל-83 מיליון דולר, לעומת 93 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021.

להלן נתונים עיקריים לתקופות של שישה ושלושה חודשים שנסתיימו ביום 30 ביוני לשנים 2021 ו-2020:

השוואת תוצאות הרבעון לרבעון המקביל אשתקד:

ההכנסות מהפעלה – ההכנסות מהפעלה גדלו בתקופה המדווחת בכ- 71.1 מיליון דולר, כ- 46.9% ביחס להכנסות ברבעון השני לשנת 2020. ההכנסות מטיסות הנוסעים הסתכמו לכ-139 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר אשתקד, אז פעילות הנוסעים נעצרה כמעט לחלוטין בעוד שהרבעון הנוכחי חלה התאוששות מסוימת.

הוצאות ההפעלה – של החברה הסתכמו ברבעון המדווח לכ-242 מיליון דולר. מתוך סכום זה, כ-70 מיליון דולר הינם בגין הוצאות פחת (לרבות הפחתת זכויות שימוש בגין נכסים חכורים) והוצאות קבועות אחרות בקשר עם חכירות מטוסים ומנועים.

הגידול בפעילות בהשוואה לרבעון השני אשתקד שבו חלה עצירה כמעט מוחלטת של פעילות הטסת הנוסעים בשל משבר הקורונה, התבטא בגידול בהוצאות ההפעלה ברבעון המדווח בכ- 82 מיליון דולר, גידול של כ-51.1% ביחס לרבעון השני בשנת  2020, כדלקמן:

הוצאות המימון נטו הסתכמו בכ-25.7 מיליון דולר בהשוואה לכ-70.9 מיליון דולר ברבעון השני לשנת 2020, בעיקר בשל הוצאה בסך 45.4 מיליון דולר שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד לעומת הכנסה ברבעון הנוכחי של כ- 0.1 מיליון דולר בגין עסקאות גידור דס"ל אשר דאז לא הוכרו חשבונאית כאפקטיביות בשל גידור כמות דס"ל גדולה מהכמות שנצרכה.

בשל כל האמור לעיל ובעיקר בשל ההתאוששות ברמת הפעילות, ההפסד לפני מסים ברבעון המדווח הסתכם בכ- 83.1 מיליון דולר לעומת הפסד לפני מסים של כ- 109.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הטבת המס ברבעון המדווח הסתכמה בכ- 2.4 מיליון דולר לעומת הטבת מס בסך כ- 4.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשל אי הוודאות השוררת בענף בו פועלת החברה, בגינה החברה אינה צופה בעתיד הקרוב הכנסה חייבת במס, לא מכירה החברה בנכס מס נדחה (נטו) בדוחותיה הכספיים. על כן, הטבת המס מוכרת בחלקה עד איפוס יתרת ההתחיבות (נכס), נטו למיסים נדחים.

אביגל שורק, מנכ״ל אל-על, אמר: ״למרות הקריסה במספר הנוסעים בנתב״ג, הצלחנו לייצב את הפעילות שלנו, עמדנו בתכנית העסקית וביעדים שהצבנו לעצמנו לרבעון זה ואף הצלחנו לשפר את הפרמטרים התפעוליים המרכזיים שלנו; יש לנו מותג חזק, הנהלה חדשה וגמישות תפעולית שהשגנו בעקבות מהלכי ההתייעלות שביצענו; תוצאות הרבעון השני מעידות באופן חד משמעי – כאשר נותנים לנו לעבוד אנו טסים קדימה!״

סמנכ"ל הכספים, איציק אליאב, מסר: "החברה המשיכה ברבעון השני את מגמת השיפור בכל מדדי הרווחיות שלה, ובראשם שיפור נוסף של כ-17 מיליון דולר ב-EBITDAR. השיפור נובע מעלייה בהיקפי הפעילות כפועל יוצא של ההתאוששות בשוק שחווינו ברבעון השני, וזאת על אף שהחברה החלה במהלך הרבעון בבניית תשתית ונערכה להשבת יכולותיה לקראת התאוששות נוספת שהייתה צפויה, לפני התפרצות זן הדלתא, ששינתה שוב את התכניות העסקיות. כל זאת, במקביל ליישום תוכנית ההתייעלות, שבראשה עמדה ההיפרדות מכ-1,900 עובדים. בתקופה שלאחר הרבעון הוטלו הגבלות חמורות על החברה, עם התפשטות זן הדלתא, והחברה נערכת לביצוע צעדים נוספים המתחייבים ממנה על מנת להתמודד עם המשבר המתמשך. אנו פועלים מול כל הגורמים המוסמכים לצמצם ככל הניתן בהוצאות החברה מחד, ולגייס הון ממגוון רחב של מקורות מצד שני. אנו מאמינים שנצא מן המשבר מחוזקים, וערוכים להובלת שוק הטיסות בנתב"ג ולשיפור בביצועים העסקיים".

