מדריכי צרכנות    קניות באינטרנט    

איך לעקוב אחר חבילות דואר נעלמות

מעודכן ל-03/2019

כדי להימנע מאובדן חבילות הקפידו על הפרטים, דאגו שיהיה מספר מעקב ובדקו שוב את פרטי ההזמנה

דואר ישראל הוא עדיין השירות העיקרי להעברת דואר וחבילות – רוב הרכישות דרך האינטרנט נעשות דרך דואר ישראל. לאחרונה נפוצה תופעת אובדן החבילות. חבילות שנשלחו ואיש אינו יודע איפה הן.

לפי  דואר ישראל, רק 6,000 פריטים לא נמסרו ליעדם בישראל ב-2017, מתוך כ-60 מיליון חבילות. כלומר מדובר במספר זעום יחסית, אבל גם כמה אלפים שהלכו לאיבוד זה לא קצת, ומעבר לזה, השאלה מה השתנה ב-2018, כי לפחות לפי טענות ברשתות חברתיות, כמות האבידות נראית גבוהה.

בדואר מאשימים   כי החבילות שאבדו נובעות ממיקוד שגוי או טעות בשלבי המיון השונים. החברה לטענתה מפעילה מערך איכות ובקרה שמנהל תהליך סדור של למידה מכל תקלה והטמעת התיקון. אבל – אלפי לקוחות לא הולכים ברגל .אלפי חבילות שנעלמו זה חבל, גם אם יחסית מדובר בשיעור מאוד נמוך. אז, מה עושים כדי לא לאבד את החבילה?  דואר ישראל מספק מדריך איך לא לאבד את החבילה.

הפרטים שצריכים להיות על כל חבילה

מיקוד

שם הנמען.

כתובת מדויקת (בדקו אם שם העיר והרחוב שלכם זהה לכתיב באנגלית). אפשר לגגל

מספר בית ומספר דירה.

שם העיר ( טעות נפוצה יותר ממה שנדמה)

בדקו  אם מספר הטלפון שלכם מדויק (כדי שתוכלו לקבל הודעות מהדואר).

אם אתם לא יודעים מה המיקוד נסו למצוא את המיקוד שלכם לפי כתובתכם באתר האינטרנט של דואר ישראל. המיקוד צריך להיות עדכני ובן שבע ספרות, הרבה שוכחים את המיקוד כפרט לא חיוני, אבל אם חסרים פרטים זה יכול להציל את החבילה.

קיבלתם את פרטי ההזמנה מהאתר? בדקו שוב ושוב שהפרטים מדויקים

מה זמן השילוח

זמן השילוח תלוי בחברת השילוח וצריך לברר אותו, אבל מי שקובע את שיטת השילוח הוא השולח. אם תרצו שהמשלוח יהיה מהיר יש אתרי אינטרנט שעובדים עם דואר ישראל, ומאפשרים משלוח מהיר: שירותי שילוח מהיר של דואר ישראל, משלוח דרך חברות בלדרות,  אבל הביאו בחשבון שהעלות גבוהה יותר. לנקסט ואסוס הסדרים מיוחדים עם דואר ישראל המזרזים את המשלוח

:בלא מעט מקרים חברת המשלוחים אחראית לחבילה עד להגעה לארץ ובארץ דואר ישראל אחראית. אם בכל זאת אבדה חבילה פנו לכל אחד מהגורמים החברה השולחת, חברת הבלדרות הבינלאומית ודואר ישראל. שימו לב למועד הגעת החבילה בהזמנה. ייתכן אף שהחבילה תגיע תוך כמה חודשים..

לא לוותר על מספר מעקב

אל תוותרו על מספר מעקב.  אם  אין לחבילה "מספר מעקב", זמני המשלוח יהיו ארוכים מהרגיל כי השילוח אינו תמיד ישיר לישראל, ופריטים עם מספר מעקב מקבלים עדיפות. יותר ממחצית הפריטים מגיעים ללא מספר מעקב כי בדרך כלל מדובר במשלוח חינם ..

אל תתקמצנו על פריטים יקרי ערך – כדאי להזמין את החבילה בדואר אקספרס. בתוספת תשלום המוכר מתחייב לשילוח מהיר שכולל ניטור, המאפשר מעקב עד לשלב המסירה.

בדואר ישראל יש אפשרות להתחייבות לשירות תוך שלושה ימים מההגעה לארץ או תוך יום אחד הגעה עם שליח מהשחרור במכס. בחברות השילוח האחרות השליח הוא ברירת המחדל. בנקסט או אסוס  כבר בחרו מראש שכל פריט שלהם יישלח בשירות פריים עם שליח, ללא תוספת חיוב ללקוחות=.

אז איך אני יודע איפה החבילה?

אם בחרתם בשירות עם מספר מעקב וניטור, ניתן לעקוב אחר החבילה משלב ההזמנה ועד למסירה באתר הדואר. מהרגע שחבילה בשרות מנוטר הגיעה לארץ ונסרקה, דואר ישראל מנהלת מעקב אחריה.

שימו לב אם המוצר שקניתם מחויב במסים –אם כן יקח לו קצת יותר זמן להגיע בדואר. אותו דבר לגבי אישורים מיוחדים ועמלות עבור המוצר.

החבילה עדיין לא הגיעה. מה עושים?

אם בכל זאת נראה שהחבילה נעלמה, בדקו אם יש אירוע חריג, למשל חגים במדינה השולחת.

אם הפריט אבד בארץ נבדק אם יש על הפריט מספר מעקב. אם לא, אין עליו מידע אבל אם הפריט מנוטר והתקבל בארץ, בודקים אם יש צילום של הפריט מהמצלמות במרכז הסחר המקוון, ומנסים לזהות היכן הוא ולמי הוא שייך.

אחר כך עורכים בדיקה מול היחידה שאמורה הייתה לקבל את הפריט ומוודאים שאכן סרקו שם את כל הפריטים שהגיעו.  אם הפריט לא הגיע ליחידה הנכונה, יופעל נוהל מהיר של ניתוב החבילה ליחידה הנכונה ויוציאו  עדכון חדש לנמען בדואר או בסמס.

אם  הפריט לא נמסר ללקוח תוך 30 יום מהגעתו לארץ, הדואר מצייד את הלקוחות במכתב עמו יוכל לפנות לאתר השולח. ניתן לפנות במייל או בצ'ט.

הסוף של חשבונות הבנק בתיבות הדואר?

ראש בראש: איך לקנות בגדים- חנויות מול קניות אונליין

איך מחזירים מוצרים בקנייה באינטרנט