בחודשים האחרונים הודיעה חברת כאל, שבניהולו של דורון ספיר, לעסקים רבים (מאות) על העלאת עמלת הסליקה בשיעור של עד 0.7% . העלאה זו היתה בעיקר בעסקים קטנים ובינוניים. עסקים אלו חלשים יותר מול חברת כרטיסי האשראי לעומת העסקים הגדולים; עמלת הסליקה שמבטאת את התשלום של העסקים לחברות כרטיסי האשראי תמורת סליקה, תלויה כצפוי בגודל העסק, וככל שהוא גדול יותר כוחו מול חברת כרטיסי האשראי גדול יותר.
העלאה זו היא בהמשך להעלאה שנעשתה במהלך 2012. אז כאל העלתה את עמלות הסליקה בשיעור של כ-0.2-0.4%, אך ההעלאה הנוכחית אינה כוללת את העסקים שהועלתה להן אז עמלת הסליקה. . עמלת הסליקה מהווה בין 1% ל-2% מהיקף העסקה כולה – סכום לא מבוטל.
העלאת העמלות, כמו גם, המהלך של לאומי קארד – ביטול הפטור מדמי כרטיס, מגיעים על רקע שחיקה בהכנסות שמיוחסת בעיקר מהירידה בעמלה הצולבת. עמלה זו שמבטאת את התשלום בין חברות כרטיסי האשראי עצמן (בתמורה לאפשרות לסלוק את כרטיסי האשראי של האחרות בבית העסק) ירדה מקרוב ל-1% ל-0.7%.