דווקא בשיא המשבר: חברות סיניות זוכות במכרזים של ממשלת ישראל על חשבון קבלנים מקומיים

מעודכן ל-08/2021

תחילת שנת הלימודים מתקרבת, ההתרגשות בשיאה, אבל הארנק כבר ריק מהקייטנות ובילויי הקיץ ■ איך תחזירו את הילדים לבית הספר בלי להגדיל את החור בכיס? אספנו עבורכם 10 טיפים שימושיים

שנת תשפ"ב בפתח, כשמעל פתיחת הלימודים מאיימת חרב הסגר וההורים שרויים בחוסר ודאות – מתי הלימודים יתחילו, אם בכלל, ובאיזה אופן – מהבית או בזום? האם יהיו חוגים או טיולים? ובכלל, משפחות רבות טרם יצאו מהבוץ שאליו נקלעו בעקבות "הקורונה הכלכלית" ושלל המגבלות שהיא הביאה עימה. אך לצד כל אלה, ההורים כבר קיבלו מבעוד מועד רשימת קניות מפורטת, הכוללת ספרים וחומרי למידה, והרי אף אחד לא רוצה שרק הילד שלו לא יהיה מצויד ומוכן כהלכה.

במקביל, עוד לפני ה-1 בספטמבר מגיעות הודעות התשלומים (ביטוח, הזנה, סל תרבות, מסיבת סיום, טיולים וכו’),

וזה הזמן לרשום את ההוצאות הקבועות בתקציב החודשי ולהיערך לקראת השנה החדשה.

אם אתם חוששים למצוא את עצמכם בתוהו ובוהו כלכלי, עליכם לתכנן את התקציב בצורה מסודרת ומפורטת ולהתכונן מבעוד מועד למבול ההוצאות שעומדות להתרגש עליכם. זכרו, תכנון יעיל וירידה לפרטים יסייעו לכם להיות מוכנים, להימנע מ"הפתעות" לא נעימות ולשמור את הראש מעל המים.

אז איך מתכוננים לחזרה לספסל הלימודים בלי לקרוע את הכיס? עקבו אחרי הטיפים הבאים:

  1. הגדירו תקציב – החליטו מהו הסכום הכולל אשר אתם יכולים ומוכנים להקציב לקניית הציוד. השתדלו להיצמד אליו ולא לחרוג ממנו. אם הילד מעוניין בציוד יקר יותר, שגורם לחריגה מהתקציב המוקצה, נסו להסביר את האילוצים בגובה העיניים בהתאם להבנתו.
  2. הכינו רשימת ציוד – אם הילד או הילדה עולים לכיתה א', ייתכן שכבר קיבלתם רשימה מפורטת מהמורה. אם לא, כדאי לערוך רשימת משלכם – לאחר שבדקתם מה יש בבית ולמה הילדים יזדקקו בשנה הקרובה. בדקו וחישבו – האם כדאי לקנות הכול עכשיו או אולי ניתן להשלים במשך השנה? (למשל, לא בטוח שהתלמידים יצטרכו 10 מחברות כבר ביום הראשון ללימודים, אך מצד שני, קניית חבילה גדולה אולי תהיה משתלמת יותר).

כדאי לשתף את הילדים בהכנת הרשימה – בהתאם לגילם ולהבנתם – ולתת להם לבחור על מה ניתן לוותר או להקטין בכמות. זה מונע אי הבנות בזמן הקנייה.

