חדשות    

וירטו – חברת האלגו טריידינג שלא יודעת להפסיד; בינתיים!

אלגוטריידינג

למדריך אלגו-טריידינג – מהם הסיכונים (וגם הסיכויים)

 

וירטו –  חברת האלגו טריידינג שלא יודעת להפסיד מתרגמת את הביצועים העסקיים להנפקה בבורסה האמריקאית. ההנפקה הצליחה וגם מיד אחריה קפצה מניית וירטו (VIRT)  בכמעט 20%. וירטו היא חברת האלגו טריידינג הראשונה שהונפקה בעולם. מדובר בחברה שמפעילה מכונות אוטומטיות (רובוטים) שעוקבות בצורה הדוקה אחרי המסחר ויודעות לנצל את היכולת המיחשובית הגבוה לייצר רווחי ארביטראג' ורווחים בכלל. למכונות האלו יש יתרון ענק מול האנשים הפרטיים – הם מכסות את כל השווקים באופן סימלוטני; הם יכולות לעשות הרבה פעולות במקביל, והם פשוט לא מפספסות שום דבר שקורה בשווקים. החיסרון הגדול שלהם הוא האם המתודלוגיה עובדת, האם הנוחס עובדת – לכל מכונה כזו יש "מוח" – נוסחה שבעצם מפעילה את הרובוט, ולפיה הוא פועל, אבל אם הנוסחה לא עובדת זו כבר בעיה.

בוירטו הנוסחה עובדת – חמש שנים רצופות שהחברה מגדילה את רווחיה בשיעורים ניכרים, כשבפועל בכל החמש שנים האלו רק יום אחד הסתיים בהפסד. לא נתפס – בכל הימים האחרים החברה הרוויחה, ההישג הזה תורגם להנפקה מוצלחת במיוחד בוול סטריט.  החברה גייסה לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר ושוויה כבר נסק לכיוון ה- 2 מיליארד דולר.

בשנת 2014 עלו ההכנסות של וירטו ל-723 מיליון דולר – עלייה של 9% ביחס לשנה קודמת. הרווח עלה ל-190 מיליון דולר לעומת 182 מיליון בשנה שעברה.

למדריך אלגו-טריידינג – מהם הסיכונים (וגם הסיכויים)

 

וירטו שעושה שימוש באסטרטגיות מסחר רבות ומגוונות כדי לייצר רווחים בשיטת HFT (High Frequency Trading), סוחרת ברבבות ניירות ערך, מטבעות, מדדים ועוד. החברה מזרימה מעל 5 מיליון פקודות ביום אחד, כשחלק מהפעולות האלו מסתיים בהפסד, אבל כשסוכמים את הכל – החברה כאמור מרוויחה מדי יום (למעט יום אחד).

אגב, לפני שנה ביטלה החברה את הנפקתה בוול-סטריט  על רקע פרסום ספרו של מייקל לואיס – "Flash Boys". בספר זה, מסביר לואיס שהמסחר באלגו טריידנג, במיוחד בשיטות HFT  הוא סוג של שימוש במידע פנים טכנולוגי. הרשויות עדיין לא יודעות איך להתייחס למסחר הזה שבור שהו נותן יתרון למשקיעים דרכו, ובינתיים כאמור את העיוות הזה מנצלות המכונות האוטומטיות, וליתר דיור – בעליהם של המכונות האוטומטיות.