היום אי אפשר להקים עסק בלי לדאוג ללוגו. עמוד הפייסבוק שלנו נראה אמין יותר כשהוא מתנוסס שם כך גם החשבוניות שלנו, כרטיסי הביקור, וכמובן המיילים והאתר העסקי.
אבל איך אנחנו יודעים איזה לוגו מתאים לנו? נכון שלעתים אנחנו חושבים שהגרפיקאי יעשה הכל בשבילנו, אבל הגרפיקאי עובד עם כמה עסקים ואנחנו רוצים להדגיש את הייחוד של העסק שלנו, אנחנו יודעים מי הקהל שלנו ואיך נדבר עליו. על כן עצה ראשונה:
לא לקנות תבנית מוכנה
יש ברשת עשרות אלפי טאמפלטים ללוגואים ואם הם נראים לכם קצת משעממים ולא מקצועיים. כשיוצרים משהו בפס ייצור זה לא רק נראה פחות מקורי, גם יש פחות זמן להיות יסודיים. העדיפו עיצוב אישי גם אם יעלה יותר.
אל תעמיסו
אתם רוצים להביע בלוגו שאתם גם שירותיים, גם עם מחיר משתלם, גם שיש לכם ערך נוסף, גם שאתם עונים בשעות נוחות ועוד ועוד. אולי כדאי להוסיף פה עוד צבע, עוד תמונה. ואפשר להוסיף פה ופה. אבל זה גם לא נראה טוב וגם המסר מתפספס, מעט צבעים וטקסט יעבירו את המסר טוב יותר. גם לוגו לא מורכב הוא זכיר יותר.
פונט קשור לעסק
אם הלוגו מלווה בטקסט או בשם החברה, הקדישו מחשבה לפונט ומה העסק רוצה להעביר. אם יצירתיות אפשר פונט נדיר יותר או אישי לגמרי. אם פורמלי השתמשו בפונט יותר סטנדרטי. הפונט הוא כמו בגד בראיון עבודה.
לוגו מתאים לכל גודל
בקשו מהגרפיקאי או המעצב שיכין לכם לוגו בכל גודל המתאים לפלטפורמות שונות, כך למשל בפייסבוק יהיה גדול יותר מבמייל או בחשבונית.
טקסט, תמונה או גם וגם?
תוהים אם אתם רוצים לוגו שמדגיש רק את התמונה כמו אפל? אולי רק את הטקסט כמו CNN? או שילוב של טקסט ותמונה כמו ויזה. אין בחירה חד משמעית וזה עניין של טעם אישי, אבל אם העסק שלנו עדיין לא מוכר יש יתרון לטקסט, גם במקרה שהעסק ורבלי יותר, למשל גוגל. אבל כאמור, בסוף ההחלטה שלכם.
יש כרטיס מועדון? מדריך מועדוני הצרכנות המלא והמפורט
איך להעביר מחשבים וטלפונים בלי להעביר מידע
מנכ";ל פנדורה מודה בכישלון, ימתג את הרשת מחדש עם דיסני ופרוזן