  1. היזהרו ממותגים! – פערי המחירים בין מוצרים עם דמויות ממותגות למוצרים "רגילים" יכולים להגיע למאות אחוזים! מומלץ להימנע ככל האפשר ממותגים, ואם הילד או הילדה מאוד נלהבים מהמותג, התפשרו וסכמו יחד על פריטים בודדים שיהיו ממותגים, ולא כל הסל.
  2. דחו את מועד הקנייה – אמנם בסוף החופש הגדול תראו הרבה פרסומים על מבצעים מיוחדים על ציוד בית ספר ובגדים לשנה החדשה, אבל ההנחה האמיתית תגיע מיד עם הצלצול הראשון. באמצע ספטמבר, תחילת אוקטובר. השנה כשחוסר הוודאות לגבי פתיחת שנת הלימודים כסדרה גובר, כדאי במיוחד להמתין, וכך גם תוכלו ליהנות מירידה משמעותית במחיר. באותו הזדמנות אגב כדאי כבר לקנות בגדים לשנה הבאה, לפני שהמחירים עולים בחזרה.
  3. השוו מחירים – חשוב להיות צרכנים נבונים ולערוך 'סקרי שוק' לפני קניית הציוד. כמו כן יש לשים לב לפרסומות על מבצעים. לעיתים ניתן להשיג את אותו הציוד במחיר זול יותר ברשתות “סטוקים” מאשר ברשתות יקרות. בעזרת השוואת מחירים ניתן לחסוך בסל הקניות עשרות ואף מאות שקלים!
  4. ילקוט בית ספר – מדובר בפריט יקר יחסית, ולכן – לא חייבים לקנות ילקוט חדש כל שנה. אם הילקוט מהשנה הקודמת במצב שמור והוא מתאים לגודל של הילד ולצרכיו, ניתן בהחלט להעביר ילקוט משנה לשנה ולפנק את הילד במשהו חדש אחר, זול יותר, ואולי אפילו אטרקטיבי יותר. בנוסף, משקל המחיר בתיקים ממותגים הינו משמעותי ביותר, ורצוי להימנע במידת האפשר מקניית תיק ממותג (הציעו כ'פיצוי' קלמר או מחברות ממותגים במקום התיק).

כמו כן, חפשו את חנות היבואן או היצרן, הן בדרך כלל הרבה יותר זולות. תיק בחנות המפעל ירד עד לחצי מהמחיר שיעלה אותו הילקוט בקניון. אפשרות נוספת – העדיפו לקנות ילקוט בחנות השכונתית ולא בקניון. גם כאן הפרשי המחירים הם משמעותיים. בחנויות שכונתיות תוכלו למצוא ילקוטים שמחירם בסביבות 100 שקל.

  1. ספרים – הכי כדאי – להצטרף לפרויקט השאלת ספרים בבית הספר, אם יש.

כמו כן, תוכלו לחסוך כסף רב אם תמכרו את הספרים המשומשים מהשנה הקודמת או אם תיקנו ספרים משומשים. היאזרו בסבלנות ואורך רוח לעמוד בתור בחנויות הספרים המשומשים, זה ישתלם לכם.

  1. תשלומי הורים – בדקו עבור מה בדיוק אתם נדרשים לשלם, וודאו באמצעות האתר של משרד החינוך אלו תשלומים חובה ואלו הם רשות. על פי תשובת המשרד, אין חובה לשלם מעבר. אם אתם שולחים את ילדכם בפעם הראשונה אל בית הספר, טוב תעשו אם תתייעצו עם הורים "ותיקים" יותר, תוכלו לקבל טיפים ועצות שאולי לא הייתם חושבים עליהם לבד, כמו: האם אפשר לקבל הקלות על תשלומים לבית הספר וכיצד, לאלו חוגים כדאי לרשום את הילד ועל אלו אפשר לוותר.
  2. החליטו מה הסידור שאתם בוחרים לילדים עד שההורים חוזרים מהעבודה – יום לימודים ארוך / צהרון / מטפלת – ערכו סקר לפי ההיצע והחלופות במקום מגוריכם. בדקו אפשרות של תורנות הוצאות ילדים עם חברים/שכנים. בדיקת והשוואת החלופות השונות יכולה להוזיל את ההוצאות. כמו כן בדקו, האם אתם זכאים להשתתפות של המדינה במימון הצהרון? אם כן, זה יכול לחסוך לכם מאות שקלים בחודש!
  3. ארוחת עשר: כריך טעים, ירקות ופירות ישמחו את הילדים לא פחות מקנייה במזנון. את חווית הקנייה ניתן להשיג באמצעות דמי הכיס הקבועים (אם נותנים) או במתן סכום חד פעמי (פעם בחודש למשל) שהילד יהיה רשאי להחליט מתי ועל מה להוציאו.

המשך קיץ מהנה ושנת לימודים מוצלחת!

