הזמנתם מוצר בעלי אקספרס: בדקתם שהמוכר אמין, הביקורות בסדר, היא נשלחה בזמן, אתם מרוצים – אלא שהחבילה לא מגיעה. איפה היא ואיך אפשר לאתר אותה?
אם המעקבים בעלי אקספרס מראים שהחבילה שלכם יצאה מסין אבל מאז נעלמו עקבותיה, הכתבה הזאת תעזור לכם למצוא אותה.
הכתבה עוסקת בחבילות שנשלחו בדואר רשום. חבילות שנשלחות בדואר הרגיל (מספר המעקב שלהן לא מכיל אותיות, אלא רק מספרים) לא ניתנות למעקב. מדובר בדרך כלל במוצרים קטנים וזולים שיגיעו ישירות לתיבת הדואר.
אלו הדרכים לבצע את המעקב ולעזור לחבילה להגיע אליכם בשלום:
אתר דואר ישראל
הצעד הראשון שכדאי לעשות הוא לבדוק בשירות המעקב של דואר ישראל.
לכל חבילה שנשלחה בדואר רשום מעלי אקספרס יש מספר מעקב. הוא מופיע בראש ההזמנה ומורכב מאותיות ומספרים.
את המספר הזה מכניסים לשירות המעקב של דואר ישראל. באם החבילה כבר בארץ, יופיע לכם רישום המפרט באיזה שלב היא נמצאת: האם נקלטה במרכז במודיעין, האם הועברה לעיר שלכם, האם מוינה ותויגה.
אם החבילה לא מופיעה באתר, ייתכנו כמה סיבות לכך:
- החבילה עדיין לא הגיעה לארץ.
- החבילה לא נשלחה דרך דואר ישראל.
- מספר המעקב לא מתאים למספרים של הדואר ויש להמירם למספר תקין.
מה עושים?
חבילות שעוד לא הגיעו לארץ ניתן לבדוק באתר בשם TRACK17, המאגד בתוכו כמעט את כל חברות השילוח הקיימות ויכול לספק לכם מידע על אודות החבילה. ככה תוכלו אם יש התקדמות כלשהי עם החבילה והיא עושה את דרכה אליכם.
במידה והקשתם מספר מעקב בדואר ישראל ונכתב לכם שהמספר לא קיים, יש שתי אפשרויות:
- היא נשלחה בדרך אחרת: עלי אקספרס עובדת עם חברת שליחויות בשם מיילוג. שיטת השילוח שלה היא עד הבית, אבל לרוע המזל קורה פעמים רבות שהחבילות פשוט מונחות בפתח הבית, ללא תיאום מראש או שיחה מקדימה והבלגאן חוגג. החבילות שנשלחות דרכן הן חבילות שמתחילות בספרות CNCA ונשלחו דרך EXPRESSES STANDARD SHIPPING. אם יש לכם חבילה כזו ואתם רואים במעקב שהיא כבר בישראל (או גרוע מכך, כתוב לכם שהחבילה נמסרה) יש לצלצל אליהם טלפונית למספר 077-2307043 ולבדוק ישירות היכן החבילה.
במידה והיא לא תימצא תוך 4 ימים תקבלו מהם מייל עם טופס אובדן חבילה ואותו תציגו בבקשת הדיספוט באליאקספרס.
- במידה ומספר המעקב מתחיל ב- LP – יש להכניס את המספר לאתר שכתובתו https://tracking.directlink.com/ והוא ימיר לכם את המספר למספר תקין של דואר ישראל.
מספרי טלפון שכדאי להכיר
דואר ישראל שירות לקוחות – 171
מכס – בירור סטטוס החבילה 03-6303383