בנק ישראל ערך סקר בקרב לקוחות הבנקים. מי הבנק שמומלץ על הלקוחות? מה אמצעי הפנייה המועדף? ומה התלונה הכי נפוצה?
מסקר שערך בנק ישראל בקרב לקוחות הבנקים עלה כי הבנק הכי פחות מוערך על ידי לקוחותיו הוא בנק לאומי עם 43% שיהיו מוכנים לשקול את האפשרות להמליץ עליו לזולת, והבנק נמצא גם בתחתית הרשימה של שביעות הרצון מהשירות בסניפים ומוקדים. גם לקוחות מרכנתיל ובנק הפועלים לא מרוצים מהבנק, ובשניהם 49% שימליצו על הבנק לחבר או לבן משפחה.
אז מאיזה בנק כן מרוצים? 80% ימליצו על בנק מסד לחבר או לבן משפחה. מכלל לקוחות הבנקים 47% בלבד מרוצים מזמן המתנה בסניף. 69% מרוצים מהמוקדים הטלפוניים. ו89% מרוצים מהשרותים האלקטרוניים אינטרנט ואפליקציות. רק 23% מעדיפים את הסניפים לעומת 74% המעדיפים פנייה ישירה במוקד, באינטרנט או באפליקציה
לגבי פעולות יזומות של הבנקים בהנפקת אשראי או הצעה להלוואות רק 38% אמרו שמרוצים מהשירותים שהבנקים מציעים להוזלת עלויות. אבל אם הלקוח הוא יוזם הפנייה, שביעות הרצון עולה ל-64% בסניף ובמוקדים.
רק 62% מלקוחות הבנקים חושבים שהבנק הוגןכלפיהם. הסיבות שנמנו הן: – עמלות גבוהות (גורם עיקרי), העדר שירות אישי, ריבית גבוהה על המינוס, סגירת סניפים, מחסור בבנקאים והעדר זמינות טלפונית.
הבנקים וחברות האשראי במרוץ על מועדוני הלקוחות