מערכת החינוך בישראל: יותר מורים, יותר שכר, פחות צפיפות בכיתה

רמי רשף, מנכ"ל ג'נסל – צילום: באדיבות חברת ג'נסל

החברה CFE הודיעה כי היא מממשת את זכותה להכפיל ל-74 את כמות המערכות שתרכוש מג'נסל במהלך 2021 זאת לאחר שלאחרונה עדכנה ג'נסל כי השלימה בהצלחה את האספקה והבדיקה של 37 מערכות שסיפקה ל- CFE

חברת ג'נסל, המפתחת פתרונות אנרגיה ירוקה מבוססי תאי דלק לייצור חשמל באמצעות מימן, מדווחת היום (ג') על שלב נוסף בעסקה המשמעותית מול חברת החשמל הפדרלית של מקסיקו (CFE):  חברת החשמל CFE בחרה לממש את זכותה להכפיל ל-74 את כמות מערכות הגיבוי מסוג GenCell G5 אותן היא תרכוש. המערכות הנרכשות ישמשו אף הן כמערכות שיגבו את מערך תחנות ההשנאה של CFE, המשרתת את מרבית אוכלוסיית מקסיקו. התמורה הצפויה בגין המערכות הנוספות שיסופקו עומדת על כ-3.5 מיליון דולר, כך שיחד עם ההזמנה הראשונה שבוצעה על ידי CFE, עומד היקפה הכולל של העסקה עם ג'נסל על כ-7 מיליון דולר, וזו למעשה הזמנה חוזרת תוך זמן קצר מלקוח אסטרטגי המהווה הצבעת אמון בחברה ובמוצריה.

בחודש דצמבר 2020 עדכנה ג'נסל על זכייתה במכרז של CFE, הכולל אספקה והתקנה של 37 מערכות גיבוי תמורת כ-3.5 מיליון דולר. בחודש מאי 2021 עדכנה החברה כי השלימה בהצלחה את האספקה  והבדיקה של המערכות. במסגרת המכרז, ל-CFE ניתנה הזכות לרכוש כמות נוספת של 37 מערכות, בתנאים זהים, בכפוף לשביעות רצונה, ועתה, כאמור, בחרה CFE לממש זכות זו.

בתוך כך, בחודש שעבר דיווחה ג'נסל על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית התקשורת דויטשה טלקום הנחשבת למפעילת התקשורת הגדולה באירופה ולאחת המפעילות הגדולות בארצות הברית, שמתקניה פרוסים ביותר מ-50 מדינות בעולם. במסגרת ההסכם תיבחן האפשרות לשילוב מערכות תאי הדלק של ג'נסל ברשת התקשורת של דויטשה טלקום, כחלופה לגנרטורים מבוססי דיזל. בראייתה של החברה, שיתוף פעולה זה עשוי להביא להרחבת פעילותה של ג'נסל בשורה ארוכה של מדינות בהן פועלת דויטשה טלקום.

חברת ג'נסל הוקמה בשנת 2011 והיא מציעה פתרונות אנרגיה ירוקה בתחום תאי הדלק ומספקת פתרונות גיבוי חשמל למגוון רחב של אתרים, ובהם מגדלי תקשורת, תחנות השנאה בחברות חשמל וכן מפעלי תעשייה, יישומי ביטחון פנים, בתי חולים ותעשיות אוטומטיות – ב-18 מדינות מסביב לעולם. בנוסף, החברה פיתחה פתרון להפקת מימן מאמוניה בתהליך המאפשר לתאי הדלק הייחודיים שפיתחה לספק אנרגיה כמקור עיקרי לחשמל גם באתרים המצויים באזורים כפריים ומרוחקים, וכאלה המצויים מחוץ לרשת החשמל.

רמי רשף, מנכ"ל ומייסד ג'נסל, מסר: "הזמנת ההמשך שקיבלנו מחברת החשמל הפדרלית של מקסיקו משלימה למעשה עסקה משמעותית לג'נסל. ההחלטה של CFE להכפיל את כמות המערכות שהיא תרכוש מג'נסל, לאור שביעות רצונה ממוצרי החברה,  כארבעה חודשים  לאחר שהמערכות שלנו סופקו, ולאחרונה הותקנו והופעלו בתחנות ההשנאה שלה, מהווה לראייתנו מהלך של הבעת אמון גדולה בג'נסל ובטכנולוגיה שלה. מערכות ה – G5 של ג'נסל שהותקנו אצל חברת החשמל במקסיקו הן בעלות יתרונות טכנולוגיים משמעותיים אל מול הפתרונות הקיימים בשוק כיום, ואנו מעריכים כי עסקה זו תהווה תרומה משמעותית בתהליכי השיווק המתהווים של מוצרינו מול חברות חשמל נוספות ברחבי העולם, כחלק מהמשך צמיחה החברה".