דילוג לתוכן
תוכן ממומן    

איך סידור נכון של מכולת יכול לגרום להגדלת המכירות?

בעלי מכולת? שואפים להגדיל את ממוצע המכירות שלכם תוך שמירה על מינימום הוצאות? הגעתם למקום הנכון!

על ידי תכנון חכם של מסלול הלקוחות בחנות השפעה רבה על הגדלת המכירות. מהו אותו תכנון חכם ומהו כולל, במאמר הבא.

פתח החנות

בעלי מכולות רבים נוטים להניח בכניסה למכולתם מוצרי מזון ששכבו בחנות מספיק זמן ואם לא  יימכרו בזמן הקרוב, לא יהיה בהם תועלת, כגון: ירקות, פירות, מוצרי חלב שפג תוקפם קרוב וכדומה. נטייה זו לרוב אינה משרתת את מטרתה משום שישנה חשיבות רבה לכניסה נקייה ומזמינה.

הדרך הנכונה לגרום ללקוחות להיכנס לחנות היא לא להוציא את רוב החנות שלכם החוצה וליצור רושם מבולגן ואף לא מאוד אסתטי, אלא תוך הקפדה על הנקודות הבאות:

-מינימום מוצרים. עדיף כאלה שהבחירה ביניהם אינה קשה כל כך.

-שמירה על ניקיון

-תאורה איכותית ונעימה לעין

-מיזוג חזק

-מוזיקה ערבה

שמירה על קטגוריות

הקפידו על סדר המוצרים בחנות לפי קטגוריות ברורות וקבועות לאורך זמן. מיקום קבוע של מוצר מסוים ימנע מהלקוח להסתובב סביב עצמו ולבזבז את זמנו בחיפוש המוצרים.

שמירה על סדר קטגורי, יוצר סדר בראש, נעים יותר לעין ומזמין את הלקוח.

אי שמירה על סדר קטגורי, לא רק שאיה נעימה לעין וגורמת לתחושת  אי סדר בראש, עלולה לגרום ללקוח לחשוב פעמיים האם ימצא את המוצר אותו רוצה למצוא, ואולי אף לפנות לחנות אחרת.

יצירת עניין

מלבד היותו של הסדר הקטגורי ככלי להגדלת המכירות, גם עניין סקרנות ועניין הלקוח יש לקחת בחשבון בעת תכנון חנות.

אז שמרתם על סדר קטגורי מופתי, כל המוצרים עומדים כמו חיילים והנראות נעימה ומסודרת, אך אל תשכחו שחשוב גם לשבור קצת את הסדר המופתי. ולא, לא בעזרת יצירה של אי סדר או ערבוביה של מוצרים, אלא באמצעות מבצעים חמים ואף עמדת טעימה למוצר חדש שנכנס לשוק והנכם מעוניינים להופכו לחם באזורכם.

 

מיקום אסטרטגי

לעמדת מכירה בסמוך לקופה או קופות התשלום, יכולת משמעותית בהגדלת רווחי המכירות שלכם. מוצרים קטנים כמו: סוכריות, שוקולדים, מסטיקים ואף מוצרי אלקטרוניקה נחוצים כמטען או אוזניות, אינם עולים יותר מכמה שקלים ומופיעים לעיני הלקוח בסוף קנייתו, מה שגורם לו להתפתות ולרוכשם שהרי הם עולים רק… (כמה שקלים.)

 

ו… אל תשכחו את הפרטים הקטנים

-עגלות קנייה בגדלים שונים, העשויים להתאים לכמויות קנייה שונות. ישנם חנויות המחזיקות עגלות קנייה גדולות בלבד, ולקוח שמעוניין לערוך קנייה שאינה גדולה כל כך, מתעצל לקחת עגלה, מה שמוביל לסחבת מיותרת בידיים ולרצון הלקוח לסיים את קנייתו כמה שיותר מהר.

-כרוז המכריז את מבצעי החנות, בתדירות מאוזנת.

-שלטי מבצעים בצבעים בולטים ומושכים כצהוב או כתום וכו'

 

לסיכום, הגדלת רווחי החנות לא תלויה רק בלקוחות, אלא גם ואולי אף בעיקר- בכם.